Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Visum aanvraag nu ongehuwd straks wel gehuwd

Wiljen
Vakantieganger
» 15 nov 2012 11:37
Beste iedereen,

een korte vraag ik ga volgend jaar met mijn vriendin naar australië voor een jaar, om op tijd te zijn moeten we nu een visum aanvragen. Het enige 'probleem' is dat we vlak voordat we gaan, gaan trouwen in Nederland.

Weet iemand of dit problemen geeft wanneer je nu invult op je visum aanvraag dat je nu ongehuwd bent.
Maar wanneer je aankomt in Aussie wel gehuwd bent en eigenlijk je visum niet meer klopt, tenminste op dat ene kleine detail na.

Ik heb de IND gebeld die konden mij niet helpen, daarna de Australische ambassade gebeld die komen met een website waar ik dit niet op kan vinden.

Help? -O-
Kims
Reisexpert
» 16 nov 2012 07:26
Hi,

Met welk visum ga je naar Australie?

Groetjes
Wiljen
Vakantieganger
» 16 nov 2012 07:33
Working Holiday Visa (Subclass 417)
Trestry
» 16 nov 2012 09:36
De Australische douane kan volgens mij nooit zien of je in Nederland getrouwd bent of niet. Ik weet het uiteraard niet zeker, maar het lijkt me sterk dat ze toegang hebben tot die gegevens
Kims
Reisexpert
» 16 nov 2012 12:25
Hi,

Ik denk dat het ook niets uitmaakt omdat het niet relevant is voor dat specifieke visum. Je hebt een individueel visum ieder en gaat niet als getrouwd stel met 1 visum o.i.d.

Als alternatief kun je hem aanvragen en zeggen dat je al getrouwd bent, want dat ben je straks toch :-)

Groetjes
Wiljen
Vakantieganger
» 16 nov 2012 13:23
Hm als dat geen problemen gaat opleveren met de douane/autoriteiten dan maar zo.

Je weet zeker dat ze niks gaan checken hoe je burgerlijke staat in nederland is etc, want volgens mij wordt die check pas gedaan op het vliegveld zodra er iets niet in orde is. Wat ik wel is zie in dat programma border security.

:)
Erik
Site Admin
» 22 nov 2012 19:37
Gaan ze niet uit van de namen in de paspoorten?
Wiljen
Vakantieganger
» 24 nov 2012 14:01
In de visum aanvraag stond inderdaad wel welke naam er in je paspoort stond.

Inmiddels hebben we de visums aangevraagd en zijn ze goedgekeurd, op advies van Kims aangevinkt dat we wel getrouwd zijn.

Dus het werkte bedankt! *O*
Gerelateerde onderwerpen
Visum aanvraag ??
Visum 6 maanden aanvraag
Foutje in visum aanvraag Australië
Fout gemaakt in aanvraag visum
Visum aanvraag voor 31e, vertrekken daarna?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten