Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Vraag over route Sydney-Cairns

RobbievdBrink
» 04 jun 2009 15:08
Beste allemaal :W

17 Januari as. is het voor ons zover, dan vliegen we richting Australië om onze lang verwachte reis van 6 maanden door Australië en Azië maken. Zoals jullie wellicht al opgevallen is willen wij per camper de route Sydney-Cairns afleggen, hier hebben wij 8 weken voor uit getrokken. Lekker ruim genomen, dus ruim de tijd om overal te genieten. Alleen, die route is nu ook meteen het punt waar ik over twijfel.

In Sydney starten is geen probleem, het is dan hoog zomer in New South Wales en we kunnen dan met prima weer onze weg omhoog vervolgen. Alleen zit ik een beetje met eindigen in Cairns rond half/tegen eind maart. Een oud-collega van mij is dit jaar rond die periode in Cairns geweest en liep tegen het probleem aan dat excursies naar de Whitsunday Islands en duiktrips gecanceld werden i.v.m. het slechte weer. Nu weet ik dat het tropische noorden waar Cairns zich bevindt van januari tot april regentijd heeft en je rekening moet houden met slechter weer. Mijn concrete vraag is; is het aan te raden om te starten in Sydney of in Cairns? Hoe is jullie ervaring daarmee?

Alvast bedankt voor de reacties!! ^O^
bolletjeom
Reisexpert
» 04 jun 2009 22:34
ik ken die maatschappij niet. Maar dat wil niet zeggen dat ie niet prima kan zijn.
In principe kan er niet gek veel erg mis zijn behalve als je heel heel heel erg veeleisend bent. dat moet je zelf inschatten.
Ben jij al chagerijnig als je ontdekt dat een handoekhaakje los zit of baal je pas als blijkt dat ze je bewust een auto mee hebben gegeven zonder motorolie???
waar ligt jouw grens?

Wij hebben ooit een camperbusje gehuurd bij Wicked. dat is basic en de busjes zijn relatief oud en dus is het spot goedkoop. dan moet je niet gek op kijken als ie ergens in de 3 maanden er eens mee ophoud. Gelukkig deed ie dat niet maar in het contract staat dat ze verplicht zijn om je binnen 24 uur een nieuwe bus te brengen en als dit niet lukt omdat je te ver van een depot af zit (midden in de outback is het al snel 2 dagen rijden) dan betalen ze je overnachting in een hostel.
Kijk dat zijn dingen die je na kunt vragen bij jouw maatschappij. wat hun service is als er iets mis gaat. en 1 dag vertraging oplopen als de auto stil komt te staan is wel te overzien. dat kan gebeuren.

Wat betreft je route en het weer.... wanneer het stormt is nooit te zeggen. als je het heel belangrijk vind om absoluut mooi weer te hebben in het noorden dan zou je idd de route om kunnen gooien
RobbievdBrink
» 05 jun 2009 17:42
Thanks voor je reactie BolletjeOm!! (Leuke site heb je btw, erg informatief!).
RobbievdBrink
» 21 jul 2009 20:43
Hmmm, ik kom er toch niet echt uit haha.

Op de site van het Bureau of Meteorology of Australia word ik niet echt happy van de gemiddelde neerslagen in deze periode rond Cairns. Mijn angst is namelijk dat excursies naar bepaalde natuurgebieden niet doorgaan...

Zie link voor meer info; http://www.bom.gov.au/climate/averages/ ... 1011.shtml.

Wij gaan dus vanaf januari reizen, maar zijn wel flexibel in onze route. We zouden Australie dus ook later in onze reis aan kunnen doen. Klinkt misschien wat zeikerig :P, maar wij zijn stiekem wel een beetje mooi weer reizigers :P, wat regen of kou is niet erg natuurlijk maar ik zit niet echt te wachten op bv. 400MM neerslag in een maand.

Aaargh! Wat zouden jullie doen??
bolletjeom
Reisexpert
» 22 jul 2009 09:18
Met 6 maanden in Australië kom je altijd wel een keer in een slechtweer periode terecht.
Januari is lekker voor Sydney en Melbourne, in Juni is het daar koud. In augustus is het onhoudbaar heet in Darwin en in oktober spoel je er weg. Maar als je niet van nat houdt en koud ok vind dan kan je de route daar toch op aanpassen?
Kan je niet vliegen op Cairns of Darwin en daar beginnen?
Gerelateerde onderwerpen
Route Sydney - Cairns in 6 weken met camper
backpacken Cairns-Sydney
Vervoer Sydney-Cairns
Sydney --> Cairns in 5 weken
Oostkust Sydney / Cairns
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten