Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Werken en Wonen (logeren) in Australië.

FrankF
» 22 apr 2008 00:39
Het klinkt nog ver weg maar onze reis staat gepland voor volgend jaar September/Oktober, We hebben deze net gepland en zijn ons nu aan het voorbereiden i.v.m geld , werk enz.

Wat ons het beste lijkt na een cowboy cursus gevolgd te hebben om op een ranch te werken waar je ook kan blijven slapen en toch ook nog een beetje loon ontvangt.

Het is ook van belang om hier dan bijv. 6 maanden te blijven werken.
We ben nog totaal onbekend met dit traject en probeer hier en daar wat informatie bij elkaar te sprokkelen.

Alvast bedankt voor de informatie
Groeten,
Frank En Sarah
Ron
Reisexpert
» 22 apr 2008 11:48
hey frank en sarah,

mijn vraag is waarom jullie 6 maanden willen werken ( op de zelfde ranch)??
zou zelf een aantal bedrijven nemen, stuk reizen, werken, reizen enz.

verder kijk eens op https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/ hier vind je heel veel info over australie.

als geld budget rond 1500 euro per maand, ligt er ook aan wat je allemaal wil doen!!!

werk ja er is genoeg, werk in australie te vinden en ook op een ranch is trouwens erg zwaar maken vaak dagen van 10 a 12 uur. voor een betaling van ongeveer 100 dollar per dag.

heb je nog meer vragen stel ze gerust.
FrankF
» 23 apr 2008 22:12
Beste Ron,
Bedankt voor je reactie.

Zit bij het werken waar je wat loon voor krijgt ook slaap en woon ruimte?
En nemen ze ook 2 mensen, zoals je begrijpt gaan we met zn 2en.

Als ik het zo bekijk is het inderdaad zonde om 6 maanden op dezelfde ranch te werken.

Kun je me vertellen of je vantevoren moet bellen om een afspraak te maken op zon ranch of kan je zo komen aanwaaien?

Je kan dus rond de 1500 per maand goed uitkomen zonder te werken?
Anne
Wereldreiziger
» 24 apr 2008 10:58
Hoi Frank,

Ik weet niet hoe belangrijk het is om ook betaald te krijgen voor het werk op een ranch, maar anders kun je ook eens kijken voor WWOOF werk. Dit staat voor Willing Workers On Organic Farms. Je werkt een paar uur per dag (gemiddeld 4 uur) tegen kost inwoning. Er zijn heel veel verschillende WWOOF plekken, dus niet alleen ranches maar ook bedrijfjes die biologische groente enzo telen. Zelf ben ik zelfs in een Bed & Breakfast uitgekomen.
Een leuke ervaring, want veel hosts willen je in je vrije uurtjes de omgeving laten zien of je kunt er zelf op uit. Zo mocht ik op kosten van mijn host gaan paardrijden in de omgeving en zijn we naar een particuliere kamelenboerderij van vrienden van haar geweest. Op die manier kun je dus ook besparen op tripjes waar je normaal voor had moeten betalen. Maar niet alle hosts doen dit, je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Het was bij ons ook geen probleem om met z'n tweeen te komen werken, overleg dit wel even van tevoren.

Kijk ook eens in de andere vragen die over dit onderwerp (werken op een ranch/WWOOF) gesteld zijn in het Algemene Australievragen Forum op deze site. Een aantal mensen voor jou waren namelijk naar hetzelfde op zoek! Even in het forum zoeken op "WWOOF" oid en je komt op een aantal onderwerpen uit.

Succes en als je nog vragen hebt, stel ze gerust natuurlijk.

Groetjes Anne
Ron
Reisexpert
» 24 apr 2008 14:00
als je op een ranch gaat werken, dan regelen ze je onderdak en eten. aangezien je 24/7 op de ranch bent. en soms aardig ver van bewoonde wereld. naar wat ik hoorde was het ook gratis, maar bind me hier niet aan.

bij de andere baantjes moet je zelf je onderdak en eten regelen. of als ze het regelen dan moet je er voor betalen.

aankomen waaien vinden ze vast leuk maar loop je kans dat er geen werk is, dus van te voren even bellen!!! maar zo als ik al eerder las willen jullie zo'n cursus doen. daar weten ze vaak ook wel waar ze mensen nodig hebben en welk tijd van het jaar ongeveer.

of ze 2 mensen aannemen, ja en nee ligt er net aan wat ze nodig hebben, heb hier zelf geen ervaring mee maar probeer het gewoon, mensen zijn aardig en willen soms zelfs wel helpen om een oplossing te vinden.

qua budget met 1500 euro kun je zekers een maand van leven per persoon maar wat je er allemaal voor kunt doen ligt er een beetje aan je zelf. er zullen ook mensen zijn die 2000 euro in de maand uitgeven.
maar het ligt er ook aan wat je zelf wil en hoe je reist, als ik het goed begrijp blijven jullie een jaar dus raad ik het aan om een auto te kopen ( ga er van uit dat jullie een rijbewijs hebben). veel vrijheid en kunt veel dingen bekijken waar je anders allemaal toertjes voor moet nemen.

om eerlijk te zijn ik weet niet wat ik er heb uitgegeven in de 21 maanden dat ik er heb gezeten. het eerste jaar heb ik het zelfs bijna allemaal genoteerd maar nu kan het me niet eens schelen om uit te rekenen aangezien ik een geweldige tijd heb gehad. :D
Gerelateerde onderwerpen
Wonen & Werken in Australië. (staat uitnodiging?)
Samen met vriendin wonen/werken in Australie
Leven/wonen/werken in Australië voor een jaar
Voor minimaal een jaar werken/wonen in Australië
Werken en wonen in Sydney?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast