Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Vraag over geldigheid working holiday visum

speedo
» 10 sep 2013 15:13
Hallo allen,

Ik ga 1 oktober op reis naar ZO-Azië. Eind januari 2014 zal ik in Melbourne familie opzoeken en daar een tijdje werken. Daarvoor (op 26 december) vlieg ik echter naar Sydney om nieuwjaar te vieren en daarna door te reizen naar Nieuw-Zeeland (tot eind-januari).

Mijn vraag is nu: heb ik twee visa (holiday+working holiday) nodig of slechts 1 (working holiday visa)?

Alvast bedankt! :)
Erik
Site Admin
» 10 sep 2013 20:03
De tijd dat je werkt heb je een work and holiday visum nodig. Voor je korte bezoek kun je beter op het toeristen visum gaan.
speedo
» 11 sep 2013 10:05
Dank, dus je adviseert 2 visa? Zit namelijk maar 1 maand tussen...
Kims
Reisexpert
» 11 sep 2013 10:20
Hi,

Het kan beiden, maar misschien zonde om je WHV maanden te verspillen aan puur vakantie houden. Maar ligt er aan wat je wil en hoe lang je op je WHV in Australie wil verblijven. Je kunt op een WHV meerdere keren het land in en uitgaan, dus het is mogelijk.

^O^
speedo
» 11 sep 2013 12:20
Tis maar een maandje hè ;) Maar als ik het goed begrijp kan ik dus beter mijn werkvisum aanvragen per 31-1-2013?

Er is trouwens ook nog een kans dat ik eerst een paar weken nog 'vakantie' neem in Australië. Dus kan ik dan beter zelfs nóg wat later mijn werkvisum in laten gaan?
Kims
Reisexpert
» 11 sep 2013 12:33
speedo schreef:Er is trouwens ook nog een kans dat ik eerst een paar weken nog 'vakantie' neem in Australië. Dus kan ik dan beter zelfs nóg wat later mijn werkvisum in laten gaan?
Dat is alleen niet mogelijk want je WHV gaat in wanneer je het land binnenkomt. Mits je dus weer het land uitgaat en dan je WHV aanvraagt en weer teruggaat, is dat niet mogelijk...
Kims
Reisexpert
» 11 sep 2013 12:35
speedo
» 11 sep 2013 14:18
Ik snap het, dank!

Aangezien ik toch niet langer dan 8 maanden in australië zal zijn (ik moet voor 1 oktober terug zijn), denk ik dat ik mijn werkvisum maar gewoon vanaf 26 december in laat gaan. Scheelt toch weer 20 euro toch? :)
Gerelateerde onderwerpen
Vraag ivm Working Holiday Visa - aanvraag 2de jaar
Working Holiday Visum - 1e en 2e
Working Holiday Visum Australië
Working Holiday Visum op je 31ste??
working holiday visum hellup
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten