Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

5 weken oost Australië

Isjav
» 08 nov 2015 16:27
Hoihoi!

In juni/juli heb ik ongeveer 5 weken tijd om iets van Australië te zien. Waarschijnlijk reis ik per bus, misschien met auto/camper als ik met anderen ga. Is Cairns - Melbourne haalbaar? (Cairns, Whitsundays, Fraser island, Noosa, Brisbane, Byron Bay, Sydney & Melbourne wil ik sowieso gezien hebben. Verder nog tips?) Ik weet dat het eind juli in het zuiden koud is, maar dat maakt me niet vee uit.
Alvast bedankt!
Erik
Site Admin
» 10 nov 2015 11:57
Vijf weken is erg kort voor zo'n grote afstand. Ik denk dat als je alleen de highlights zou doen van Sydney naar Cairns dat je al bijna tijd te kort komt. De truuk is nu om de juiste keuzes te maken. Alle dingen die je noemt liggen op de route maar je zal heel selectief moeten zijn in welke bezienswaardigheden je kunt bezoeken en welke niet (gezien de tijd).
AnoukR
» 10 nov 2015 14:48
Hey!

Ik heb de oostkust in ongeveer 5/6 weken gedaan, dus het is wel mogelijk :)! En ik ben bijna overal gestopt. Ik twijfelde vooraf ook of het haalbaar was, maar door een goede planning lukt het wel. Op sommige plekken ben ik maar hooguit 3 dagen gebleven (zoals Mission Beach, Surfers Paradise, Noosa en Coffs Harbour). Hier deed ik vaak iets van een activiteit zoals een skydive of het was een opstapplaats naar de Whitsundays (stap op vanuit Airlie Beach, toffe plek!) of Fraser Island en op andere plekken (zoals Cairns, Airlie Beach, Byron Bay, Sydney en Melbourne) ben ik juist wat langer gebleven omdat de omgeving meer de moeite waard was, mooiere stad/natuur, leuker om uit te gaan etc.
Erik
Site Admin
» 10 nov 2015 14:51
@AnoukR goed om te horen dat het wel zeker mogelijk is. Het leek mij namelijk wat aan de korte kant. Maar zoals je zegt, met goede planning kom je een heel eind.
Gerelateerde onderwerpen
Route 6 weken Australie en 6 weken Nieuw Zeeland
west of oost-australie
Oost Australie in november/december
VIP Backpackers, Greyhound en Oost Australië
Oostkust Australie en dan door naar Oost-Timor en Indonesie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten