Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Welk hostel Sydney?

loes87
» 10 jan 2013 12:06
Ik ga eind februari naar Australie en leg, behalve de eerste week, helemaal niets vast. Nou wil ik voor de eerste week dus wel een leuk hostel boeken, maar ik lees zoveel tegenstrijdige reviews..

Ben benieuwd naar jullie ervaringen, zowel goede als slechte. Bedankt :)
Erik
Site Admin
» 10 jan 2013 15:08
Leg anders de eerste twee nachten vast bij het beste hostel dat je op internet kunt vinden en bekijk daarna zelf in de stad welk hostel je aanstaat. Eventueel met een reisgids in de hand. Ook kun je meestal wel zeggen dat hoe duurder het hostel hoe beter de voorzieningen (uitzonderingen daargelaten).
Nienke Krook
Reisexpert
» 17 jan 2013 14:28
In Sydney kan ik je een aantal hostels aanraden. Als je een groot hostel zoekt dat wat duurder is dan de standaard hostels, maar veel moderne voorzieningen heeft, heb je de keuze uit:
- Wake Up (central, partyhostel)
- Bounce (central, splinternieuw vorig jaar, flashpackers! ze noemen zichzelf ook backpacker hotel)
- YHA (central en in de harbour, gemiddeld genomen rustiger dan andere hostels)
- Base (cbd, echt een flashpackers hostel)
- Nomads westend (central)

In de wijk Kings Cross liggen ontzettend veel hostels. Vaak goedkoper en kleinschaliger, maar er zitten prima hostels tussen hoor! Ik kan je Funkhouse aanraden (daar werk ik haha), Eva's Backpackers en Jolly Swagman. De wijk heeft soms een wat negatieve klank, omdat het de uitgaans/rosse buurt is, maar als je daar van houdt en een kleurrijke buurt wilt zien van de stad, het is er veilig en erg gezellig.

Ik kan je aanraden de eerste nachten 2/3 te boeken, omdat je zeker gaar aan zult komen en het dan fijn is even bij te komen van alle indrukken. Houdt er ook rekening mee dat Sydney in de weekenden best snel vol zit (geld zeker in uitgaansgebied Kings Cross), dus ik de zomer zou ik zeker even boeken.

Oh, en vermijd de volgende hostels - Maze (central) en Brado's en D'lux in Kings Cross... brrrrrr
loes87
» 17 jan 2013 15:45
Hoi Nienke,

Bedankt voor je reactie! Wat toevallig dat je nu wat stuurt, ga vanavond Funkhouse voor 3 nachten boeken vanaf 27 februari (kwam ook door je referentie die ik ergens anders heb gezien). Wellicht tot dan! :)

@Erik, klopt inderdaad. Waarom ik dit vooral wilde weten is omdat je natuurlijk met een gigantische jetlag aankomt in je eentje en het dan natuurlijk erg fijn is om de eerste dagen in een lekker (schoon?) bedje te liggen. En waar beter advies te vragen dan een forum met zoveel deskundigen ;)

Groetjes
Nienke Krook
Reisexpert
» 18 jan 2013 11:18
Ha Loes, veel plezier in Australia,

Helaas zal ik je niet meer zien, wij vertrekken 31 januari naar huis na 2 jaar hier gewoond te hebben. Jammer!
Kims
Reisexpert
» 18 jan 2013 12:22
Nienke Krook schreef:Helaas zal ik je niet meer zien, wij vertrekken 31 januari naar huis na 2 jaar hier gewoond te hebben. Jammer!
Hey Nienke, waar gaan jullie heen? Blijven jullie Down Under :?
Nienke Krook
Reisexpert
» 21 jan 2013 07:11
Hey Kim, nee het is voorlopig even terug naar Nederland.

Wellicht weer door naar een ander land, maar in ieder geval geen Australia voor een tijd. We zullen het wel missen hoor, maar het is tijd voor iets nieuws!
Kims
Reisexpert
» 27 jan 2013 08:05
Nienke Krook schreef:Hey Kim, nee het is voorlopig even terug naar Nederland.
Wellicht weer door naar een ander land, maar in ieder geval geen Australia voor een tijd. We zullen het wel missen hoor, maar het is tijd voor iets nieuws!
Ben benieuwd hoe het weer is voor jullie in de Lage Landen! Succes met de verhuizing! ^O^
Gerelateerde onderwerpen
Welk hostel in Byron Bay
Kampeerplaats/hostel Sydney
welk vervoer voor Sydney - Melbourne? Help!
Tips voor rustig hostel in Sydney?
Leuk & goedkoop hostel in Sydney voor eerste paar dagen
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten