Waar kan ik heen voor 1.500€

Roy123
» 12 jan 2014 22:11
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om deze zomer (juni/juli) een verre reis te maken met een vriend samen. We willen beide rond een budget van 1.500€ (incl. vliegticket) Zelf ben ik in India en Thailand geweest en ga nu dus liever ergens anders heen. Ik heb zelf al wat zitten zoeken in Midden-Amerika, Afrika en Azie maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen!

Ik ben benieuwd :)
Bjorn123
Reisexpert
» 12 jan 2014 22:30
Ik denk dat je in principe overal wel heen kunt. Alleen de duur van de reis zal per land verschillen. Als je al in Thailand en India bent geweest heb je ongeveer een idee hoe duur Azie is. China en Maleisie zullen ongeveer 1,5 x zo duur zijn denk ik, net als zuid en midden amerika. Ookal heb je in midden amerika ook landen zoal Belizie en Gutamala die weer aan de goedkopere kant liggen. Alleen tickets zullen wel wat duurder zijn.

Even een toevoeging; Ik denk dat je met dit budget veel tijd in Marokko kunt doorbrengen en waarschijnlijk wel het hele land kunt zien! Zeker een aanrader. Totaal andere wereld en toch vlak bij huis, waardoor je weer bespaard op tickets (Met Ryan air vanaf 60 Euro naar Fez). Ik zou daar eens naar kijken. Denk dat je het toch wel minimaal een maand moet kunnen uit houden met dat bedrag.
zaratoestra
Reisexpert
» 12 jan 2014 22:50
Als je 'slechts' 1500 euro hebt zou ik al zeker niet veel spenderen aan mijn vliegticket. Da's mijn bescheiden mening.
Ik weet niet hoe gemakkelijk en hoe goedkoop je nu naar Zuid-Oost Azie kan en weet ook niet hoe lang je wil wegblijven.
Maar die tip over Marokko is zeker niet slecht.
ubiytsa
Reisexpert
» 13 jan 2014 10:04
Marokko, Israel of kleine rondrit door Oost-Europa komen wel in aanraking voor je budget denk ik. Afhankelijk van hoe lang je wilt natuurlijk. Zelf is mijn budget meestal rond €2000 en daarmee heb ik bijvoorbeeld 3,5 week Japan, 5 weken India en 5 weken Costa Rica/Cuba kunnen doen.
Roy123
» 13 jan 2014 14:48
Bedankt voor jullie reacties, deze week ga ik naar de vakantiebeurs en hoop hierna een keuze te kunnen maken.
Ubitsa hoe heb jij het van te voren aangepakt met de reizen waarover je vertelt? Heb je vooraf alles geboekt (hotels, tripjes enz.) of steeds op de plek van bestemming?
Is er hier iemand die ervaring heeft met het boeken van een vliegticket, op het vliegveld, een aantal uren voor vertrek? En scheelde dit uiteindelijk veel?
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
» 13 jan 2014 20:39
Tickets geboekt op het vliegveld zijn vaak de duurste tickets. Je betaald de hoofdprijs omdat je geen andere keus hebt. Dit is zeker het geval bij low cost carriers als Ryanair of Transavia
El Niño
Reisexpert
» 15 jan 2014 09:42
Marokko is inderdaad een goeie tip. Zet Midden/Zuid Amerika maar uit je hoofd. Tickets zijn te duur. Alleen Nicaragua zou misschien nog net kunnen, omdat dat een goedkoop land is, maar dan gaat ook al de helft van je budget op aan het vliegticket. Vliegtickets naar Zuid Amerika gaan richting 1000 Euro (of meer) dus gaat echt niet.
Bjorn123
Reisexpert
» 15 jan 2014 12:20
@Ubiytsa

Heb je in 5 weken 2000 Euro uitgegeven in India? Dat is dat wel incl vliegticket neem ik aan, maar als nog aan de hoge kant. Hoe heb je gereisd? Midrange?

Zelf heb ik in ruim 10 weken 2200 Euro uit gegeven incl vliegticket a 550. Heb niks van te voren geboekt en alles zelf geregeld. Dit zou ik ook altijd aan raden.

Een vliegticket op het vliegveld kopen zou ik idd ook niet aan raden, voor een retourtje Marokko kan je dan zomaar op 500 Euro uit komen ipv 60.

Succes
ubiytsa
Reisexpert
» 15 jan 2014 13:10
Bjorn123 schreef:@Ubiytsa

Heb je in 5 weken 2000 Euro uitgegeven in India? Dat is dat wel incl vliegticket neem ik aan, maar als nog aan de hoge kant. Hoe heb je gereisd? Midrange?
Ik reisde met mijn ouders, hadden een privé-chauffeur voor 2 weken Rajasthan, zaten twee keer in en hotel waar de ene na de andere Rolls-Royce aankwam zetten en hebben 5 binnenlandse vluchten gemaakt. Dus ja, ik weet dat het veel goedkoper kon, maar dat kan ik mijn ouders niet aandoen ;)
Bjorn123
Reisexpert
» 15 jan 2014 13:19
Dat verklaart een hele hoop idd 8)7 Valt in principe nog mee dan :P
El Niño
Reisexpert
» 15 jan 2014 13:38
Enorm kutland dat India......vandaag weer in de krant: groepsverkrachting Deense toeriste....

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2221 ... cht__.html
Sandervh
Reisexpert
» 15 jan 2014 14:03
Waarom is door zon nieuwsbericht het meteen een kut land? Nederland is dus ook een enorm kut land: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ting.dhtml

Hoeveel mensen wonen er in India? 1.200.000.000 mensen!! En hoevaak zie je zon bericht in de krant? klopt paar x per jaar. Bijna even grote kans dat je de staatsloterij wint of dat zoiets met je persoonlijk gebeurt.

Neemt natuurlijk niet weg dat je altijd wel waakzaam moet zijn als alleen reizende (vrouwelijke) toerist
El Niño
Reisexpert
» 15 jan 2014 15:04
Ja, daardoor is het een enorm kutland. Is toch al vaker in het nieuws geweest. Een groepsverkrachting zegt ook wel iets over de mentaliteit. Overal heb je zieke geesten, maar in Nederland vind je echt niet een heel groepje dat zo ziek is hoor. Als een eenling dat zou willen organiseren, dan doet de 2e of desnoods 3e die daar op de een of andere manier bij betrokken zou worden echt wel aangifte....

Maar komt nog bij dat het enorm vervelende stalkers zijn. Kijk maar eens naar een programma als Peking Expres. Elke keer als India aangedaan wordt, krijgen mensen het benauwd door die vreselijk irritante opdringerigheid.

Hygiëne is ook ver te zoeken in India, dat weet iedereen. Smeerlappen dus. Bah!
zaratoestra
Reisexpert
» 15 jan 2014 15:15
@ Sander en Elnino,
ik begrijp jullie bieder reacties...
Al vind ik nu ook wel dat de reacties zowel positief als gewoon gestoorde/ziekelijke/hypocriete/vooral mannelijke ego-reacties er toch wel extreem over zijn.
Als je een respectabele vrouw bent word je niet verkracht in India!! Nou hallo, :-(
Ik vroeg er ook niet om in India dat er in mijn borst geknepen werd. Had verdorie een lange broek, 3 kwart mouwen en een gesloten voorkant. Dus geen decollete.

Even on topic: ik zou mijn geld 1500 euro niet besteden aan een duur vliegticket. Dus Europa, Marokko,... Turkije
El Niño
Reisexpert
» 15 jan 2014 15:20
@Zara. Natuurlijk overdrijf ik het een beetje. Maar dat "akkefietje" van jou duidt er ook op dat de mentaliteit van op z'n minst een deel van de mannelijke Indiase bevolking te wensen over laat.....

Gerelateerde onderwerpen

In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten