Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

voor het eerst 2 mnd Australie

suzanneopreis
» 19 jul 2012 15:49
Hoi allemaal,

in juli en augustus van 2013 wil ik misschien backpacken in Australie. Nu heb ik nog wat vragen en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het beantwoorden van deze vragen!

- Zijn twee maanden genoeg?
- Wat zijn volgens jullie onmisbare plaatsen en to-do's in Australie?
- Wat zou volgens jullie het beste reisschema zijn voor een alleenreizende meid van 22 jaar die een onvergetelijke reis wilt maken en openstaat voor contact met andere backpackers en Australiers? ^O^

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp! Tips zijn altijd welkom _O_
Yvonnetje
Reisexpert
» 19 jul 2012 16:45
Hoi Suzanne,

tof dat je wilt gaan backpacken.
In 2 maanden kun je heel wat zien in Australië, maar er is zoveel te zien en te doen dat je er met gemak een half jaar zou kunnen reizen & werken.

Ik raad je aan om eens op de pagina te kijken https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/ met heel veel nuttige informatie over reizen in Australië.
Ook in het Australië-forum vind je veel tips over wat je moet zien, wat handige routes zijn en hoe lang je voor een reis 'moet' uittrekken. australie-f1.html
suzanneopreis
» 19 jul 2012 17:08
ps. sowieso wil ik de volgende drie plekken bezoeken :D
1. Sydney,
2. Great Barrier Reef and
3. Kakadu National Park.
suzanneopreis
» 19 jul 2012 17:10
Yvonnetje schreef:Hoi Suzanne,

tof dat je wilt gaan backpacken.
In 2 maanden kun je heel wat zien in Australië, maar er is zoveel te zien en te doen dat je er met gemak een half jaar zou kunnen reizen & werken.

Ik raad je aan om eens op de pagina te kijken https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/australie/ met heel veel nuttige informatie over reizen in Australië.
Ook in het Australië-forum vind je veel tips over wat je moet zien, wat handige routes zijn en hoe lang je voor een reis 'moet' uittrekken. australie-f1.html
Hoi Yvonne, enorm bedankt voor je antwoord! Sowieso wil ik de volgende drie plekken bezoeken
1. Sydney,
2. Great Barrier Reef and
3. Kakadu National Park.

Welke highlights zouden volgens jou goed bij deze drie punten aansluiten?
Kims
Reisexpert
» 23 jul 2012 11:41
Hi,

Je 3 punten liggen enorm ver uit elkaar, hou daar rekening mee. Je zou in 2 maanden van Sydney naar Cairns kunnen reizen en dan naar Darwin kunnen vliegen/rijden om daar Kakadu te bezoeken.

Wat verder aanraders zijn ligt aan jou...wat vind je leuk om te doen/bezoeken...natuur (bossen/stranden/woestijn?), steden of dorpjes, hou je van extreme sporten, wil je een relaxte reis of heel veel doen.... Hoe wil je gaan reizen; liften, eigen vervoer, openbaar vervoer of vliegen?

Als je toch Kakadu gaat bezoeken is het een aanrader om meteen Litchfield National Park mee te pakken en eventueel Katherine Gorge. Beiden schitterende natuurplekken.

Succes!
suzanneopreis
» 12 apr 2013 10:38
Even een update, plannen zijn gewijzigd. Ga 5,5 week samen met mijn vriend van Sydney naar Cairns dan Outback en vervolgens de reis afsluiten in Darwin.

Nog bedankt voor de tips!
Erik
Site Admin
» 13 apr 2013 07:45
Dat klinkt als teveel :)
Gerelateerde onderwerpen
Voor het eerst Backpacken in Australië
Voor het eerst backpacken Australie.
Voor het eerst backpacken
Advies route 2 mnd Australie
eerst visum of eerst ticket?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten