Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Visum nodig voor vlucht met tussenstop op Australië?

Charly7
» 10 dec 2012 05:00
Hallo!
Ik ben een studente uit Nederland en verblijf momenteel in Auckland, Nieuw Zeeland! Nu had ik een vraagje.
In maart ga ik terug naar Nederland en heb ik een tussenstop op Australie voor 2 uur. Heb ik hier een visum voor nodig of kan ik gewoon door naar de transfer hal? Op de heenweg was dit namelijk wel maar ik hoorde dat ik een visa nodig had?
Ik snap het niet meer zo goed haha!
Bedankt!
Ingritaaa
Reisexpert
» 10 dec 2012 11:45
Hoi,

Ik kan dit niet met zekerheid zeggen maar ongeveer 2 jaar geleden hadden kennissen van mij dezelfde vraag. Ze vertelden mij dat ze geen visum nodig hadden omdat je minder dan 12 uur in Australië bent. Ik weet niet of dit nog hetzelfde is nu maar ik verwacht dat je er geen nodig hebt.

Misschien kun je kijken op google met iets van ambassade Australie of transit visa, iets in die trant.

Groetjes
Kims
Reisexpert
» 10 dec 2012 11:59
Hi,

Nederlanders op doorreis hebben geen 'transit visa' nodig mits je dus niet door de immigratie gaat/je bagage in- en uitcheckt etc.

Voor de specifieke info zie: http://www.immi.gov.au/visitors/transit/no-visa.htm

Groetjes
Charly7
» 10 dec 2012 20:30
Okee dank je wel!
Gerelateerde onderwerpen
Welk visum nodig voor Australië?
met spoed working holiday visum nodig
Stage lopen Australië welk visum nodig?
Tussenstop in Sydney - noodzakelijk om visum te regelen?
Reis australie 11 maanden, hulp nodig met route
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten