Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Vuurwerk Sydney

Frannie
Reiziger
» 26 dec 2011 07:20
Weet iemand de beste plaats om het vuurwerk te zien in Sydney? En hoe vroeg moeten we daar naar toe? Alvast bedankt!
Moira
Reisexpert
» 26 dec 2011 20:19
Botanische tuinen schijnt erg mooi te zijn.
Ik ben er zelf geweest en heb naast de harbour bridge gestaan was ook top. Ik ben pas rond 19.00 uur naar buiten gelopen en had een geweldig zicht. In de botanische tuinen moet je wel heel vroeg zijn omdat ze die dichtgooien bij een x aantal mensen. Mensen gaan de hele dag daar picknicken en nemen dus van alles mee en zorg voor genoeg zonnecreme want je kunt er flink verbranden.
Er is 2x keer vuurwerk 1 om 21.00 uur voor de kinderen en dus om 0.00 uur.
Sfoinx
Reiziger
» 28 dec 2011 09:44
Vorig jaar heb ik gestaan bij Mrs Macquaries Point (botanische tuinen). Daar moest ik alleen al erg vroeg staan! ik was daar voor 8 uur ('s ochtends) en stond vervolgens ook nog eens een uur of 3 in de rij. Hij gaat namelijk pas open om 10.00 uur. Het was een erg lange dag maar de sfeer daar was geweldig en we hadden ook nog een topplek met zicht op zowel de bridge als de opera house.
Ik hou nog wel van een drankje en daar kon je ook alcohol kopen. Dat kan op de meeste plekken niet. Officieel mag je ook geen drank meenemen maar het lukt vaak wel om toch iets mee te krijgen.

Mocht je nou een wat rustiger plekje willen waar je niet zo vroeg heen wilt gaan dan zou je ook in het Noorden van Sydney kunnen gaan staan. In de buurt van Lavender bay of Blues Point Reserve heb je hele goed plekken. Alleen dat zijn wel weer non-alcohol gebieden. Maar als je dat niets uit maakt is het een erg goede plek waar je niet zo vroeg hoeft te zijn.

Je zou ook nog wat dichter in de buurt van de harbour bridge kunnen gaan staan zoals Moira zegt. Daar hoef je ook niet al te vroeg te zijn en heb je volgens mij ook prima zicht.

Have fun!
Gerelateerde onderwerpen
To Sydney or not to Sydney??
Sydney
Adelaide - Sydney
Darwin-Sydney
sydney en hostels
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten