Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Werken en reizen in Australie

lisette-van-beek
Reisexpert
» 26 feb 2011 11:40
Hoi experts,

Op dit moment ben ik 5 maanden aan het reizen door Zuid oost Azie samen met mijn vriend. Door veel ontmoetingen met andere mensen zijn wij op het idee gebracht om ook nog door te gaan naar australie (vliegen vanaf KL of singapore), om daar te werken en daarna te reizen.
Nu is het zo dat wij enkel en alleen maar voor die 5 maanden azie gespaart hebben. We hebben wel nog wat extra's als backup, maar dat is niet veel.

Onze vraag is: Is het mogelijk om onze trip naar australie en het leven en reizen daar, te bekostigen door het geld wat we daar gaan verdienen? Of gaan we meer uitgeven dan dat we verdienen?
Ons plan is om ongeveer 4 maanden te reizen, hoeveel maanden moeten we dan van te voren werken om het reizen en het leven tijdens het werken te bekostigen?

We gaan er vanuit dat we in Australie zo ongeveer tussen de 400 en 700 $aus per week gaan verdienen. (opstartproblemen zijn ingecalculeerd)
Het is voor ons heel moeilijk in te schatten wat alle kosten zullen zijn die tevoorschijn komen tijdens het werken en reizen.
We hopen dat er mensen zijn die ons "globaal" kunnen vertellen wat we kunnen verwachten.

We weten wat de voorwaarden zijn om australie binnen te komen, dit moet goedkomen.

Alle reacties zijn welkom!
Ron
Reisexpert
» 26 feb 2011 18:11
het gaat er niet alleen om wat je verdiend??? maar meer om wat je spaart!!! als je in een stad werkt zijn je uitgaven ook hoger dan dat je in een klein dorpje werkt is mijn ervaring.
nadeel van een dorpje kan zijn het vervoer naar je werk als je geen eigen vervoer hebt.
hoelang zul je moeten werken wel ga er even van uit dat je 500 per week kunt sparen, dan zul je dus zo'n 4 maand moeten werken om je reis van 4 maanden te kunnen bekostigen.

hoeveel je gaat uitgeven ligt natuurlijk aan wat je allemaal wilt gaan doen!! dus ja dat is moeilijk te zeggen.
mijn mening is dat als je het echt wil het wel mogelijk is om rond te komen van wat je daar verdient.
en zo als ik lees hebben jullie een kleine reserve dus dat is ook lekker.
Carla
Vakantieganger
» 25 mar 2011 03:15
Hi,

Mijn ervaring is dat het gemiddelde salaris ongeveer tussen de 15 en 20 dollar per uur ligt. Zelf heb ik schoongemaakt in een hostel: 19 dollar per uur. Dan gaat er nog belasting af (29 % als je een tax file number hebt), dus ik had ongeveer 50 dollar per dag. 25 dollar ging op aan het hostel...dan heb je nog eten en leuke dingen.

Het hangt er dus heel sterk vanaf waar je gaat werken en wat je doet. In de horeca valt er meer te verdienen, al is het niet gebruikelijk dat er fooi gegeven wordt. Mocht je wel fooi krijgen, geef het dan niet aan de baas maar hou het zelf. (advies wat ik kreeg van anderen!)
Werken op resort is blijkbaar beter betaald en die resorts liggen voornamelijk rondom Darwin en de oostkust. Tasmanië heeft ook een paar resorts die goed betalen. Al hangt veel ook af van het juiste seizoen...

Succes!
gr. Carla
Gerelateerde onderwerpen
Werken reizen of studeren in Australië
Stoppen met werken en reizen in australie
Een jaar werken/reizen in Australië.
Is deze begroting reëel voor jaar werken reizen Australië?
Werken of reizen Perth
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten