Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

west of oost-australie

suuziesuuzje
» 04 dec 2011 11:44
Ik Ga in eind januari naar Australie, ik begin dan in sydney en reis dan verder naar melboune, kangaroo Island, alicespring, darwin en dan......... de West of de Oost kust.... Ik kan niet kiezen dus ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en wat jullie indrukwekender vonden en hoe de sveer was enz.
Francine
Reisexpert
» 05 dec 2011 13:37
Altijd lastig, west of oost. Mijn ervaringen:
Oost:
- er reizen meer jongere mensen, gemiddelde leeftijd onder de 25 jaar, veel 18-jarigen
- veel gefeest
- de afstanden zijn iets korter
- openbaar vervoer is frequenter
- druk, erg toeristisch

West:
- gemiddelde leeftijd is hoger 25+
- meer contract met Australiers
- langere afstanden, wel goed vervoer (openbaar en weg)
- minder toeristisch
- ruiger, wat meer van het gebaande pad af
- vaak reizigers die al langer reizen, leuke, ontspannen sfeer, geen haantjes-gedrag

Beide hebben:
- koraalriffen
- goede wandelmogelijkheden
- prachtige natuurgebieden
- leuke mensen
- veel hostels en campings
- veel toeristische informatie die makkelijk verkrijgbaar is

Het is dus ook een beetje waar je zelf naar op zoek bent. Ik denk dat de oostkust 'makkelijker' is om te reizen. Alles wijst zich wel, bussen rijden iedere dag en soms meerdere keren op een dag, enz. In het westen moet je soms misschien meer uitzoeken.
Ik vond zelf het westen erg, erg mooi, maar ben onlangs weer naar het oostkust geweest, omdat ik minder tijd had en de afstanden daar korter zijn en er toch ook heel veel moois te zien is.
Ik kan je dus niet zeggen west of oost. Dat vind ik onmogelijk. Eerst de ene kant en dan de andere is de beste optie:-)
Gerelateerde onderwerpen
West Australië
Route West Australie
Reizen in west-australie
West Coast Australie
Tips west Australië ?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten