Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Werken reizen of studeren in Australië

Annebel
» 24 aug 2007 21:01
Hey ik wil graag na mijn examen een jaar gaan werken en reizen in australie. Ik heb alleen een paar vraagjes:
1. Kan je met 17 jaar een Working Holiday Visa krijgen?
2. Ik zou ook graag een tijdje daar naar school willen gaan, wat voor school kan je dan terecht met Havo examen? Kan je dan wel naar een university?
3. Is het ook mogelijk om voor een aantal jaar daar naar school te gaan, dus eigenlijk daar te studeren? Ook met visum krijgen op je 17e enzo?

alvast bedankt!!

groetjes
Erik
Site Admin
» 25 aug 2007 11:02
Hoi Annebel,

1 Er zijn verschillende regels voor dit visum:
  • Je moet minimaal 18 en maximaal 30 jaar oud zijn. Als je boven de 30 jaar bent kan je alleen nog een Toeristenvisum aanvragen.
  • Je moet over de Nederlandse nationaliteit beschikken. (of over een andere Nationaliteit waarmee australië dit verdrag heeft gesloten)
  • Je paspoort moet na vertrek (!) uit Australië nog 6 maanden geldig zijn.
  • Je moet kunnen aantonen dat je €3200 op je bankrekening hebt staan zodat je jezelf de eerste maanden kan redden. Er zijn genoeg “trucjesâ€
Annebel
» 25 aug 2007 12:15
En als ik met iemand ga die wel 18 jaar is. Kan ik dan wel een working holiday visa aanvragen?
Anne
Wereldreiziger
» 25 aug 2007 19:08
Het visum is voor jou persoonlijk, dus het maakt voor de ambassade niet uit of je alleen gaat of met een hele groep mensen die ouder zijn dan 18 jaar. Ik vrees dus dat je geen working holiday visum kunt krijgen als je nog geen 18 bent!

Maar als je het precies wilt weten zou ik gewoon even contact opnemen met de Australische ambassade in Den Haag.

Over studeren in Australie kan ik je helaas niet meer vertellen. Iemand anders misschien?

Groetjes Anne
Gerelateerde onderwerpen
studeren/werken in Australië
Visum semester studeren Australie +2 maand reizen
Werken en reizen in Australie
Stoppen met werken en reizen in australie
Een jaar werken/reizen in Australië.
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten