Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

3,5 week Oostkust Australië, welke route?

Avalanche
» 21 jun 2015 13:37
Hoi!

Allereerst; thumps up voor Around the Globe. Ik kijk regelmatig op dit goede forum, maar wil nu ook zelf een vraag stellen.

Eind oktober vertrek ik naar Australië, in eerste instantie voor m'n werk. Aan het einde van oktober heb ik daar alles afgerond en zit ik in Adelaide. Daarna wil ik zo'n 3,5 week iets van het avontuur Downunder meepakken. Natuurlijk veel te kort, maar beter dan niks ;-).

Echter: wat ga ik doen? Ik zoek een haalbare combi tussen steden, natuur, reizen en chillen. Ik ben tegen die tijd 29, dus een beetje party kan ook nog wel ;) .

Ik zat grofweg aan 3 opties te denken:
1. Vanuit Adelaide een auto huren (evt. met mede-backpackers) en dan via de Great Ocean Road naar Melbourne (5 dagen), Melbourne (1 dag), binnenlandse vlucht naar Sydney (5 dagen), en dan het stuk naar Brisbane incl. Fraser Island-tour van 3 dagen (totaal 12 dagen).
2. Vanuit Adelaide een vlucht naar Sydney (5 dagen), dan het stuk naar Brisbane incl. Fraser Island (18 dagen).
3. Vanuit Adelaide een vlucht naar Sydney (5 dagen), dan vlucht naar Cairns of Townsville en dan zuidwaarts reizen naar Brisbane, incl. Whitsundays en Fraser Island (18 dagen).

Zoals jullie merken, staat sowieso hoog op m'n verlanglijstje om Sydney en Fraser Island te bezoeken. Ik vlieg vanaf Brisbane weer naar huis.
Optie 1 had al een tijdje mijn voorkeur, maar ik wil zeker niet de fout maken te veel in een te korte tijd te willen doen, zonder de mogelijkheid te houden ook eens langer dan 1 nacht op een chille plek te vertoeven.

Tips? Suggesties? Of andere opties?
Ik hoor het graag!
Rebec
Reisexpert
» 21 jun 2015 17:27
Great ocean road is zeker aan te raden en een paar dagen melbourne is ook heel fijn (zijn ook hele leuke feestjes). Vliegen van Melb naar Sydney moet niet veel kosten en van Sydney naar Brisbane doe je ook niet zo heel lang over. Ligt er net aan waar je wilt stoppen onderweg.

Als je de zuidkant overwilt slaan kun je ook naar brisbane vliegen en vanuit daar fraser Island doen en zo omlaag en de laatste dagen sydney. 3 weken is niet veel, maar het ligt er net aan hoeveel je bereid bent te betalen en te doen. Je kunt veel zien in 3 weken.
Avalanche
» 23 jun 2015 09:53
Oke, dank voor je reactie.

En als je zou moeten kiezen uit mijn 3 opties? Ik moet zeer waarschijnlijk vanaf Brisbane weer naar huis vliegen en begin dus in Adelaide.
GOR lijkt me zeker heel gaaf, maar ik wil niet te veel in die 3,5 week proppen. Een extra binnenlandse vlucht betalen vind ik niet zo'n probleem.
Gerelateerde onderwerpen
3,5 week oostkust australie in augustus
Welke route door Australië (4 weken)
Rijden in Australie, welke route nemen we?
Alternatieve route oostkust
Route haalbaar in 3 maanden?? Oostkust, Outback, Great Ocean
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten