Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Western Australia ~ Reisplanning

Globeskater
Reisexpert
» 03 feb 2012 05:01
Hey allemaal

over een week heb ik een vlucht van Sydney naar Perth en heb dan 10 dagen voor ik weer vanuit Perth naar Sydney vlieg..

Nu had ik het volgende reisschema opgezet maar vraag me af of dit haalbaar is.. ik ben van plan een autootje te huren en hier zelf mee te gaan rijden..

de planning is als volgt

dag 1: Perth - Kalburri 586km
dag 3: Kalburri - Coral Bay 673km
Dag 5: Coral Bay - Monkey Mia 580km
Dag 7: Monkey Mia - Cervantes 655km
Dag 9: Cervantes - Perth 202km

Zijn deze afstanden haalbaar in Western Australia en mis ik nog dingen als ik dit zo doe, ik weet dat het weinig tijd is maar wil erg graag de ningaloo reef zien, enige nadeel is dat route heen en terug zo'n beetje zelfde is.. maar ik dacht als ik al in begin op verste punt ben geweest is de terugweg makkelijker te halen..dag 1 twijfel ik alleen over of het niet te ver is kom om 9.10 op Perth aan en moet die dag dus al vroeg opstaan en met 586km rijden is dat mss beetje lange dag?

Ik hoop dat iemand even mee kan kijken en ben benieuwd naar jullie meningen!
MarcB
Reiziger
» 03 feb 2012 09:37
Wij hebben een jaar geleden ongeveer hetzelfde gedaan (wij zijn tot Exmouth gegaan). Wij zijn snelle reizigers en houden van veel rijden, dus voor ons was dat goed te doen. Het rijden op die stukken is ook heel gemakkelijk, soms best saai. De eerste dag is volgens mij ook te doen, maar dan zou ik de snelste route nemen en op de terugweg de route langs de kust nemen. Al ligt het natuurlijk wel eraan hoe moe je bent na de vlucht. En hou het weer in de gaten, wij waren net uit Coral Bay weg toen er een orkaan kwam.

Het enige wat jammer is, is dat je geen tijd hebt voor het gebied ten zuiden van Perth, dat vonden wij ook erg mooi en leuk. Maar dat moet je dan maar een volgende keer doen :)
Kims
Reisexpert
» 06 feb 2012 09:10
Hi,

Het is inderdaad erg ver en veel rijden, maar te doen als je doorrijdt. Alleen ik zie Ningaloo Reef/Exmouth niet bij je lijstje staan... Cape Range National Park is de beste plek om het schitterende Ningaloo Reef te zien. Je kunt er makkelijk een week verblijven en nog niet alles gezien hebben.

Een idee is om naar Exmouth te vliegen met Sky West en dan alle tijd te hebben op een van de mooiste plekken in WA....

Veel plezier!
Globeskater
Reisexpert
» 09 feb 2012 12:43
Ningaloo reef ga ik vanuit Coral Bay bezoeken!

de eerste dag is rijden al iets minder geworden aangezien ik slaapplek in geraldton heb dus dat is wel lekker..

blijk nog ergens een extra dag te hebben dus ik kijk of ik die onderweg ga gebruiken of dat ik nog een tourtje naar de wave rock maak.. maar dat zie ik ter plekke wel!
MarcB
Reiziger
» 09 feb 2012 15:39
Die slaapplek in Geraldton, is dat in een hostel?
Er zijn niet veel hostels daar, maar Batavia Backpackers hostel raad ik je heel erg af. Hier voelden wij ons helemaal niet op ons gemak, we voelden ons er erg onveilig en het was er ook nog eens smerig, vooral de keuken.
Globeskater
Reisexpert
» 09 feb 2012 18:42
Nee ik ga couchsurfen dus geen hostel de eerste 2 nachten ;) maar dank je wel voor de waarschuwing!
Gerelateerde onderwerpen
Western Australia, Southwest Perth-Perth
Reisplanning 2,5 maand
Reisplanning voor Australië
sd kaart Australia
DefQon 1 Australia
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast