Wat te doen in Kuala Lumpur?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Lo1982

Bericht door Lo1982 » 21 feb 2010 15:02

Hi,

Ik wil in oktober naar Australie gaan maar eerst een paar dagen chillen in Kuala Lumpur. Blijf er ongeveer 5 dagen....

Heeft iemand leuke tips voor deze stad?

Groetjes Lo
Ad

Bericht door Ad »

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny » 21 feb 2010 15:21

5 dagen voor KL is best lang! Maar zeker wanneer je van winkelen houdt is deze stad een aanrader.

Dingen die leuk zijn om te doen (allemaal lekker cliche):

- bezoek de Petronas Towers. niet meer de hoogste torens ter wereld, maar nog steeds imposant en een bezoek waard. kost niks, maar zorg wel dat je er op tijd bij bent want er worden elke dag maar een beperkt aantal tickets uitgegeven.

- eet ergens sushi :Y) dit kan in veel van de malls, o.a. bij die van de Petronas Towers.

- maak een wandeling in het gebied rondom Merdeka Square. mooie koloniale gebouwen!

- China Town en Little India zijn ook aanraders, m.n. vanwege de kleuren en geuren. ook de tempels zijn aardig om een keer gezien te hebben (zeker wanneer je nog nooit in China en/of India bent geweest.

- ga naar boven in de KL-toren. zeker mooi aan het eind van de middag, als je de zon onder ziet gaan en de lichten in de stad aan ziet gaan.

Trips rondom de stad:

- bezoek de vuurvliegjes

- bezoek de tempel aan het eind van de lange trappen (ik ben ff de naam kwijt)

- maak evt een uitstapje naar Melakka, een oud koloniaal stadje 4 uur verderop. (niet de doen als dagtrip)

- maak evt een uitstapje naar Taman Negara National Park, een stukje jungle met een eeuwenoude vegatatie (niet te doen als dagtrip)

Selamat Jalan!

Zie ook: http://www.ikreis.net/main.php?cid=154&om=19
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva » 21 feb 2010 18:32

Vlindertuin is ook leuk in KL.

Met 5 dagen zou je ook kunnen overwegen een dag of 2 ergens anders heen te gaan.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira » 21 feb 2010 20:34

Hallo,

Je kunt heel simpel een tour boeken naar Melaka is erg leuk om te doen en dan zie je nog wat oude historie van Nederland er staat namelijk een NL kerk en een NL stadhuys.
Verder als je echt goeie sushi wil eten ik weet een super goed restaurant dat is in het winkelcentrum Pavilion in de kelder.
Het restaurant heet Ichiban boshi. Ik heb daar meerdere malen voor langere tijd in KL gezeten in een apartement van Prince Hotel. Het pavilion is daar tegenover. Ik kocht daar altijd mijn shushi en betaalde voor 1 bak vol met sushi zo'n 7 ringgit wat ongeveer 1,40 euro is.

Jenny heeft je eigenlijk alle goeie tips gegeven. Ik ben er zelf ook weer te vinden vanaf 22 juni 2010 het is mijn favoriete stad.

gr van Moira
Ad

Bericht door Ad »

Plaats reactie