Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

visa Pakistan/Iran

bildtstar
» 04 mei 2010 07:26
Hoi,
Mijn reisje Nepal is wat uit de hand gelopen (ben daarna in Thailand en Laos geweest). Ben nu (weer) in Thailand, en heb het onzinnige plan opgevat overland, met lokaal transport, naar Nederland terug te gaan, via China/ Pakistan (Karakoram highway), Iran etc.
Ben nog geen route aan her plannen, eerst de visa. China lukt wel, maar Iran en Pakistan is een ander verhaal. Heb een website gevonden die mijn visum voor Iran regelen kan, maar loop vast op Pakistan,
De vraag; Heeft iemand info op visumgebied? Ik ben in Thailand. (en begin aub niet over de veiligheidsrisico's, da's mijn eigen beslissing).
Heb hier gehoord van een Fin die per motor door Afghanistan getrokken is, maar weet niet via welke route. Info welkom.

Algemene info over openbaar vervoer (trein, bus) is uiteraard ook welkom.

Foto's over mijn tripje totnogtoe op mijn facebooksite, Jadran Svestka.

Bij voorbaat dank
tijn1980
Reisexpert
» 04 mei 2010 11:03
Het visum voor Pakistan is lastig te krijgen als je in het buitenland bent. In Iran is het mogelijk (maar daar heb je weinig aan), en in India schijnt het ook mogelijjk te zijn (bron).

Iran is juist weer wat lastiger geworden door de huidige politieke situatie, maar niet onmogelijk. Via Iranianvisa.com (bijvoorbeeld) moet je een 'uitnodiging' aanvragen in de vorm van een code. Dit duurt een aantal weken, dus begin op tijd. Als je die code hebt ontvangen, kun je hiermee naar een willekeurige Iraanse ambassade/consulaat gaan, het visum wordt vervolgens binnen enkele dagen verstrekt.

Het visum voor Afghanistan is relatief eenvoudig te krijgen. Als je in het noorden blijft, zoals Mazar-e Sharif en Herat, dat zijn plaatsen waar het 'veilig' zou moeten zijn en waar ook backpackers doortrekken.

Succes!
Gerelateerde onderwerpen
Pakistan VISA Delhi
Pakistan-Tibet-Thailand-Maleisië-Indonesië-Oceanië
Istanbul - India overland. Veiligheid betreft Pakistan
Iran? iemand ervaring
Visa on Arrival Filipijnen
In totaal zijn er 3 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 3 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten