Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Vliegticket Amsterdam - Australië - Azië

Thijsepe
» 24 sep 2012 23:59
Hallo medereizigers,

Ik ben Thijs (18 jaar) en ga, na een half jaar gewerkt te hebben, een half jaar backpacken.

Ik ben van plan om rond januari/december richting Australië te vliegen (Sydney). Vanuit Sydney wil ik graag langs de kust naar Cairns reizen en vanuit daar mijn reis voortzetten naar Bali (vliegtuig). Vanuit Bali wil ik naar Bangkok vliegen waar mijn route begint naar het noorderlijke Chang-Mai. Vanuit Huang Xai (Noord-West Laos) begin ik mijn reis door Laos per boot. Tot slot wil ik weer terug naar Bangkok vliegen om vanuit daar naar de 3 'Koh' eilanden te gaan. Hier wil ik nog een aantal dagen goed mijn reis afsluiten.

Mijn vraag is welke ticket/vliegmaatschappij jullie aanbevelen voor mijn reis. Het is best ingewikkeld omdat ik redelijk vaak van land verwissel (dus geen retourtje Australië).

Dit zijn echter maar globale plannen waar nog alles in veranderd kan worden, dus als jij ook zoiets in gedachte hebt neem contact met me op!

Groetjes Thijs
thijslijding@hotmail.com
Kims
Reisexpert
» 25 sep 2012 01:47
Hi Thijs,

Ik zou je reis per deel bekijken en aparte tickets boeken voor elk apart gedeelte. Enkeltjes naar Australie en Azie zijn niet meer perse duurder dan retourtjes. Vaak zijn Malaysia Airlines, Singapore Airlines of Emirates goedkoop richting Down Under en Azie. Binnen en naar Azie vanuit Australie is Air Asia zeker een oveweging. Kijk anders even rond op sites zoals Skyscanner om een idee te krijgen.

Succes ermee!
Thijsepe
» 25 sep 2012 14:12
Hey Kim,

bedankt voor jouw reactie! Is het wel mogelijk om een enkeltje naar Australië te boeken? Ik dacht namelijk dat je perse een retour moest boeken en vervolgens de terugvlucht kan wijzigen (ivm dat ze zeker weten dat je niet in Australië blijft). Of heb ik dit verkeerd?
Thijsepe
» 25 sep 2012 14:24
Hey Kim,

inmiddels heb ik al wat andere topics bekeken en ben er achter gekomen dat je met een WHV prima een enkeltje kan boeken. Dit ga ik denk ik ook doen, heb ik het gezeur van het omboeken ook niet. Weet jij zelf nog iets over welke tijd je het beste in een bepaald gebied van Australië kan zijn (ivm regenseizoenen etc.)?
Kims
Reisexpert
» 25 sep 2012 15:25
Hi Thijs,

Mooi dat je de info hebt gevonden. Ook over het klimaat is er het een en ander te vinden op dit forum, net als dit artikel over het weer in de tropen: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/au ... 10786.html

In principe is de beste reistijd voor het Zuiden de zomer en voor het Noorden de winter. Alles er tussenin is in principe het mildst in de lente/herfst, maar dat is wat flexibeler. Het ligt er ook aan wat je wil gaan doen. Als je echt op reis wil is de zomer in de tropen echt af te raden, terwijl de winter in het Zuiden juist ook wel leuk kan zijn om bijvoorbeeld te kunnen skieen.

Als je in Sydney aankomt zoals je schrijft en je wil via de Oostkust naar het Noorden is dat prima te doen mits je in de tropen beland rond april of later. Het echte droge seizoen in de tropen begint pas begin mei en dat is echt perfekt.

Veel plezier!
Gerelateerde onderwerpen
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Vliegticket Australië
Enkel vliegticket naar Australië?
Vliegticket boeken naar Australië en Nieuw Zeeland
Zo Goedkope mogelijke ticket Sydney - Amsterdam
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten