Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

4 weken australie in oktober

Marloes26
» 17 jun 2010 19:04
Hoi allemaal,

Wat een superhandige site is dit! Heb al veel uurtjes hier doorgebracht, en heb nu een aantal vragen aan jullie.
Wij gaan in oktober of deels november 4 weken naar Australie.
De route staat in principe gepland
- sydney
- blue mountains
- alice spring en tocht van 3-4 dagne naar rode rots enz
- cairns
- afzakken met de auto naar brisbane
en dan zitten er 2 tochten bij van 3 dagen/2 nachten naar whitsundays en fraser island.

Maar nu mijn vragen,
* qua ticket kom ik er niet echt uit, We hebben nu via australieonline (waar we waarschijnlijk ook gaan boeken) 1633 euro inclusief binnelandse vluchten. Is dat veel?
Het lukt me niet echt om een veel goedkopere te vinden (met max 1 keer overstappen)

* is de route cairns brisbane wel leuk? Lees er wisselende dingen over, we hebben niet superveel tijd over. Doen er 16-17 dagen over.

* misschien leuker om van fraser island en whitsundays een dagtocht te maken, of hooguit 1 nacht, dan hebben we meer tijd over. Hebben jullie daar ervaring mee? 3 dagen zeilen en zand happen is misschien te veel.

* of is het toch leuker om darwin mee te pakken en dan rondom cairns te blijven?
dus niet verder naar beneden?

* laatste vraag, we willen waarschijlijk mt australie online boeken, dan is toch het meeste geregeld. ZIjn er nog andere bureaus waar we iets soortgelijks kunnen boeken? denk dat het toch wel duur is namelijk bij hun i.v.m. sommige andere bureaus

Nou bedankt alvast voor jullie reacties..

groeten Marloes
ketting
Reisexpert
» 17 jun 2010 19:19
Marloes26 schreef: * qua ticket kom ik er niet echt uit, We hebben nu via australieonline (waar we waarschijnlijk ook gaan boeken) 1633 euro inclusief binnelandse vluchten. Is dat veel?
Het lukt me niet echt om een veel goedkopere te vinden (met max 1 keer overstappen)
Welke binnenlandse vluchten gaat het om?.

* is de route cairns brisbane wel leuk? Lees er wisselende dingen over, we hebben niet superveel tijd over. Doen er 16-17 dagen over.

* misschien leuker om van fraser island en whitsundays een dagtocht te maken, of hooguit 1 nacht, dan hebben we meer tijd over. Hebben jullie daar ervaring mee? 3 dagen zeilen en zand happen is misschien te veel. Dit is juist wat je niet mag missen tussen Brisbane en Cairns

* of is het toch leuker om darwin mee te pakken en dan rondom cairns te blijven?
Kakadu en Litchfield zijn ook leuk. Doe wat jou het meeste aanspreekt

* laatste vraag, we willen waarschijlijk mt australie online boeken, dan is toch het meeste geregeld. ZIjn er nog andere bureaus waar we iets soortgelijks kunnen boeken? denk dat het toch wel duur is namelijk bij hun i.v.m. sommige andere bureaus
Marloes26
» 17 jun 2010 19:48
ketting schreef:
Marloes26 schreef: * qua ticket kom ik er niet echt uit, We hebben nu via australieonline (waar we waarschijnlijk ook gaan boeken) 1633 euro inclusief binnelandse vluchten. Is dat veel?
Welke binnenlandse vluchten gaat het om?.
sydney alice springs en alice spring cairns

* misschien leuker om van fraser island en whitsundays een dagtocht te maken, of hooguit 1 nacht, dan hebben we meer tijd over. Hebben jullie daar ervaring mee? 3 dagen zeilen en zand happen is misschien te veel. Dit is juist wat je niet mag missen tussen Brisbane en Cairns
dus toch 2 keer 3 dagen doen dan? en tussen hervey bay en brisbane is dat nog heel bijzonder? anders zouden we ook vanuit daar terug kunnen vliegen... maar dan mis je brisbane..
Kakadu en Litchfield zijn ook leuk. Doe wat jou het meeste aanspreekt
hmm kan dus niet kiezen :?
ketting
Reisexpert
» 17 jun 2010 20:51
* Ik neem aan dat het dan 800 p.p. is? Lijkt me een prima prijs.
* Ik zou inderdaad 2x3 dagen gaan. Tussen Brisbane en Hervey Bay zit Noosa NP en Australia Zoo (van Steve Irwin) mocht je dit leuk lijken. Ik vond het wel leuk maar niet zo bijzonder, al kun je dat het beste zelf bepalen.
Marloes26
» 17 jun 2010 21:43
ticket is dus 1600 euro p.p!!!!

en op welke site ik ook kijk, kom niet echt goedkoper uit... ja of je moet heel onlogisch gaan reizen, en we zitten wel redelijk vast aan de data...
Gerelateerde onderwerpen
Australie oktober 2018 in dik 3 weken
Route 6 weken Australie en 6 weken Nieuw Zeeland
Australie - Nederland soccer 10 oktober 2009
Jaar backpacken / werken Australie rond oktober 2006
6 weken Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten