Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Wegenwacht Australië

RianneThomas
» 07 nov 2012 17:14
Hoi allemaal,

Begin volgend jaar gaan wij naar Australië voor een jaar, en willen daar een auto/busje kopen.
Wat is het slimst/goedkoopst om te doen qua wegenwacht? Ik heb begrepen dat je een aanvulling bij de ANWB kunt nemen, maar is het ook mogelijk om als reiziger bv. je te registeren bij de Australische wegenwacht (AAA) en zo ja, is dit voordeliger om te doen? Wat zijn jullie ervaringen?
Alvast bedankt!

Groetjes, Rianne
Kims
Reisexpert
» 08 nov 2012 01:09
Hi,

Een paar jaar geleden was het niet mogelijk om een totale dekking te krijgen als 'non resident', wel kon je dure dekking krijgen speciaal voor toeristen die beperk was. De AAA is de overkoepelende organisatie en per staat is er een andere organisatie die weer verschillende dekkingen/verzekeringen etc heeft. Dus mocht je het willen, zoek dan goed uit welke staat het beste pakket heeft en of je een auto heeft die geregistreerd is in dezelfde staat...

Als ik jullie was, zou ik gewoon een autoverzekering (met beperkte of gehele dekking) nemen en eventueel een aanvulling van de ANWB nemen. De meeste backpacker's auto's en busjes zijn niet zoveel waard dus weeg af wat voor soort verzekering je nodig denkt te hebben. Maar over het algemeen als je pech hebt zijn er altijd wel mensen die je helpen (is zelfs opgenomen in de wet in bijvoorbeeld de NT dat je moet helpen) of die je ergens naartoe slepen. No worries ;)

Groetjes
Gerelateerde onderwerpen
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Australie - Fiji - Australie Visum?
Visa Australië, NZ, Australië
3G in Australië
Duikcursussen in Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten