Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Welke Tempels/vulkanen in Midden Amerika?

Belle
Vakantieganger
» 29 mar 2008 16:27
Hallo Allen,

Voor onze reis van een jaar trekken wij ongeveer 4 maanden door midden Amerika. Welke tempels zijn echt onmisbaar? Wij houden absoluut van mooie en bijzondere tempels maar willen voorkomen dat wij 'tempelmoe' worden. Zelf dachten wij aan Tikal, Palenque en Tulum. En dezelfde vraag voor het beklimmen van vulkanen. Het lijkt me geweldig om een paar keer een goeie klim te maken. Welke vulkanen raden jullie aan?

Bedankt en groet!
Tikva
Reisexpert
» 29 mar 2008 21:35
De tempels ben ik allemaal nog niet geweest maar als je nog 2 maandjes geduld heb zal ik daar op terug komen.

De vulkanen alleen nog in Nicaragua en bij deze welke wel/niet.

Cerro Negro in de buurt van Leon, Voor vulcano borden. Eerst loop je de volkaan op (uur). Je gaat met een plank ( meer is het echt niet) en beschermende kleding weer 400 meter omlaag surfen! (Heb het zelf niet gedaan want had al eerder gesanboard maar mijn vriend vond het heeeel gaaf)

Masaya te bezoeken vanaf Masaya of Granada, Doen en dan vooral de avond tour. je moet om 16.30 bij het office zijn. Je hoeft niet echt ver te klimmen maar hebt een prachtig uitzicht over in totaal 5 krater waarvan 1 rokende. Daarna bezoek je een grot met vleermuizen en een lava tunnel ( een van de slecht 3 op deze aardbol) tot slot in het donker ga je terug en kan je (de gloed) van de lava zien.

Maderas op isla de Omtepe. NEEE doe het niet het is echt een verschrikking. Het pad is een klauterbaan met te veel stenen en hoge stappen, het 2e gedeelte is heel modderig. Je valt gegarandeert meer dan 1 keer en het uitzicht boven aan is ......... wolk... Tot halverwege is het nog wel te doen en leuk en dan is het een halve dag anders 6-8 uur.
bolletjeom
Reisexpert
» 29 mar 2008 22:18
helemaal eens met je lijstje van 3
precies die 3 hebben wij ook geselecteerd en die waren de moeite meer dan waard

vulkanen...we zijn een beetje vulkaan moe dus beklimmen ze niet allemaal meer maar Pacaya bij antigua in de buurt is een absolute aanrader!!
je kunt de stromende lava aanraken als je wilt!!!

kijk ook even bij ALLES OVER Guatamala over pacaya
El Niño
Reisexpert
» 31 mar 2008 10:22
Idd, de Pacaya is een absolute aanrader. Ik ben je hier nog een bericht over verschuldigd bolletje :-). Hij is echt niet zo hoog als je dacht.....

Wikipedia:
De Pacaya is een vulkaan in Guatemala. De stratovulkaan is 2552 meter hoog. De Pacaya is voornamelijk gevormd in de laatste 23.000 jaar. Hij bestaat uit een vulkanisch complex met een oude stratovulkaan en een jongere die vooral gekenmerkt wordt door basaltisch stollingsgesteente. Sinds 1565 is de Pacaya zeker 23 keer uitgebarsten, de meest recente activiteit vond plaats na 1961. Tegenwoordig is de Pacaya een toeristische trekpleister voor bezoekers die een 'werkende vulkaan' van dichtbij willen zien.
kohraya
Reisexpert
» 31 mar 2008 14:53
Belle schreef:Het lijkt me geweldig om een paar keer een goeie klim te maken. Welke vulkanen raden jullie aan?
Wat noem je een goeie klim? De hoogste top van centraal Amerika is de Tajumulco (4220m) in Guatemala. Gids en materiaal huur je in Xela. Trip duurt 2 dagen. 't Wordt leuk vanaf 3500m.
Pacaya is vanwege zijn spotprijs druk bezocht, maar wel de moeite. Hij is echter het woord 'goeie klim' niet waard.

Tempels in Mexico en Guatemala: Tikal en Palenque zijn toppers. Tulum vind ik maar niets. Mooie locatie, maar dat is alles.
Uxmal is ook de moeite en Chichen Itza is ondanks het massatoerisme ook een must see. Maar voor piramides ben je nog beter af in Teotihuacan. Monte Alban is dan weer een saaie bedoening. Yaxchilan niet gezien omdat ik uit principe niet mee doe met woekerprijzen.
bolletjeom
Reisexpert
» 31 mar 2008 17:19
Erik:thanks!
hmmm dan had ik verkeerde info over de hoogte.

Kohraya:
Pacaya is inderdaad geen enorme klim. een lekker halve dag trip vanaf Antigua voor maar 7 dollar ofzo.
Enneh....Tulum. Het is inderdaad de lokatie die het hem doet maar die heeft dan ook een erg groot postcard gehalte :D
was teotihuacan even vergeten, is de moeite waard als je soweiso richting mexico city gaat. om er voor om te reizen...mwah, weet niet of dat de moeite waard is
Tikva
Reisexpert
» 22 apr 2008 00:29
Als je toch nog een extra ruine wil doen... Uxmal is echt heel erg mooi.

Vond het (net ietsje) mooier dan Palenque..
Tikva
Reisexpert
» 28 mei 2008 01:03
Ok ben uitgeruined.. De top 5

1 Chitzen Itza (de gebouwen prachtig, heb wel 30 dezelfde foto´s)
2 Uxmal (mooie versieringen overal en een echt stad gevoel)
3 Teotihuacan (krachtige ruine, hebt wel een beetje fantasie nodig)
4 Palenque ( mooie setting en ook een echt stad gevoel)
5 El Tajin (lekker totaal anders, mooie gebouwen met niches)

Ook de moeite: Yaxichilan (voor de jungle setting en trip erheen), Tulum (voor de mooie foto´s met de zee op de achtergrond).

Minder de moeite: Copan vond ik echt helemaal niets, Als je krap in je centjes zit Tikal laten zitten, belachelijk duur met 13 EUR(150 quetzals) tegen 3 EUR (48pesos) bij de meeste andere.
Marco
Reiziger
» 28 mei 2008 10:13
handige informatie tikva!

Heb je ook wat foto's van de verschillende tempels?
Tikva
Reisexpert
» 28 mei 2008 20:40
Bij deze wat foto´s om een idee te geven. (zijn niet altijd de mooiste maar de enige waar ik nu bij kan)

Chitzen Itza
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Uxmal
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Teotihuacan
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Palenque
AfbeeldingAfbeelding

El Tajin (incl voladores)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Belle
Vakantieganger
» 12 jun 2008 21:59
Héél erg bedankt allemaal voor jullie reacties! :D
meri
Reiziger
» 30 jun 2008 09:39
arenal vulkaan in costa rica?
zus
Reiziger
» 02 feb 2009 10:14
Mexico: Palenque en Yacxhilan zeker doen. Tulum is niet zo speciaal, enkel de moeite omdat het aan het strand ligt.
Gerelateerde onderwerpen
Welke landen in Midden/Zuid Amerika zijn veilig én een must see in 3/4 maanden reizen?
Logische vliegroute naar midden- en zuid-amerika via amerika
6 maanden reizen door Midden-Amerika en Zuid-Amerika
Beste reistijd Midden Amerika – Zuid Amerika
Welke zuid of midden Amerikaanse landen geen malaria mug?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast