Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

VIP Backpackers, Greyhound en Oost Australië

Emiel
» 18 mar 2013 20:49
Hallo allemaal,

Over enkele weken ben ik van plan naar Melbourne af te reizen. Vanaf hier zal ik via de oostkust in een kleine vier maanden afreizen naar Cairns. Genoeg tijd, lijkt me. Lekker rustig aan!

Natuurlijk kan ik van alles van tevoren plannen en regelen, het lijkt me echter juist leuk om ter plekke te kijken naar lokale kortingen etc. Toch zijn er enkele dingen waarover ik vragen heb die misschien het beste door ervaringsdeskundigen beantwoord kunnen worden. Daarom heb ik jullie hulp dus nodig! :)

Als eerste zit ik te twijfelen over mijn vervoer in Australië zelf. Ik heb drie opties, of ik koop een 3000/4000 kilometer pas via het welbekende Kilroy (ik ontvang dan 10% kilometers extra), of ik koop een VIP Backpackers pas en een 3000/4000 kilometer pas via de website van Greyhound (ook dan ontvang ik 10% extra), of ik kijk ter plekke of er goede aanbiedingen zijn. Mijn eerste paar dagen in Melbourne zijn dan wel al geregeld, dus ik kan eventueel rustig even kijken of er ergens een leuke deal voor me klaar staat. Wat zouden jullie doen?

Dan hebben we nog de VIP Backpackers pas, heeft iemand hier ervaring mee? Als ik de "voordelen" lees op de website van Vip Backpackers, ziet het er natuurlijk hartstikke rooskleurig uit. Toch ben ik hier wat sceptisch in, omdat ik het maar al te snel zie gebeuren dat ik uiteindelijk haast niets aan de befaamde pas heb. Kun je echt op zoveel plekken kortingen krijgen en verdien je het lidmaatschapsgeld vlug terug?

Ik ben ontzettend benieuwd naar jullie reacties en zie ze graag tegemoet!

Emiel
Globeskater
Reisexpert
» 18 mar 2013 23:53
Ik heb de VIP Backpackers pas via een leuke kortingsactie aangeschaft.. dus hij was toen goedkoper dan hij normaal is en heb die kosten er zeker uitgehaald.. Bij bepaalde hostels krijg je kortingen evenals bij sommige entree.. Omdat ik er toch een beetje oplette heb ik de kosten die ik voor de pas heb gemaakt er zeker uitgehaald!

Ik heb buspassen etc ter plekke aangevraagd.. ik had een routepas van Cairns naar Brisbane.. en verder wat losse tickets gekocht, dus het is zeker mogelijk om het ter plekke te regelen!
Kims
Reisexpert
» 19 mar 2013 01:53
Hi,

Ik zou ook ter plekke je bus(pas) regelen dan zit je er niet aan vast. Misschien kom je wel leuke mensen tegen die je een lift aanbieden voor een deel van de trip, dit gebeurt namelijk erg veel. Als je dan vast zit aan je bussen kun je die mogelijkheden missen. Of misschien wil je wel hele andere dingen bezoeken als je hier eenmaal bent. Lekker open laten en zien hoe het gaat is mijn advies!

Veel plezier!
Emiel
» 19 mar 2013 09:55
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!
Er is nog een kwestie waar ik mee zit, Kilroy claimt namelijk dat het goedkoper zou zijn om de buspas van tevoren te kopen. Dit lijkt me sterk, maar ik weet het natuurlijk niet zeker.
Ook heb ik van een vriend van me gehoord dat het mogelijk is om, door het grote aantal reisbureaus in Oz, ter plekke af te dingen. Zo van: 'de buurman geeft me dit voor zoveel geld, wat bied jij me?' Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Emiel
Gerelateerde onderwerpen
Australië van Ghan tot Greyhound
VIP kaart of YHA kortingskaart aanschaffen?
Greyhound aan de West kust
Greyhound pass al aanschaffen + meer vragen
Oz Experience vs. Greyhound ervaringen (+ budget 3mnden OZ)
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast