Werken op een ranch met paarden

Sterre Heuvel
» 07 okt 2006 11:27
Ik ben van plan om na mijn school een jaar naar Australie te gaan, ik ga in mij eentje dus opzich moet ik een duidelijk plan hebben. Nou lijkt het me heel leuk om op een Ranch met paarden te werken. Heeft iemand hier tips/ leuke ervaringen over? Ik hoor het graag!

Sterre van den HEuvel
Ad
Erik
Site Admin
» 07 okt 2006 12:38
Hoi Sterre,

Ik weet dat http://redhed.aroundtheglobe.nl heel veel met paarden heeft gedaan tijdens haar reis in Australie, hier heb ik even een verhaal van haar opgezocht van een plaats waar ze op zo'n ranch heeft gewerkt
http://redhed.aroundtheglobe.nl/sterke- ... arden.html

Ik denk dat als je haar even een email stuurt je vast meer informatie krijgt. Het lijkt me in ieder geval leuk als je hier nog even het antwoord op je vraag wil plaatsen, want er zijn vast meer mensen met zulke wensen!

Erik
bolletjeom
Reisexpert
» 09 okt 2006 17:18
hi

niet om je te ontmoedigen maar het is niet meer zo makkelijk als het was. Dus als je dit echt graag wilt zul je hard op zoek moeten naar een "organisatie" die dit nog aanbied.

Vorig jaar wilde ik een keer paardrijden ...niet eens werken dus...op een ranch. Maar ik kreeg overal NEE te horen. Ook bij de adressen uit de LP enzo. Er schijnt iets voorgevallen te zijn met een toerist, een ongelukje, en een rechtzaak, die toeristje heeft gewonnen en nu zijn de verzekerings premies voor de paardenhouders omhoog gevlogen als ze "buitenlanders" willen laten rijden.
Een ranch in de outback waar wij waren is er om die reden mee gestopt en neemt ook geen WWOOF'ers aan ( overigens een organisatie waar je eens zou kunnen kijken).
Dus zomaar ergens tegen oplopen zit er waarschijnlijk niet in

uiteindelijk heb ik een hele gave rit gemaakt in Cloucester. Het was de bedoeling een buitenritje te maken maar de Meneer had zich vergist in de datum en moest eigenlijk vee gaan ophalen voor de markt de volgende dag. Of ik mee wilde helpen?!? Tuurlijk! dus ik heb dikke vette stieren mogen afzonderen van de rest en met een kudde kalfjes de rivier door mogen waden. In 1 woord geweldig!

Ik hoop voor je dat je vind wat je zoekt!

groetjes rudi
sterre83
» 11 okt 2006 14:07
Hoi!
Ik ben 4 jaar geleden in Australie geweest, en heb 3 maanden lang op een grote boerderij gewerkt en mijn werk bestond uit jawel, het achterna zitten van koeien te paard! Zo'n 8 uur per dag vertoefde ik op mijn paardje achter enorme kuddes aan door het Australische landschap. Echt een fantastische ervaring, alsof je in een western-film terecht komt. De familie was wel redelijk conservatief en dat is af en toe wel moeilijk, maar verder heb ik wel echt een ontzettend leuke tijd gehad. Ik ben aan dit baantje gekomen via www.visitoz.org. Ik hoop dat de organisatie nog bestaat maar ik verwacht van wel. Het is een organisatie voor backpackers waarbij je een week een soort opleiding moet volgen voor het boerenleven (stelt niet veel voor maar is wel heel leuk) voor 500 AUS dollar was dat toen, en dan garanderen ze je daarna een baan in de outback. Omdat veel australische jongelui juist van de outback wegtrekken om te studeren in de stad zijn er echt heel veel baantjes te krijgen. Wij kregen in de week van de cursus echt ontzettend veel aanbiedingen van baantjes, en daar zitten dus ook regelmatig baantjes tussen waar je met paarden werkt. Mij is het supergoed bevallen, misschien ook iets voor jou? Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Marianne
PS de cursus van VisitOz is in de buurt van Brisbane, misschien handig om te weten... De baantjes zijn verkrijgbaar door heel het land.
Erik
Site Admin
» 11 okt 2006 16:40
Ik heb hier ook nog een linkje gevonden waar je naar toe kunt gaan om paard te rijden http://www.bigriverranch.net/ dit is een soort paardrijkamp volgens mij
amee
» 12 okt 2006 21:59
Hey,

Ik ga in februari naar australie en ga daar eerst een 9-daagse cursus volgen. Als ik deze cursus heb afgerond heb ik een baangarantie op 3 farms en ik hoop natuurlijk dat daar een ranch met paarden bij zit! anders zoek ik gewoon net zo lang tot dat ik er 1 gevonden heb Ik doe dit via travel active. Dit programma bieden ze onder voorbehoud aan in 2007, maar na wat zeuren hebben ze een uitzondering voor me gemaakt.
Erik
Site Admin
» 12 okt 2006 23:04
amee schreef:Hey,

Ik ga in februari naar australie en ga daar eerst een 9-daagse cursus volgen. Als ik deze cursus heb afgerond heb ik een baangarantie op 3 farms en ik hoop natuurlijk dat daar een ranch met paarden bij zit! anders zoek ik gewoon net zo lang tot dat ik er 1 gevonden heb Ik doe dit via travel active. Dit programma bieden ze onder voorbehoud aan in 2007, maar na wat zeuren hebben ze een uitzondering voor me gemaakt.
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je hiervoor moet betalen bij travel active?
amee
» 13 okt 2006 09:53
De cursus kost 1200 nogwat euro. Behoorlijk wat geld dus... maar heb dr wel wat voor over. :)
Ad
Gerelateerde onderwerpen
Werken op een ranch met paarden en cowboycursus
Werken in Aus vs werken in NZ
Voor minimaal een jaar werken/wonen in Australië
Leven/wonen/werken in Australië voor een jaar
Een jaar werken/reizen in Australië.
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten