Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Wat is de juiste keuze??

Evelien1983
Wereldreiziger
» 11 nov 2010 10:37
Hallo mede-reizigers,

Een aantal brandende vragen blijven door mijn hoofd spoken. Ik wil in februari naar Maleisie, en nog een stukje van Thailand. In april 2009 ben ik samen met een vriendin in Thailand geweest, maar nu wil ik de grote stap nemen en alleen op reis. Ik wil er ongeveer 4 a 5 weken voor uittrekken, ik vind het allemaal best spannend en gezien ik nogal een control freak ben :@ wil ik het liefst alles gelijk zo goed mogelijk regelen :)

Ik twijfel over de aanvliegroute, als ik via BKK aanvlieg, kan ik helemaal naar het zuiden reizen, Borneo bezoeken, en dan via Singapore terug. Dat lijkt me prettig omdat ik BKK al een beetje ken. Maar misschien is een rechtstreekse vlucht naar KUL wel goedkoper........ik zie zoveel mogelijkheden voorbijkomen dat ik eigenlijk helemaal niet meer weet waar ik goed aan doe.
Ik wil onderweg in het vliegtuig wel een beetje entertainment, liefst zo'n eigen schermpje dat lijkt me een goed vermaak......gezien ik een kei ben in wakker blijven terwijl alle overige passagiers slapen (mij lukt dat zelden.....zij het na een paar wijntjes O-) ) Emirates heeft leuk entertainment, maar dan zit je weer met een stop in Dubai. Toch zijn die tickets al snel 750 euro. Vanaf Dusseldorf is het iets goedkoper, maar het kost wel weer extra reistijd en in mijn ogen 'gedoe' met zo'n treinticket. Ik kwam laatst iets tegen, met British Airways naar Londen en vanaf daar rechtstreeks naar Singapore met Qantas (die A380......die ze nu op de grond houden....). Voor iets meer dan 600 euro.

Concreet de vraag aan jullie: wat zijn jullie ervaringen met rechtstreekse vluchten en vluchten met een overstap op bijvoorbeeld Dubai? Kun je je daar prima 3,5 uur vermaken, of is er niets te beleven?
Wat zouden jullie in mijn geval doen? Elke keuze is natuurlijk persoonlijk, maar op dit moment ben ik het spoor even helemaal bijster 8)7

Ik hoop dat jullie wat adviezen kunnen geven. Alvast enorm bedankt voor de moeite voor het lezen van mijn verhaal ;)
zaratoestra
Reisexpert
» 11 nov 2010 11:19
Op zich zou ik mijn ticket gewoon afstemmen op de prijs en op die manier bepalen of het Bangkok of Kuala Lumpur wordt.
3.5 u in een luchthaven wachten lijkt mij nu niet het ergste van het ergste... En een vlucht zonder spelletjes overleef je ook wel gedurende meer dan 10 u

Je hebt ook goedkope airasia tickets of andere low cost airlines binnen Thailand en Maleisië dus waar je ook land en wanneer je niet overland wil reizen kan je wel een goedkoop ticket scoren.

Veel succes met plannen
bolletjeom
Reisexpert
» 11 nov 2010 13:51
ik ga ook altijd voor prijs en vind overstappen en entertainment echt bijzaak.
en 3,5 uur is helemaal iets dat me niet zou tegehouden. Het is toch ook cool om even rond te lopen on emiratisch grondgebied. (ze hebben indoor palmen op de luchthaven)

Tip: neem een boek mee!! ik heb al een paar keer meegemaakt dat uitgerekend mijn privéschermpje niets deed. Storing, sorry mevrouw......
kohraya
Reisexpert
» 11 nov 2010 14:33
Air Asia vliegt op Kuala Lumpur vanaf Londen. Maar of ze daar entertainment hebben ... ?
Als 3,5 uur op de luchthaven in Dubai je tegen staat, waarom dan niet kiezen voor een megaslechte verbinding zodat je tijd hebt om de luchthaven te verlaten en er een citytrip te doen?
En als laatste tip: wacht niet meer te lang met je tickets. Je bent al wat laat en de goedkope vluchten mis je zo.
Jenny
Reisexpert
» 11 nov 2010 15:31
Ik vind Dubai een heerlijk vliegveld!

Winkels interesseren met niet (al zijn die er wel), maar er is overal WiFi en stroom om je spullen op te laden. 's Nachts worden de lampen gedimd, en op de superschone hoogpollige tapijt kun je prima een dutje doen. Ik heb altijd een opblaasbaar kussen in mijn handbagage :Z
Evelien1983
Wereldreiziger
» 11 nov 2010 21:12
Tnx allen voor het advies.

Ik wil inderdaad niet meer te lang wachten met boeken. Maar ik vrees dat het er niet meer inzit minder te betalen dan mijn geannuleerde vlucht van begin dit jaar (620 euro retourtje AMS-BKK).
Misschien ben ik ook wel te kritisch en verwacht ik teveel. Het is alleen een lange zit, maar met wat leuke boeken moet dat wel te overleven zijn. Daarnaast is er natuurlijk genoeg ruimte over om de LP op m'n gemakje door te nemen.

Ik wil als het even kan dit weekend boeken, misschien wel met een stopover als citytrip, maar is dat niet lastig te regelen? Ik zie online niet staan hoe je dat moet doen? (dan heb ik het over een stop over in Dubai)

Bedankt voor de tips in ieder geval ^O^
Jenny
Reisexpert
» 11 nov 2010 22:34
Heb je het over een citytrip in Dubai?

Op verschillende boekingsites kun je kiezen om meer tijden en meer prijzen te zien. Je kan dan een tijd kiezen waarmee je ruimte hebt om de stad in te gaan.
Evelien1983
Wereldreiziger
» 12 nov 2010 11:30
Ja ik bedoel een citytrip.
Als ik genoeg tijd tussen de beide vluchten heb zitten kun je dus gewoon het vliegveld af en daarna weer inchecken en verder reizen? Dat zou wel handig zijn, gelijk helemaal overnachten duurt weer zo lang.....maar een paar uurtjes rondkijken lijkt me prima ^O^
Jenny
Reisexpert
» 12 nov 2010 15:35
Je hoeft niet in te checken.

Meestal krijg je bij het inchecken in NL al een boardingpas voor de hele vlucht, en kun je in Dubai zo het vliegveld verlaten. Je bagage is doorgelabeld, dus daar heb je geen omkijken naar. Een deel van je handbagage kun je evt bewaakt achterlaten op het vliegveld. Moet je alleen zorgen dat je op tijd terug bent voor je vervolgvlucht ^O^
Evelien1983
Wereldreiziger
» 13 nov 2010 09:45
Nou dat is helemaal mooi ^O^

Ik blijf komende week nog even zoeken naar een juiste deal, zonder dat ik me teveel laat leiden door entertainment en dat soort zaken. Hoe goedkoper de prijs, hoe beter :)
Bedankt voor alle tips, en ik laat nog wel weten wat het uiteindelijk is geworden
Evelien1983
Wereldreiziger
» 21 nov 2010 20:23
Ik ben nog steeds niet geboekt. Gewoon zo druk, en elke keer als ik een goeie deal zie, dan komen er weer tig extra kosten bij, of kom ik niet uit de reis- en annuleringsverzekering. Ik ben er gewoon niet zo goed in als jullie ;)

Anyway, ik heb bij Emirates nu wel een vlucht gezien waarbij ik 's nachts aankom en dan de volgende dag pas tegen middernacht doorvlieg. Dan heb ik mogelijkheid om even wat te zien, maar ik heb ook ergens gelezen dat je bij een verbinding waarbij je erg lang moet wachten, de airline een hotel beschikbaar stelt? Iemand die weet hoe dat precies zit? Kan zelf ook een hotel regelen, dat zal niet zo moeilijk zijn gok ik? En hoe zit dat met bagage, dat wordt gewoon doorgelabeld neem ik aan?
Gerelateerde onderwerpen
Keuze maken voor bestemming
Wat moet ik mee en wat kan ik eten
Thailand, wat nu?
Wat te koop in Bangkok?
Tot 18/3 de tijd... Wat nu?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten