Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

WH-visium aanvragen zonder ticket en aankomst datum

boj
» 23 sep 2007 20:56
Ik wil mijn reis beginnen in bangkok, een tijdje door zuid-oost azië reizen en vervolgens enkele maanden rondreizen door australië.

Ik weet nog niet hoelang ik door azië reis is het probleem om een WH-visum aan te vragen als je nog geen aankomst datum weet en nog geen ticket heb.

Iemand ervaring hiermee of tip hoe ik dit het best kan aanpakken?
estelle
Wereldreiziger
» 24 sep 2007 09:33
Ik vertrek 1 oktober die kant op met de zelfde plannen. En ik heb besloten om hem gewoon onderweg aan te vragen. kan namelijk vanuit elk lang buiten australië. Je moet er dan wel rekening mee houden dat het 4 tot 6 weken kan duren voordat je he'm hebt.
boj
» 24 sep 2007 10:01
Als het 4 tot 6 weken kan duren, heb ik het liever al in NL geregeld. Het WH-visum is een jaar geldig, en ik heb hem denk ik hooguit een half jaar nodig dus als het eerder in gaat dan ik er ben vind ik niet erg.

Alleen weet ik dus niet of het mogelijk is het WH-visum aan te vragen als ik nog geen ticket heb voor austalië en ook nog niet precies weet wanneer ik er ben.

Weet iemand hoe dit gaat, er zijn toch vast meer reizigers geweest die nog niet alle tickets vast hadden gelegd toen ze op reis gingen.
panky
Wereldreiziger
» 24 sep 2007 10:45
Dag Boj,

Je kan je WHV gewoon aanvragen. Je hoeft dan nog geen ticketnummer oid mee te geven. Je moet dan wel aangeven wanneer je Australie binnenkomt, maar dat is alleen een referentiedatum. Ik had bijvoorbeeld oktober 2005 ingevuld, maar was pas in december 2005 in OZ.

Het regelement is als volgt:
1. Wanneer je je WHV krijgt, moet je binnen 1 jaar in OZ zijn, daarna vervalt je visum. Tenzij je echt kan aantonen dat je in dat jaar door ernstige redenen niet naar OZ kon afreizen. Bv. door ziekte binnen de familie oid.

Dus als je hem nu aanvraagt en je krijgt bijvoorbeeld 1 december 2007 bericht dat je WHV is toegekent, dan moet je voor 1 december 2008 Australie ingaan.

2. Vanaf het moment dat je australie ingaat, mag je 1 jaar in het land blijven. Dus stel je voor, je reist eerst door ZO-azie en je komt pas 1 februari 2008 in OZ, dan mag je daar blijven tot 1 februari 2009.

Veel plezier met je voorbereidingen en je reis!
Dennis
» 12 okt 2007 07:11
Wat Panky al zei is correct. Zelf ben ik 5 maanden later of zo naar Australie gegaan dan ik had aangegeven. Die datum boeit niet zo.
Gerelateerde onderwerpen
Zonder retour ticket naar Australië
studentenvisum... datum??
Work and Holiday Visa wat regelen aankomst Sydney
Australie zonder creditcard?
Tentje mee zonder auto?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten