Vraag overe ziektekosten in Nederland - jullie mening graag

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 05 sep 2012 10:37

Een paar maanden terug heb ik bij mijn Nederlandse zorgverzekeraar eens gevraagd wat de mogelijkheden zijn bij vertrek naar het buitenland. Daarop ook wat antwoorden gehad waarop mij duidelijk werd dat ik de verzekering in Nederland gewoon nog even aan moet houden.

Nu kreeg ik vandaag ineens weer een mailtje. Dit keer met onderstaande erin:

Geachte heer **,

U stuurde ons een e-mail. U zegt dat u niet officieel gaat emigreren. Hierover hebben wij een vraag.

Buitenland
Wilt u aan ons doorgeven of u helemaal niet naar het buitenland gaat. Of dat u tijdelijk naar het buitenland gaat? Gaat u tijdelijk naar het buitenland? Beantwoord dan de onderstaande vragen.

1. Per welke datum gaat u naar het buitenland?
2. Vanaf welke datum verwacht u terug naar Nederland te komen?
3. Wat is de reden van uw vertrek naar het buitenland?
4. Wat is uw buitenlands verblijfsadres?
5. Krijgt u na uw vertrek nog inkomen uit Nederland?
Zo ja, welk soort inkomen en van wie?
6. Krijgt u na uw vertrek inkomen uit het buitenland?
Zo ja, welk soort inkomen en van wie?

Meer informatie

Nu is mijn vraag hoe ik hierop moet reageren. Ze vragen een paar dingen die ik nog helemaal niet weet (of ik inkomsten ga verkrijgen in het buitenland, dat is nog maar de vraag, wanneer ik terug zal komen).

Wat zouden jullie hiermee doen en waarom zou men dit willen weten? Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet officieel ga emigreren (ik blijf dan ook een adres houden in Nederland).
Ad

Bericht door Ad »

Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva » 05 sep 2012 18:20

prullebak hebben ze niets mee te maken toch, zou eerst wel eens willen weten waarom ze die info nodig hebben.
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh » 05 sep 2012 22:58

Stel het was de bank waar je een hypotheek hebt lopen die deze vragen gingen stellen vind ik het anders... Daar heb je dan echt een schuld die zij geborgd willen hebben, Maar de verzekering... Die hebben in mijn ogen hier niks mee te maken, als je je toch niet uitschrijft bij de gemeente blijf je voor hun gewoon een Nederlander? + zolang jij gewoon je premie betaald is het goed voor hun.

Dus ik zou er zoals tikva zegt gewoon vragen waarom ze in hemelsnaam die info willen.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan » 08 sep 2012 00:37

Dank voor de reacties. Ik heb heel kort geantwoord (met zo weinig mogelijk woorden). Ze moeten niet zo raar doen daar inderdaad.
Ad

Bericht door Ad »

Plaats reactie