Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Visum nodig 1 nacht in Sydney?

Torra
Reisexpert
» 28 mei 2015 07:56
Wij gaan volgend jaar vanuit Azië naar Nieuw Zeeland. Wij willen op de heen en terugweg overnachten in een hotel in Sydney om binnen 72 uur naar Christchurch door te reizen.
Hebben wij genoeg aan een transit visum? Er staat iets op de immigration site over dat Sydney een uitzondering is. Heeft iemand daar ervaring mee? Is er een hotel op de airport zodat je er niet uit hoeft?
En moet je zo'n transit visum 2x aanvragen omdat je hetzelfde doet op de terugweg?
Kims
Reisexpert
» 28 mei 2015 09:48
Hi,

Zo gauw je het vliegveld verlaat, heb je een visum nodig omdat je dan het land binnenkomt. Op de website van de Immigration Dept staat inderdaad dat jullie in aanmerking zouden komen voor een transit visum. En je moet het dan inderdaad wederom doen op de terugweg.

Als je geen visum aan wil vragen, zul je inderdaad op het vliegveld moeten verblijven. Volgens mij heeft Sydney airport geen hotel, maar dat zou ik even opzoeken op het internet als ik jou was.

Succes ermee!
Gerelateerde onderwerpen
Welk visum nodig voor Australië?
Tussenstop in Sydney - noodzakelijk om visum te regelen?
met spoed working holiday visum nodig
Stage lopen Australië welk visum nodig?
Visum nodig voor vlucht met tussenstop op Australië?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten