Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Werken in Aus vs werken in NZ

Femy
» 15 feb 2012 12:49
Samen met een vriendin zal ik de maanden augustus, september en oktober doorbrengen in Nieuw Zeeland en Australie. We willen ook graag gaan werken daar, maar zitten nog in twijfel of we dat het beste in Aus of in NZ kunnen doen.
Dit i.v.m de kosten van het visum (NZ is goedkoper), de tijd van het jaar, het loon, en de kans op een baan in beide landen.

Wie kan er helpen?
Erik
Site Admin
» 15 feb 2012 13:03
Weet niet of het nog steeds zo is maar voorheen was het interessanter om in Australië te werken dan in Nieuw Zeeland. Dit omdat de AUS dollar "sterker" is dan de NZ Dollar. Wanneer je nog naar een ander land gaat (na Nieuw Zeeland) zou dat nog een voordeel kunnen geven om te werken in Australië.

Volgens mij zijn er ook meer baan opties in Australië dan in Nieuw Zeeland, maar weet niet hoe het er op dit moment voorstaat.
Michelle89
Reisexpert
» 15 feb 2012 13:20
Uit mijn ervaring is dat de lonen in Aus idd hoger zijn op dit moment. Ik had 2 meiden uit Nieuw Zeeland op mijn kamer, slim en getalenteerd met een goede opleiding maar ze konden in NZ niets vinden. Die zijn echt naar Oz vertrokken voor een 'nieuw leven'. Dus ik zou zeker voor Oz kiezen!
Kims
Reisexpert
» 15 feb 2012 14:52
Hi,

Nieuw-Zeeland gaat door een flinke recessie, Australie aanzienlijk minder. En uberhaupt is er meer werk in Australie. De salarissen liggen aanzienlijk hoger in Australie en de Australische dollar staat veel hoger (1:1,28). Daarnaast bouw je automatisch pensioen (superannuation) op in Australie (9% bovenop je brutoloon) die je na je werktijd in Australie terug kunt vragen. En ook krijg je bijna al je betaalde belastinggeld terug als je een deel van het jaar hebt gewerkt, in Nieuw-Zeeland is dat niet het geval.

Het is niet voor niets dat er heel veel Nieuw-Zeelanders in Australie werken.

Kortom, Australie is 'your best bet'! ^O^
Moira
Reisexpert
» 15 feb 2012 20:43
Zo erg gaat Nieuw Zeeland niet door een reccesie valt wel mee. Het is een logisch daar hier minder werk is er wonen hier minder mensen. Ik woon zelf in Nieuw Zeeland. De werkeloosheid was en is al heel lang vrij hoog hier. Daarnaast liggen de salarissen inderdaad een stuk lager dat was trouwens ook al voor de reccessie.
Ik zou voor kortstondig werk inderdaad je ook adviseren om naar Australie te gaan. Al is het hier best mogelijk om seizoenswerk te vinden op het land zoals fruit en groente plukken.

Succes met het nemen van je beslissing.
Femy
» 23 feb 2012 22:40
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Gelukkig zijn jullie behoorlijk eensgezind, en dat maakt de keuze voor ons een stuk gemakkelijker. Dus grote kans dat het Australië wordt! :)
Kims
Reisexpert
» 27 feb 2012 20:31
Hi Femy,

Heb je mijn persoonlijke berichtje (PB) gehad? Zie naast het gebruikerspaneel :-)

Groetjes
Gerelateerde onderwerpen
Luchtige gedachten werken in Aus
Werken en wonen in Sydney?
Zwart of wit werken?
Werken of reizen Perth
Werken en reizen in Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten