Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Westkust Australië

CorM
» 13 jan 2011 17:00
Wij (echtpaar van 70) willen dit najaar van Darwin naar Perth reizen. Met een camper. Op de vakantiebeurs vertelde men ons dat er ZEER saaie sukken bij zitten. Klopt dat? Wie heeft ervaring? Is de Gibb Road goed te doen met een four-wheel drive?
Nog andere tips?
Hartelijk dank bij voorbaat!

Cor de Mos
Kims
Reisexpert
» 14 jan 2011 01:28
Hallo,

Wij vinden de westkust geweldig mooi. Inderdaad grote afstanden, maar toch veel te zien en zeer indrukwekkende natuur. Wij waren op de Gibb River Road in augustus 2010 en die was toen erg goed (de weg naar de Mitchell Falls daarentegen niet...). Het ligt er aan wanneer de 'grader' er overheen is geweest om het wegdek vlak te maken en in welk jaargetijden je gaat. Net na de 'wet season' zijn de rivieren nog vrij hoog en zijn sommige rivierovergangen pittiger. Maar de weg wordt pas open verklaard als de weg echt begaanbaar is. In het algemeen is het een goed bereisbare weg en doordat er veel andere reizigers zijn, is er altijd hulp in de buurt. Laat de bandendruk van de 4WD zakken tot ongeveer 25 a 30 PSI, dan heb je minder last van de hobbels, meer grip, minder kans op lekke banden en is het beter voor je auto's vering en rijdt naar de omstandigheden.

Op onze website staat onze trip van Darwin naar Perth onder Australia 2010 - Dusty Road Trip voor info waar wij zijn geweest.

Voor meer info zie ook mijn commentaar op deze vraag:
4wd-mei-perth-kimberley-kakadu-darwin-t8100.html

Mochten jullie meer vragen hebben, laat maar weten.
Veel plezier! 8-)
Ron
Reisexpert
» 15 jan 2011 20:42
de west kust is inderdaad lange afstanden en soms ook veel het zelfde uitzicht, maar heb er toen der tijd erg van genoten en staat bij mij hoger aangeschreven dan de oostkust. dit omdat er gewoon leuke dingen te zien zijn zo als een strand van schelpen, wat door de natuur gevormd is, vond dit echt vreemd. dus ik zou zeggen lekker doen, die gibb road geen ervaring mee want reed met een ford falcon rond en die durfde ik niet die weg op te sturen, maar van verhalen is die erg de moeite waard en staat die dus nog bij mij op het lijstje van te doen.
CorM
» 15 jan 2011 21:46
Ron schreef:de west kust is inderdaad lange afstanden en soms ook veel het zelfde uitzicht, maar heb er toen der tijd erg van genoten en staat bij mij hoger aangeschreven dan de oostkust. dit omdat er gewoon leuke dingen te zien zijn zo als een strand van schelpen, wat door de natuur gevormd is, vond dit echt vreemd. dus ik zou zeggen lekker doen, die gibb road geen ervaring mee want reed met een ford falcon rond en die durfde ik niet die weg op te sturen, maar van verhalen is die erg de moeite waard en staat die dus nog bij mij op het lijstje van te doen.
Hartelijk dank voor de reactie!! Daar kunnen we ons voordeel mee doen!

Vriendelijke groeten,

Cor de Mos
Gerelateerde onderwerpen
Westkust Australie
Route westkust Australië
Route Australie Westkust en Zuidkust december 2009
Westkust
Andere backpackers westkust?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten