Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

visum Australië - werken ziekenhuis

VeroniqueK
» 26 jun 2012 21:42
Beste iedereen,
Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik ben bezig met het aanvragen van een visum naar australie. Ik ga tevens 3 maanden in en ziekenhuis stage lopen. Ik heb een toeristen visum aangevraagd maar aangegeven dat ik die stage ga lopen waardoor ik nu een medical examination en chest xray moet laten maken. aangezien ik zelf in een ziekenhuis werk, ben ik allang gescreend op de ziektes waarop ze me willen screenen en kost me dit dus onnodig 250 euro. Ik wil daarom mijn visum cancelen en een nieuwe aanvragen. Zou dit kunnen en hoe moet je een lopende aanvraag voor een visum cancellen? en is de kans dan groot dat je bij de douane wordt tegengehouden?ik hoop dat iemand dit weet!
Groetjes,
Veronique
Kims
Reisexpert
» 26 jun 2012 22:10
Hi Veronique,

Ik heb even gevraagd aan ATG of dit een apart nieuw onderwerp kan worden voor de duidelijkheid.

Omdat je in een ziekenhuis stage gaat lopen moet je hoe dan ook je medische test en X-ray laten doen/maken, het maakt niet uit of je dat al eerder hebt laten doen. Het zijn normale visaprocedures en daar ontkom je niet aan. De Australische immigratiedienst zal je laten weten waar je de medische test moet laten doen en welke formulieren etc. je door de specifieke arts in moet laten vullen. Dit is allemaal zeer gereguleerd, er zijn maar een paar artsen in NL die deze test uit mogen voeren en niet zomaar een huisarts of andere arts. Hetzelfde geldt voor je rontgenfoto.

Als je toch een ander visum aan wil vragen, zou ik contact opnemen met de immigratiedienst via:
http://www.immi.gov.au/contacts/visa-en ... sitors.htm

Wat bedoel je met hoe groot de kans is om door de douane aangehouden te worden?

Groetjes, Kim
Gerelateerde onderwerpen
vragen over tickets, visum en werken
Reisverzekering werken in Australië
Werken/sparen in Australie
Werken en reizen in Australie
studeren/werken in Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten