Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

welke maatschappij om vliegticket (flexibel jaarticket) naar

nielsb
Vakantieganger
» 27 mei 2011 14:40
Hallo,

Samen met een kameraad hebben we het plan om eind november naar Australië te vertrekken. Maximaal een jaar. We willen volgens het principe 'werken en reizen' onze latere reismaanden financieren. Ik ben helemaal nieuw hier, hebben jullie ervaringen hiermee en tips?

Wat willen we weten:
- welk vliegtuigticket via welke maatschappij?
- mét of zonder organisatie? (activity int.,australian backpackers,...)
- kwestie van budget, hoeveel mee te nemen om ergens comfortabel te zitten?
- working holiday visa eerst aanvragen, of eerst vliegticket?
- verdere tips om down under te bezichtigen?

Vriendelijke groeten!
Niels en Klaas
Erik
Site Admin
» 27 mei 2011 16:31
Hey Niels en Klaas, ik heb even voor jullie een nieuw topic aangemaakt waarin deze veel gestelde vragen worden beantwoord met linkjes naar topics en naar artikelen waar dit zo uitgebreid mogelijk staat uitgelegd. Ieder antwoord is terug te vinden door je even in te lezen bij deze links.
faq-meest-gestelde-vragen-australie-t9812.html

Het is een berg informatie maar hierin staat alles zo compleet mogelijk uitgewerkt zodat jullie er je voordeel mee kunnen doen. Uiteindelijk moeten jullie zelf de beslissingen nemen aan de hand van deze info, daar kunnen we namelijk niet bij helpen :) (net als het reizen trouwens :P )

We helpen jullie graag verder bij specifieke vragen of problemen.
Kars
Wereldreiziger
» 27 mei 2011 17:14
- welk vliegtuigticket via welke maatschappij?
Ligt er aan wat je wil, zoek je de goedkoopste, de veiligste, of de meest luxe? Ik ben voor de goedkoopste gegaan en kwam uit bij China airlines, voor een retour iets minder dan 1100 euro.
- mét of zonder organisatie? (activity int.,australian backpackers,...)
Ik zou zeggen zonder, dan kan je doen en laten wat je zelf wil, je kan altijd met andere backpackers die je daar tegen komt een gedeelte mee reizen.
- kwestie van budget, hoeveel mee te nemen om ergens comfortabel te zitten?
Geen idee, ik moet er ook nog heen :P
- working holiday visa eerst aanvragen, of eerst vliegticket?
Dit maakt niet uit, als je een visum aanvraagt dan blijft deze na goedkeuring 12 maanden staan, als jij dus bijvoorbeeld nu aanvraagt en goedkeuring krijgt dan kan je volgend jaar april nog naar australië gaan en vervolgens daar 12 maanden doorbrengen. Een visum kan je dus ruim van te voren al aanvragen, en het vliegticket in principe ook, alleen als je een retour hebt, kan je deze het beste zo dichtmogelijk op je vertrek aanschaffen, want de planning van vliegtuigen loopt maar 11 maanden ofzo. Dus als je nu bijvoorbeeld weg zou gaan, kan je een retour kopen tot in april.
- verdere tips om down under te bezichtigen?
Ik heb niet veel tips, voor mij staan sowieso de volgende in de planning, is nog niet veel, maar dat komt later wel:
Uluru
Great barrier reef
Bungeejumpen in Cairns
Dat bungeejumpen is midden in een oerwoud wat dus op zich wel grappig is om te ervaren.
Erik
Site Admin
» 27 mei 2011 17:40
Kars schreef:- working holiday visa eerst aanvragen, of eerst vliegticket?
Dit maakt niet uit, als je een visum aanvraagt dan blijft deze na goedkeuring 12 maanden staan, als jij dus bijvoorbeeld nu aanvraagt en goedkeuring krijgt dan kan je volgend jaar april nog naar australië gaan en vervolgens daar 12 maanden doorbrengen. Een visum kan je dus ruim van te voren al aanvragen, en het vliegticket in principe ook, alleen als je een retour hebt, kan je deze het beste zo dichtmogelijk op je vertrek aanschaffen, want de planning van vliegtuigen loopt maar 11 maanden ofzo. Dus als je nu bijvoorbeeld weg zou gaan, kan je een retour kopen tot in april.
Je gaat er hier vanuit dat je altijd je visum krijgt. In 90% zal dit ook wel het geval zijn, maar je kunt beter eerst je visa regelen en als je deze hebt je vliegticket. Wanneer je bijvoorbeeld een strafblad hebt zou je misschien geen visum kunnen krijgen.
nielsb
Vakantieganger
» 30 mei 2011 10:11
Beste mensen,

Bedankt voor jullie antwoorden. We weten nog altijd niet of we nu een enkel ticket gaan kopen, of een heen - en terug. Wat is het voordeligst denk je? Het ding is, dat als we een enkel ticket kopen, we sowieso een bedrag aan de kant zullen moeten houden voor het betalen van het terugticket. En er bijgevolg minder budget overschiet om de andere dingen te betalen. Welke maatschappijen, of vanuit welke luchthavens is het goedkoopst vliegen (via verschillende stopovers waarschijnlijk)?

We zouden ongeveer willen boeken eind juli (om te vliegen eind november). Wat ook vervelend is, dat als we nu een retourticket kopen, we blijkbaar geen jaar kunnen blijven in Australië, aangezien de boekperiode maar loopt tot in mei... Geen jaarticket dus. Hoe komt dat? Of moeten we dan kiezen voor een flexibel ticket waarbij we de terugdatum zelf kunnen bepalen?

Moet er naast een working holiday visum ook nog een internationaal paspoort worden aangevraagd?
En hoe moet je deze visum betalen? Is dat per overschrijving, of met een VISA-kaart?

Cheers
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
» 30 mei 2011 18:53
Als je niet weet wanneer je terug wil en niet de hoofdprijs wil betalen voor een open ticket met een traditionele carrier, lijt mij Air Asia de beste optie. Is iets meer moeite maar bespaart een hoop geld
Kars
Wereldreiziger
» 30 mei 2011 21:49
nielsb schreef:Beste mensen,

Bedankt voor jullie antwoorden. We weten nog altijd niet of we nu een enkel ticket gaan kopen, of een heen - en terug. Wat is het voordeligst denk je? Het ding is, dat als we een enkel ticket kopen, we sowieso een bedrag aan de kant zullen moeten houden voor het betalen van het terugticket. En er bijgevolg minder budget overschiet om de andere dingen te betalen. Welke maatschappijen, of vanuit welke luchthavens is het goedkoopst vliegen (via verschillende stopovers waarschijnlijk)?

We zouden ongeveer willen boeken eind juli (om te vliegen eind november). Wat ook vervelend is, dat als we nu een retourticket kopen, we blijkbaar geen jaar kunnen blijven in Australië, aangezien de boekperiode maar loopt tot in mei... Geen jaarticket dus. Hoe komt dat? Of moeten we dan kiezen voor een flexibel ticket waarbij we de terugdatum zelf kunnen bepalen?

Moet er naast een working holiday visum ook nog een internationaal paspoort worden aangevraagd?
En hoe moet je deze visum betalen? Is dat per overschrijving, of met een VISA-kaart?

Cheers

Op lang niet alle vragen weet ik het antwoord, maar wel een paar :P
We weten nog altijd niet of we nu een enkel ticket gaan kopen, of een heen - en terug. Wat is het voordeligst denk je?
Retour is sowieso meestal veel voordeliger, naar wat ik kon vinden was een enkeltje naar australië op zijn goedkoopst rond de 620 euro en het retour dat ik gekocht heb is 1050 euro, scheelt toch wel zo'n 200 euro totaal.

Geen jaarticket dus. Hoe komt dat?
Er wordt volgens mij maar geplanned tot 330 dagen, geheel zeker weet ik dit niet. Maar dat is dus de reden. Ikzelf heb nu een retour gekocht waarbij ik gratis mijn vertrek data kan aanpassen, aangezien ook ik langer dan in mei wegblijf, is dat dus ideaal.

Of moeten we dan kiezen voor een flexibel ticket waarbij we de terugdatum zelf kunnen bepalen?
Is meestal duurder dan bij een maatschappij een retour aanschaffen waar je de vertrek data gratis kan wijzigen. Maar dat hangt dus ook af per maatschappij.

En hoe moet je deze visum betalen?
Ik heb het met creditcard gedaan, ik weet niet meer of er ook andere mogelijkheden waren.
funnyflower
Reiziger
» 10 jun 2011 13:12
Ik heb 2 x een jaarticket gehad, 1 x met Cathay Pacific en 1 x met Korean Airways.
De eerste is vrij prijzig, de tweede is heel schappelijk geprijsd (1700E om 1200E)
Beide keren heb ik via een reisburo geboekt, zij kunnen dan ook de terugreis-datum wijzigen voor je en alles in de gaten houden.
Let wel op met stuntprijzen van bijvoorbeeld Air Asia dat je niet altijd all-in vliegt (dus je entertainment, eten en drinken en soms zelfs bagage komt nog bij de prijs op)
De laatste x dat ik vloog was Korean Airways t goedkoopste voor mij. Tevens is mijn ervaring dat zo'n full-service airline niet moeilijk doet over een paar kilo extra gewicht in bagage of grote voorwerpen die meevliegen in t ruim (didgeridoo etc). Wel zo relaxt!
Gerelateerde onderwerpen
Camper huren maar welke maatschappij is goed?
Enkel vliegticket naar Australië?
Jaarticket of een enkel ticket
Vliegticket boeken naar Australië en Nieuw Zeeland
jaarticket/ retourvlucht nog niet boekbaar ervaringen??
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten