Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Visum aanvragen op 17e, vertrekken op je 18e

Frannie
Reiziger
» 24 nov 2010 14:38
Hallo Allemaal,
Wij zijn twee zussen van 21 en 17 jaar en willen graag eind sept 2011 vertrekken naar Australië.
Nu zitten wij met het probleem dat we in de zomer van 2011 een round the world ticket willen boeken (voor Australie willen we nog een maandje Azie en daarna nog naar USA/Canada), het probleem is alleen dat mijn zusje pas 17 september 18 jaar wordt. Een ticket pas dan boeken is denk ik vrijwel onmogelijk en/of erg duur. Dus is de enige mogelijkheid eerst een ticket boeken en daarna een visum. Is dit een erg groot risico? En hoelang duurt het voordat je je visum binnen hebt, we willen dan meteen 17 sept een visum voor mijn zusje aanvragen, maar is dat wel op tijd? Want is het mailtje dat je binnen 48 uur krijgt al voldoende of moet je krijg je echt papieren in huis? Of is er anders een mogelijkheid om haar visum wel op haar 17e aan te vragen (niet via internet, maar misschien via ambassade) en dan gewoon pas eind sept te vertrekken (dus dan is ze 18)?
Ik hoop dat iemand ons kan helpen.
Alvast bedankt!
Ron
Reisexpert
» 24 nov 2010 14:48
eerst een vraag aan jullie, hoelang willen jullie in australia blijven en willen jullie daar werken??
dit heeft te maken met welk visum je nodig hebt. en dat kan ik zo 1 2 niet uit jullie vraag halen.
Frannie
Reiziger
» 24 nov 2010 15:03
Wij willen een jaar in Australie blijven en hoogstwaarschijnlijk daar werken aangezien ik niet denk dat we tegen die tijd genoeg bij elkaar hebben gespaard om een jaar alleen maar geld uit te geven zonder dat er wat binnenkomt.
Ron
Reisexpert
» 25 nov 2010 13:10
als jouw zusje op 17 sept 18 jaar wordt zou ik direct op die dag haar whv visum aanvragen.
je ticket kun je nu wel al vast boeken want jullie willen toch nog eerst nog naar azie. mochten ze dan onverwachts toch nog meer gegevens van haar willen dan kun je dat ik mijn ogen altijd regelen voordat je Australië binnen komt.
zo ver ik weet krijgt iedereen het eerste whv visum zonder enige problemen en vaak ook al binnen 24 uur.
Frannie
Reiziger
» 25 nov 2010 13:18
Dankje Ron voor de info.
Misschien een domme vraag, maar je hoeft dus niet te wachten op papieren die je binnen krijgt, het mailtje met een bevestiging is al genoeg??
Ron
Reisexpert
» 25 nov 2010 13:27
alss je via internet je whv aanvraagt krijg je alleen een mail met daarin dat je visum granted is. echt papier komt er niet aan te pas. wel wordt je aangeraden de mail te printen maar dat is eigenlijk niet eens nodig want het is gekoppeld aan je paspoort nr.
verder kun je het zelf ook volgen via je inlog gegevens die je aanmaakt als je je aanvraag indient.
ik heb toen ik er was ook mijn 2de whv aangevraagd, daarvoor moest ik een xray laten maken en al die info kon ik terug vinden in mijn account en je krijgt ook een mail met wat je nog moet doen.
Frannie
Reiziger
» 25 nov 2010 13:44
Dankjewel! Volgens mij moet het dan wel lukken, eerst ticket en dan visum.
bjorn86
» 14 dec 2010 19:54
Hallo Frannie,

Het whv kan je pas aanvragen op het moment dat je 18 jaar bent. Het is echt een zeer lange lijst met allemaal vragen waar je aan moet voldoen. Het kan zeker geen kwaad om een keer te kijken wat voor vragen het zijn en om te kijken of je daar allemaal aan voldoet.

Voldoe je namelijk niet aan 1 van die eisen kan het heel lang duren voor het goed gekeurd word of zelfs helemaal niet. Voldoe je aan alle eisen, dan kan je er eigenlijk wel gewoon van uitgaan dat je het visum gewoon krijgt. Bij mij was het visum al na 10 min goed gekeurd. Ik zelf zal namelijk 19 april voor een jaar richting australië en nieuw-zeeland vertrekken.

Wens jullie een hele fijne reis toe.

Groetjes,

Björn
Frannie
Reiziger
» 14 dec 2010 22:34
Heey Björn,

Bedankt voor je berichtje!
Ik denk dat ik morgen dan inderdaad maar eens die lijst ga nalopen, voordat ik inderdaad een ticket boek.
Jij alvast een goede reis!!
Gerelateerde onderwerpen
Visum aanvraag voor 31e, vertrekken daarna?
visum aanvragen
Vraag visum aanvragen
Visum aanvragen Australië
visum aanvragen Australië
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast