Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Wanneer gaat visum in?

LisanneD
» 29 mar 2012 21:30
Hallo!
Eind september ga ik 6 maanden reizen, eerst 2 maanden Indonesie en dan 4 maanden Australie. Voor Australie wil ik een toeristenvisum aanvragen voor 6 maanden. Ik weet alleen niet zeker wanneer ik dit moet doen. Is het visum geldig vanaf het moment dat de immigratiedienst het goedkeurt of vanaf het moment dat je in Australie bent? En moet je binnen een bepaalde periode in Australie zijn na je aanvraag (voor Indonesie moet je bijvoorbeeld binnen 3 maanden na je aanvraag in Indonesie zijn).
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Alvast bedankt!
Kims
Reisexpert
» 30 mar 2012 04:32
Hi,

Het visum gaat in vanaf het moment dat je het land binnenkomt. Je kunt het maanden vantevoren aanvragen omdat je bij de aanvraag moet aangeven wanneer je ongeveer komt. Vraag het hoe dan ook op tijd aan omdat je een 6 maanden visum soms niet binnen een uur in je inbox krijgt. Soms willen ze wat extra informatie over wat je reisplannen zijn en hoe je financien ervoor staan.

Succes ermee!
LisanneD
» 03 apr 2012 16:14
Bedankt voor je reactie!
Nu hoorde ik van mijn huisgenootje die binnenkort met een 3-maanden visum naar Australie gaat, dat haar visum een jaar geldig is. Dit is dus ook het geval bij een 6-maanden visum?

Bedankt!

Groetjes,

Lisanne
Ceska
Wereldreiziger
» 04 apr 2012 03:39
Volgens mij is het bij alle visa zo dat ze een jaar geldig zijn. Vanaf het moment dat je ze aanvraagt heb je dus een jaar de tijd om het land binnen te komen. meer infor zie:
http://www.immi.gov.au/visitors/tourist ... ptions.htm
Gerelateerde onderwerpen
Stage lopen wanneer je al een WHV visum hebt gebruikt
Wanneer gaan backpacken in Aussie ?
Ticket Australië - Azië wanneer boeken?
Doorlopende kosten wanneer je in Australië bent
Gaat er iemand mee naar Australie?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten