Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

visum onder 17 jaar??

Beloni
» 24 okt 2012 20:50
Hoi, ik ben 17 jaar oud en ik wil graag stage lopen in Australië. In april 2013 word ik 18 jaar en ik moet stage lopen in februari 2013... dus dan ben ik eigenlijk nog 17.

Is het mogelijk om een visum te krijgen onder 17 jaar?
Kims
Reisexpert
» 25 okt 2012 02:57
Hi,

Er is eerder op het forum gemeld dat mensen met een Working Holiday Visum stage kunnen lopen, dat zou ideaal zijn. Maar die krijg je helaas niet onder de 18.

Op de immigratiewebsite kun je veel informatie vinden over stagevisa, zie: http://www.immi.gov.au/students/

Ik heb even verder gekeken en ik vond deze site:
http://studyplaces.com/questions/4295-i ... -need-to-d
Daarop lijkt te staan dat je iemand zult moeten hebben in Australie die verantwoordelijk voor je is tot je 18 bent, dus bijvoorbeeld een ouder of familielid.

Je zou contact kunnen opnemen met de immigratiedienst en het ze vragen. Het lijkt wel aardig wat regelwerk te zijn en vrij kort dag. Is er enige mogelijkheid dat je gaat nadat je 18 bent geworden?

Succes ermee!
Beloni
» 25 okt 2012 14:06
Hoi, bedankt voor het reageren.

Mijn nicht (24) gaat in december weer terug naar Australië. Die heeft daar al een jaar gezeten, en is sinds 22 oktober weer terug in Nederland. Zou zij eventueel mijn "guardian" kunnen zijn?

Wat dat andere betreft, ik doe de opleiding dierenverzorging en ik moet voor mijn opleiding een blokstage lopen, en die duurt 2 maanden. Mijn blokstage begint 25 februari tot 13 april, en ik wordt de 27ste van april pas 18. Maar na mijn blokstage ben ik eigenlijk al klaar. Ik heb alleen dan nog herhalingsweken (houdt in dat als je achterstanden heb dat je het in die weken moet inhalen) dus ik zou kunnen vragen of ik mijn blokstage later kan lopen.
Kims
Reisexpert
» 25 okt 2012 15:04
Hi,

Neem even contact op met de immigratiedienst om dat te vragen, durf ik niet te zeggen maar het is waarschijnlijk een voordeel dat ze familie is.

Groetjes
Gerelateerde onderwerpen
Visitors visum onder 18
Oz visum als je 17 jaar bent?
Hoe vraag ik voor het 2e jaar een visum aan?
1 jaar Australie
35 jaar en werkvisum?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast