Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Visum aanvragen Australië

zitieeej
Vakantieganger
» 17 aug 2010 12:40
Hoi

Ik wilde vandaag een ticket boeken via internation activity alleen vroeg ik me af
of ik eerst beter mijn visum kan aanvragen en daarna mijn ticket boeken?
En heb ik een creditcard nodig om mijn visum aan te vragen? of kan ik dat ook later aanvragen?
En moet ik die 3200,- al op mijn rekening hebben staan?
Ik heb dat namelijk nog niet bijelkaar nu..
Wil pas in Novermber vertrekken, dus heb nog 2,5 maand om te sparen..

Groetjes ZIta
alvast bedankt
Erik
Site Admin
» 17 aug 2010 12:52
Ik neem aan dat je activity international bedoelt? En dat je naar Australië gaat? In dat geval heb je de €3.200,- nodig zodra je het land binnenkomt. Dit moet je bewijzen met een afschrift o.i.d. Kijk anders even bij de reisinformatie van Australië daar staat alles zeer uitgebreid beschreven.

Je kunt je al eerder aanmelden bij activity international.
zitieeej
Vakantieganger
» 17 aug 2010 12:55
ooh oke! heeel erg bedankt ik zat me namelijk al heel erg te stressen daarover haha!
Ja ik bedoel idd activity international :%

Bedankt in ieder geval!
Ik ga zo gelijk mijn visum aanvragen dan! :D

groetjes Zita
Erik
Site Admin
» 17 aug 2010 12:56
Doen ze dit bij activity international niet dan?
zitieeej
Vakantieganger
» 17 aug 2010 13:08
•Hulp bij aanvraag visum, verkrijgen bankpas, belastingnummer etc.

Ja dit staat daar op die site..
Maar weet niet zeker dan hoe dat gaat, dacht misschien is het dan beter om het zelf te regelen ofzo?
ik vind het erg moeilijk haha deze keuzes

groetjes zita!
Erik
Site Admin
» 17 aug 2010 13:34
Wanneer je je aanmeldt, zorgen zij voor deze dingen of voor de formulieren die je moet invullen. (Weet niet precies hoe dit bij AI gaat). Ook kom je vaak met een groepje aan en regelen ze (vaak) een vliegticket. Ook kun je op deze organisatie terug vallen wanneer je vragen of andere problemen ondervind. Voor en tijdens je reis.

MAar je kunt deze dingen ook zelf goed regelen, het is misschien iets meer speur werk maar veel van deze dingen staan al heel uitgebreid uitgelegd op de site en met wat vragen (bijvoorbeeld op dit forum) ga je daar zeker uitkomen.

Dan blijft de keuze, wil je zoveel mogelijk zelf regelen of het AI laten doen. Wanneer je het zelf doet kun je goedkoper uit zijn (als je het goed doet tenminste :P )
zitieeej
Vakantieganger
» 17 aug 2010 13:36
Ik heb maar besloten om het aan hun over te laten haha!
Ben nu even naar de overige informatie lekker aan het zoeken.
vervoer, routes enzo.

Heb net mijn ticket geboekt 16 November met een groepsvlucht.. SPANNEND *O*
thelklutsen
Vakantieganger
» 14 okt 2010 22:32
Even snel een nieuw berichtje hier. Ik wilde mijn visum vandaag aanvragen, maar heb, zoals in eerdere topics al aangegeven, geen creditcard tot mijn beschikking en dit gaat ook erg lastig worden. Is er nog een andere optie om te betalen OF kun je op iemands creditcard 2 visums aanvragen? (De vader van een vriend waarmee ik reis heeft een creditcard, daar vraagt hij zijn visum mee aan, kan ik dat dan ook doen op zijn CC?)
Aylaa
» 15 okt 2010 15:51
Ja hoor dat kan gewoon ! is geen probleem!
att91
» 19 nov 2010 09:18
ik heb ook geen creditcard.
Nu begrijp ik dat je ook de creditcard van iemand anders kan gebruiken..?
maar heb je in Australie zelf ook niet persee een creditcard nodig?
panky
Wereldreiziger
» 19 nov 2010 09:51
Dag att91,

Je hebt niet per see een creditcard nodig. Vele backpackers hebben er geen. Maar dit is uiteraard ook afhankelijk van wat jij van plan bent.

Ik had hem destijds alleen nodig om een auto te huren. Hierbij moest je ook boven de 25 jaar zijn en ook een internationaal rijbewijs hebben. (te kopen bij de ANWB voor een paar tientjes geloof ik)

Of wanneer je van plan bent om vliegtickets via internet aan te schaffen is een creditcard ook wel handig en bij sommige maatschappijen zelfs noodzakelijk.
Ank
» 19 nov 2010 14:52
Ik heb 4,5 maand gereisd zonder credicard en dit heeft me nooit in de problemen gebracht.
Bij het huren van een auto moest ik de borg cash betalen, dit kun je normaal gesproken met een creditcard doen maar als je geen brokken maakt krijg je dat geld natuurlijk gewoon weer terug. Het enige wat ik ooit heb gehad is dat ik telefonisch een hostel wilde reserveren dat sommige dan je credicard nummer vragen. Als je dat dus niet hebt kun je ook niet reserveren maar er zijn genoeg hostels die dat zonder creditcard doen.
Zoals ik dus al zei ik heb hem helemaal niet gemist!
att91
» 19 nov 2010 18:06
@ ank

bedankt voor je reactie!
ik heb nu net met moeite een creditcard aangevraagd omdat ik van verschillende kanten hoor dat ik
er eentje moet hebben. Naja het maakt al niet meer uit..
maar 1 vraag.

Hoe heb je dan je visum gekregen? want die moet je persee met een creditcard betalen....
Ank
» 19 nov 2010 18:44
Ja bij mij was het ook een hoop gedoe om een creditcard aan te vragen daarom heb ik dat uiteindelijk niet gedaan. Maar mijn visum heb ik aangevraagd met de credicard van mij moeder dat kon ook.. Succes ermee!
MichielN
» 07 jul 2012 17:46
Hoi!
Ik sta op het punt mijn WHV aan te vragen. Ik heb alle informatie ingevuld van de "Electronic Visa Application" echter zit ik met een paar vragen voordat ik het definitief kan maken, namelijk:
Vraag 1:
Er wordt bij de aanvraag gevraagd om "Initial Entry Date". Ik denk dat ik 13 september Australië binnen kom, maar dat is afhankelijk van de stage van mijn vriendin. Is het een probleem als ik het visum aanvraag voor 13 sept. en dat ik pas later het land binnen kom dan gepland?
Vraag 2:
Mijn vriendin gaat dus een (medische) stage lopen voor 4 maanden in Sydney. Hierna gaan wij 3 maanden rondtrekken. Kun je hiervoor een Working Holiday Visum aanvragen? Of moeten we toch gaan voor 2 visum's (eerst een Occupational Trainee en dan een Holiday)?
Er staan op internet meerdere antwoorden die elkaar tegen spreken. Misschien kunnen jullie ons hier mee helpen? Alvast bedankt!
Gerelateerde onderwerpen
visum aanvragen Australië
Tweede visum voor Australië aanvragen
Visum aanvragen Australië 3200 euro
Visum Australie aanvragen vanuit Azie
visum aanvragen
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten