Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

4 weken Oostkust

Frank1987
» 09 jan 2013 20:33
Hallo allen,
Al een lange tijd wil ik graag een reis maken, gezien ik na mijn studie gelijk aan het werk ben gegaan heb ik daar nog geen kans voor gehad Ik heb van mijn werk toestemming gekregen om er 4 weken tussen uit te gaan. Mijn plan is om 4 weken te gaan backpacken in Australie. Ik wil half februari vertrekken en ben sinds gisteren druk aan het zoeken.
Ik ben het volgende van plan en hoor graag of e.e.a. realistisch is. Lonely planet australie is inmiddels gekocht en komt mijn kant op;)
Vliegen van a-dam naar sydney (+/- 1000 euro retour)
De bedoeling is om uiteindelijk in Crains aan te komen en vanaf daar weer terug te vliegen naar sydney. Ik heb gelezen dat binnenlandse tickets variëren van 80 tot 150 eu. Na e.e.a. gezocht te hebben vond ik een ticket van 150 eu voor deze vlucht.
Verder heb ik nog geen grote plannen wat betreft de indeling. Ik wil graag per dag bekijken hoe alles verloopt, wie weet met mensen optrekken, vervolgens zelf weer verder richting het noorden gaan.
Wat is aan te raden qua het reizen daar in dit tijdsbestek? Met Greyhound/trein of hier en daar een vlucht? Is het verstandig om een 3000 km kaart te kopen of aparte tickets per rit te kopen in dit geval voor de Greyhound bussen?
Zoals je kunt lezen is alles nog redelijk globaal en moet ik nog aardig wat knopen doorhakken.
Iemand ervaring met een dergelijke reis in dit tijdsbestek? Is het realistisch? Wat raad je mij aan voor 4 weken Australie?
Zoals je kunt lezen, tips zijn welkom!
Erik
Site Admin
» 10 jan 2013 09:26
Alles kan, maar de vraag is hoe je terug komt van je reis :) Vier weken Australië is echt heel erg kort. Zeker gezien de afstand die je van plan bent af te leggen. Maar het kan wel. Je moet er rekening mee houden dat je de eerste week / dagen ook nog moet om moet schakelen en een gigantische jetlag hebt. Actief reizen is dan minder prettig.

Ik ga je vraag even naar iemand sturen die afgelopen jaar een paar weken weg is geweest. Misschien dat zij wat meer in detail kan vertellen welke dingen mogelijk zijn en waar je op moet letten.
Frank1987
» 10 jan 2013 18:51
Bedankt voor je antwoord, en het doorsturen van mijn vragen!
Na wat gezocht te hebben over het weer vraag ik me ook af of ik de juiste periode heb uitgekozen? Zie mijn trip niet graag letterlijk in het water vallen..;)
Mette88
Reiziger
» 16 jan 2013 12:57
Even een snelle reactie ivm de tijd die je hebt:

Ik heb 3 jaar geleden de oostkust gedaan in 4 weken, inclusief de Great Ocean Road. Dus van Melbourne eerst GOR en dan helemaal naar Cairns.
Ben van Sydney naar Cairns gereden met een gehuurde campervan in (jawel!) 22 dagen. Dus het kan zeker. En hoewel iedereen anders is, heb ik niet eens zo gehaast voor m'n gevoel maar natuurlijk wel alleen de highlights gezien.
Globeskater
Reisexpert
» 17 jan 2013 12:29
Als je half februari wilt vertrekken is het wss verstandiger om vanuit het zuiden naar het noorden toe te reizen.. dus te eindigen in Cairns... en dan terug vliegen naar waar je vliegtuig richting Nederland vertrekt..
YvetteB
» 19 jan 2013 07:46
Januari en februari zijn de druktste maanden voor de Eastcoast dus het is handig als je al dingen gaat inplannen voordat alle tours vol zijn (zoals Fraser en Whitsundays).
Gerelateerde onderwerpen
Graag advies 5 weken Oostkust
6 weken oostkust van Australië
3 weken Oostkust in Juni. Start: Melbourne. What to do?
oostkust van Australie van Byron-bay naar Cairns in 3 weken
2 maanden oostkust?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten