Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Visum 2de bezoek <12mnd

CLDIA
» 11 jun 2012 13:49
Hi,

Ik google me al een tijdje suf, maar ik kan geen goed antwoord vinden.

Ik ben mijn 2de reis naar Australië aan het voorbereiden, waarbij ik graag minimaal een jaar naar Sydney wil gaan om te werken. En vanuit daar natuurlijk diverse trips wil gaan doen. Echter ben ik mijn eerste keer dat ik dit regelde verkeerd door een commercieel bedrijf ingelicht over het 'Work- and Holidayvisum'. Ik heb destijds een stage gelopen (onbetaald) en dit had volgens mij ook op een studenten visum gekunt. Nu voldoe ik dus niet aan de eisen om een tweede W&Hvisum aan te vragen. Via de Australische gov site heb ik wel gevonden dat er een skilled visum bestaat maar deze komt uiteraard met strengere eisen en regels. Daarom wil ik me dit keer goed laten voorlichten over mijn mogelijkheden.

Heeft iemand tips over het vergaren van deze informatie? Bureau's of adviseurs die hierin met mij naar een eerlijk advies kunnen kijken?

Alvast bedankt voor het meedenken!!
Kims
Reisexpert
» 11 jun 2012 14:31
Hi,

Er zijn verschillende soorten skilled visa. De makkelijkste om te verkrijgen is een 'sponsored skilled work visa' waarbij je door een bedrijf of staat wordt gesponsord. Voorwaarde is wel dat je opleiding, beroep of 'skills' gewild zijn. Dit betekent dat je 'vastzit' aan die werkgever/staat als sponsor van je visum. Er zijn wel mogelijkheden om te wisselen van werkgever binnen dit visum, maar het is niet makkelijk. Dit visum wordt door je werkgever aangevraagd en is maximaal geldig voor 4 jaar.

Een ander alternatief is om een 'independent skilled work visa' aan te vragen maar dat proces duurt aanzienlijk langer, kost meer en is moeilijker. Het voordeel is wel met dit visum dat je dan niet vastzit aan een werkgever, maar vrij bent om te werken waar je maar wilt. Wederom moeten je opleiding/ervaring of skills wel gewild zijn. Dit visum moet je zelf aanvragen.

Heb je al op de Visa Wizard van de immigratiedienst gekeken voor welke visa je in aanmerking komt?
Zie: http://www.immi.gov.au/visawizard/
Er staat veel informatie op de website zoals je weet, de Visa Wizard geeft wat wegwijs en duidelijkheid over je mogelijkheden.

Ik zou proberen via een werkgever of zelf e visum te regelen en niet via een bureau omdat die zeer duur zijn. De kosten van je visum kunnen zo makkelijk verdubbelen. Mocht je beroep gewild zijn dan zou het niet moeilijk moeten zijn om een werkvisum te krijgen.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info.
Groetjes
CLDIA
» 11 jun 2012 14:40
Bedankt voor de informatie! Ik heb inderdaad via die website de vragenlijst ingevuld en kwam uit op een 'independent skilled work visa'. Mijn plan is om een baan(tje) te vinden om geld te verdienen voor huur en onderhoud etc. En om onbetaalde kortere stages te gaan lopen bij design bureau's om zo ervaring op te doen, en een netwerk op te bouwen. Om uiteindelijk natuurlijk wel een baan in design te gaan vinden.

Ik ga in iedergeval een dieper informatie zoeken over beide skilled visa's. Echter heeft het zoeken van een stage in het verleden al bewezen dat solliciteren als je nog niet in het land ben super moeilijk is. En dus ook een sponsorship bij een bedrijf te vinden vast heel lastig gaat worden! Vandaar mijn bovenstaande idee (:

Nogmaals bedankt!!
Kims
Reisexpert
» 12 jun 2012 04:36
Hi,

Dat wordt inderdaad moeilijk als je niet in het land bent. Ook een independent visa wordt moeilijk als je niet aan de criteria voldoet. Die visa komen inderdaad met strenge eisen en regels, daarom vraag ik me af of je het "zomaar" kunt krijgen. Het kost aardig wat en duurt lang voordat je het krijgt.

Misschien dat een immigratiebureau dan wel uitkomst kan bieden omdat zij alle visa en regels kennen.

Een 2 WHV zou perfekt zijn geweest inderdaad, jammer :{

Veel succes!
aussiesteef
» 28 jun 2012 23:55
Hai,

in jouw geval wil je echt naar Australie meer dan alleen maar rondreizen, vraag dan een student visa aan, en doe een random course, kost je wel tussen de 1200 en 1500 dollar per 3 maanden voor 2 a 3 dagen per week "studeren", maar je ben dan wel in het land en kan je op zoek naar een sponsorschap.

succes
CLDIA
» 01 jul 2012 14:30
Bedankt voor je reactie!
Dat zou ook nog een optie zijn inderdaad, masters zijn vaak in 1 jaar te halen. Fees zijn wel wat hoog maar geeft je wel de ruimte parttime te werken, en te studeren.

Ik heb op de immi.gov.au de 'test' gedaan en dit visum komt eruit:
Skilled - Recognised Graduate (Temporary) (subclass 476) visa wat binnen 2 jaar van het afronden van een studie zonder sponsorship aangevraagd kan worden. Deze ga ik dus helemaal uitpluizen om te zien wat er allemaal precies voor nodig is!

Bedankt voor alle reacties!
Gerelateerde onderwerpen
2de visum in australië
2de whv voor je 31ste halen?
Vraag ivm Working Holiday Visa - aanvraag 2de jaar
Second holiday visum
Betaling visum
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten