Vliegervaringen KLM
Vliegervaringen KLM
KLM valt altijd redelijk duur uit waardoor ik niet snel met ze vlieg. Wel met ze gevlogen naar Nairobi. De kwaliteit van het vliegtuig viel me erg tegen. Oud vliegtuig, oude entertainment systemen, niet al te vriendelijke stewardessen.
Wel goede extra’s zoals kussens, dekentjes en prima eten en drinken.
Wel goede extra’s zoals kussens, dekentjes en prima eten en drinken.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
Vliegervaringen KLM
ik vind KLM een slechte prijs/kwaliteit verhouding hebben. Zal zelf niet snel een ticket kopen.
Nederland-Quito gevlogen met zowel KLM als Iberia. En om eerlijk te zijn maakte het weinig verschil. Behalve dan dat iberia een stuk goedkoper is
Nederland-Quito gevlogen met zowel KLM als Iberia. En om eerlijk te zijn maakte het weinig verschil. Behalve dan dat iberia een stuk goedkoper is
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
Vliegervaringen KLM
2010 KLM gevlogen naar Egypte. Was wel te doen. Ben nog steeds geen groot van van de KLM
Re: Vliegervaringen KLM
Kijkend naar de kwaliteit is het geen slechte maatschappij. Op lange afstanden zijn hun prijzen aan de hoge kant, al hebben ze op korte stukken soms goede aanbiedingen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- LadyHeather
- Reisexpert
Vliegervaringen KLM
Als ik nu tickets zoek vind ik KLM ook vaak te duur maar een paar jaar terug heb ik wel eens een gunstige aanbieding gehad Amsterdam - Jakarta. Vond het toen wel prima maar niet heel bijzonder. Geen heel bijzondere entertainment, eten of service wel maar zeker ook niet slecht. Ik had vriendelijk personeel en de vlucht was prima.
Selalu mencari...
Als je veel zakelijk vliegt (was ooit bijna Gold Wing...) erg goed.
Aan die punten 2 retourtjes Zuid Amerika overgehouden. O.a. Business Class Rio-Parijs! Met Air France overigens. Dat was pas echt business class zeg! Van die halve ligstoelen (zie je nooit als je ecomony vliegt, aan voorkant vliegtuig) enzo....
Aan die punten 2 retourtjes Zuid Amerika overgehouden. O.a. Business Class Rio-Parijs! Met Air France overigens. Dat was pas echt business class zeg! Van die halve ligstoelen (zie je nooit als je ecomony vliegt, aan voorkant vliegtuig) enzo....
- Nienke Krook
- Reisexpert
- Contacteer:
Toen ik in 2008 vanuit Tokyo terug naar Amsterdam ging, was er mist boven Londen, waardoor ik mijn overstap naar Amsterdam niet kon maken. Toen heeft KLM passagiers die naar Amsterdam moesten meegenomen, wat erg fijn was, omdat ik er toen in totaal maar 10 uur over deed in plaats van bijna 14. Daardoor was de vlucht natuurlijk overvol en kwam ik op het laatste moment binnen, waardoor iedereen wat gehaast was.
Dit buiten beschouwing latend, vond ik wel dat de steward die mij 'hielp' buitengewoon onvriendelijk was! Hij propte mijn tas in de overhead locker en toen ik zei dat er breekbare spullen in zaten, snauwde hij me alleen toe dat ik op moest schieten. Het vliegtuig was daarbij enorm oud en krakkemikkig, geen entertainment systeem en erg krappe ruimte om te zitten. Tien uur waren toen best nog lang! Ik zal niet snel voor KLM kiezen, ook niet als ze een stuk goedkoper zijn!
Dit buiten beschouwing latend, vond ik wel dat de steward die mij 'hielp' buitengewoon onvriendelijk was! Hij propte mijn tas in de overhead locker en toen ik zei dat er breekbare spullen in zaten, snauwde hij me alleen toe dat ik op moest schieten. Het vliegtuig was daarbij enorm oud en krakkemikkig, geen entertainment systeem en erg krappe ruimte om te zitten. Tien uur waren toen best nog lang! Ik zal niet snel voor KLM kiezen, ook niet als ze een stuk goedkoper zijn!
http://www.thetraveltester.com [verhalen en tips over betekenisvol en onafhankelijk reizen] | binnenkort: downundertrip.com [expert tips voor je eerste Australië bezoek]
Dat is idd echt wel een punt.KLM heeft behoorlijk aantal oude vliegtuigen. Ooit met een of andere oude McDonald Douglas ofzo naar San Francisco gevlogen, en ze vliegen ook nog steeds met Fokkers....
Denk wel dat KLM meer ervaren piloten heeft dan bv Ryanair. Daar staat tegenover dat die vloot van Ryanair splinternieuw is (die O'Leary heeft in crisis superdeal kunnen sluiten met Boeing). Wat is het veiligste? Ik weet het niet....
Denk wel dat KLM meer ervaren piloten heeft dan bv Ryanair. Daar staat tegenover dat die vloot van Ryanair splinternieuw is (die O'Leary heeft in crisis superdeal kunnen sluiten met Boeing). Wat is het veiligste? Ik weet het niet....
Vliegervaringen KLM
Heb tot nu alleen maar positieve ervaringen met KLM.
Vriendelijke service, goed eten en nette toestellen (ondanks dat ze wat aan de oude kant zijn).
Oké ze zijn vaak iets duurder, maar ze vliegen vaak wel rechtstreeks op een bestemming. Dat is mij ook wel iets waard.
Vriendelijke service, goed eten en nette toestellen (ondanks dat ze wat aan de oude kant zijn).
Oké ze zijn vaak iets duurder, maar ze vliegen vaak wel rechtstreeks op een bestemming. Dat is mij ook wel iets waard.
Bezoek ook eens mijn website:
http://www.dutchbackpacker.nl
http://www.dutchbackpacker.nl
Inderdaad veel oudere vliegtuigen. Vanuit mijn werk boekten ze altijd KLM tenzij ze niet vlogen op een bestemming.
Een vliegtuig zonder entertainment systeem heb ik alleen naar de UK gehad, is maar 1.5 uur dus opzich geen probleem. Eten vind ik ook altijd prima, het is nooit genoeg maar als je om meer vraagt krijg je dat ook.
Heb hier ook de beste stewardess ooit gehad op 1e kerstdag vanuit Saudie naar Nederland. 8 weken geen alcohol gehad en zij kwam steeds uit zichzelf bier brengen als ie op was
Was ook wel leuk om een paar keer dezelfde stewardessen tegen te komen die je dan herkennen. Ook een paar keer hele kille stewarders/-essen gehad die je echt afsnauwen als je wat vraagt maar dat is iets van deze tijd he.
Een vliegtuig zonder entertainment systeem heb ik alleen naar de UK gehad, is maar 1.5 uur dus opzich geen probleem. Eten vind ik ook altijd prima, het is nooit genoeg maar als je om meer vraagt krijg je dat ook.
Heb hier ook de beste stewardess ooit gehad op 1e kerstdag vanuit Saudie naar Nederland. 8 weken geen alcohol gehad en zij kwam steeds uit zichzelf bier brengen als ie op was

Was ook wel leuk om een paar keer dezelfde stewardessen tegen te komen die je dan herkennen. Ook een paar keer hele kille stewarders/-essen gehad die je echt afsnauwen als je wat vraagt maar dat is iets van deze tijd he.
Greed isn't going anywhere. They should put that up on a billboard across Times Square!
Dat laatste valt wel mee hoor.. een aantal oud collega's vliegen nu bij Ryan air als piloot, waarvan een paar Captain's al 20 jaar in het vak zitten...El Niño schreef:Dat is idd echt wel een punt.KLM heeft behoorlijk aantal oude vliegtuigen. Ooit met een of andere oude McDonald Douglas ofzo naar San Francisco gevlogen, en ze vliegen ook nog steeds met Fokkers....
Wat betreft de KLM vind ik het eigenlijk "grappig" om te lezen dat jullie niet zo denderend zijn over de KLM. Ik ben zelf grond stewardess en heb ook 2 jaar gevlogen dus ik ben wel thuis in dit wereldje. Zelf heb ik ook een aantal keren met KLM gevlogen, was niks mis mee, maar bijzonder was het ook niet... Over het algemeen zijn de stewardessen niet de vriendelijkste, of althans dat stralen ze niet uit. De service loopt ook volledig volgens schema en daar mag je ook niet van afwijken, waardoor je niet snel wat extra's zult krijgen!
Ik ben zelf toen niet door de laatste ronde gekomen bij de KLM om te vliegen, maar als ik mezelf vergelijk met een aantal KLM stessen vind ik dat ik het werkt beter zou kunnen doen (zonder arrogant te zijn hoor

Het is ook een zwaar beroep en hard werken waardoor je indd niet altijd even vrolijk zult zijn, maar de kunst is dan juist om iig te doen alsof

Vliegervaringen KLM
Ik heb voor het eerst met KLM gevlogen!
Heenreis van Amsterdam naar Warsaw in een Boeing 737 (weet het niet 100%) zeker meer. We hadden vertraging maar de cockpit hield ons keurig op de hoogte. Was prima vlucht. Kregen 1 zoet broodje en 1 broodje met ham, koekje en 2x wat te drinken. Voor mij behoorlijk wat op een 2 uur durende vlucht omdat ik normaal met budgetmaatschappijen vlieg
Terugweg van Warsaw naar Amsterdam met cityhopper (embraer) gevlogen. Had hetidee meer ruimte te hebben dan in de Boeing (misschien omdat het 2 - 2 stoelen zijn ipv 3 - 3). Landing was perfect! Ook geen last van dichte oren. Ook nu kregen we 2 broodjes, 1 koekje en 2x wat te drinken. Steward deed zijn best om mensen wat extra's te geven.Zo gaf hij extra koekje aan een kindje, kregen naast het drinken dat we bestelden ook nog water aangeboden etc. Kortom; prettige vlucht!
Heenreis van Amsterdam naar Warsaw in een Boeing 737 (weet het niet 100%) zeker meer. We hadden vertraging maar de cockpit hield ons keurig op de hoogte. Was prima vlucht. Kregen 1 zoet broodje en 1 broodje met ham, koekje en 2x wat te drinken. Voor mij behoorlijk wat op een 2 uur durende vlucht omdat ik normaal met budgetmaatschappijen vlieg

Terugweg van Warsaw naar Amsterdam met cityhopper (embraer) gevlogen. Had hetidee meer ruimte te hebben dan in de Boeing (misschien omdat het 2 - 2 stoelen zijn ipv 3 - 3). Landing was perfect! Ook geen last van dichte oren. Ook nu kregen we 2 broodjes, 1 koekje en 2x wat te drinken. Steward deed zijn best om mensen wat extra's te geven.Zo gaf hij extra koekje aan een kindje, kregen naast het drinken dat we bestelden ook nog water aangeboden etc. Kortom; prettige vlucht!
Vliegervaringen KLM
Afgelopen woensdag weer met KLM gevlogen. Zo vlieg je nooit met ze en zo ontdekt je dat je in half jaar tijd 4x retour met ze gaat vliegen 
Reis ging van Schiphol naar Tel Aviv. 4,5 uur vliegen en ik had dan ook eigenlijk niet al te hoge verwachtingen. Het is intercontinetaal maar vrij kort dus ik rekende vooral niet op allerlei luxe.. nou het tegendeel bleek waar! Boeing 777-200 mét eigen entairtenment schermen en afstandsbediening. Je kon zelf kiezen wanneer je een film startte of wat je ging kijken.
Vrijwel direct kregen we drankje + pindas. Na 1,5 uur vliegen kregen we maaltijd (ik koos voor een met pasta, salade en soesjes). Ik ben niet zo'n fan van vliegtuig eten maar het was een goede maaltijd. Verder was er voor de joden in het vliegtuig ook een koosjere maaltijd
Moet je wel van te voren aangeven begreep ik maar wel fijn dat dat kan.
Verder kregen we ook nog dekentje, kussentje, een krantje en een headset.
Vlucht zelf ging prima, we vertrokken met meer dan 30 min vertraging maar landde zelfs eerder op Ben Goerion airport dan de bedoeling was! Wat bleek, het vliegtuig mocht van de luchtverkeersleiding een andere route vliegen en zo een stuk afsnijden. Wat last van turbulentie maar daar kan de piloot niets aan doen

Reis ging van Schiphol naar Tel Aviv. 4,5 uur vliegen en ik had dan ook eigenlijk niet al te hoge verwachtingen. Het is intercontinetaal maar vrij kort dus ik rekende vooral niet op allerlei luxe.. nou het tegendeel bleek waar! Boeing 777-200 mét eigen entairtenment schermen en afstandsbediening. Je kon zelf kiezen wanneer je een film startte of wat je ging kijken.
Vrijwel direct kregen we drankje + pindas. Na 1,5 uur vliegen kregen we maaltijd (ik koos voor een met pasta, salade en soesjes). Ik ben niet zo'n fan van vliegtuig eten maar het was een goede maaltijd. Verder was er voor de joden in het vliegtuig ook een koosjere maaltijd

Verder kregen we ook nog dekentje, kussentje, een krantje en een headset.
Vlucht zelf ging prima, we vertrokken met meer dan 30 min vertraging maar landde zelfs eerder op Ben Goerion airport dan de bedoeling was! Wat bleek, het vliegtuig mocht van de luchtverkeersleiding een andere route vliegen en zo een stuk afsnijden. Wat last van turbulentie maar daar kan de piloot niets aan doen

- bolletjeom
- Reisexpert
in augustus amsterdam - kaapstad en johannesburg - amsterdam gevlogen.
Ik ga mijn mening over KLM iets naar boven bijstellen. Service was echt prima. Net als entertainment en eten.
Ik ga mijn mening over KLM iets naar boven bijstellen. Service was echt prima. Net als entertainment en eten.
Na tot dusver positieve ervaringen, vond ik de vlucht van Tel Aviv naar Schiphol (Boeing 777-200) veel minder fijn. Het personeel was zeer onvriendelijk en commandeerde eerder en niets was goed. Zo was de stoel naast mij kapot en lagen er losse onderdelen maar toen dat werd doorgegeven, werd er gezegd dat er niets meer aan gedaan kon worden want we zouden zo opstijgen. Eerder doorgeven kon niet want het was nogal druk (er gaan wat mensen in zo'n vliegtuig) en geen sterwardess te bekennen. Tijdens de vlucht kwam er ook een al stampend door het gangpad melden dat de schermpjes omlaag moesten van de ramen. Zonder uitleg terwijl een deel al lag te slapen, dus verbaasd vroeg mijn moeder waarom dat dat moest en ze kreeg een snauw dat dat was omdat anders mensen wakker werden van het licht. Schermpjes van de tv vielen opeens uit, zonder reden (later bleek dat we aan de daling gingen beginnen maar er werd niets gezegd ofzo). Service vond ik belabberd en de klantvriendelijkheid was ook ver te zoeken. Alhoewel, er was een hele vriendelijke steward
Maar die zat helaas niet in mijn gangpad 
Waren er ook positieve dingen? Ja hoor
Was nog steeds blij met m'n dekkentje, kussentje, headset en mijn entertainmentschermpje waar ik alles zelf op kon bepalen wanneer ik wat wilde kijken. Vlucht zelf verliep ook goed. Eten was ook goed verzorgd. Ontbijt was of omelet of een pannenkoek (met daarbij broodje, crackers, fruit en een toetje). Drinken werd verzorgd en er was nog een hartige snack.
Laatste wat helaas niet goed ging is dat mijn backpack naar zurich is gegaan i.p.v. naar Schiphol, uiteindelijk goed geholpen bij de service balie. Vriendelijke dame, gaf veel informatie. Helaas wel verkeerd voorgelicht. Er werd gezegd dat het aflevermoment in overleg met mij zou worden bepaald maar dat het grote kans was dat het vandaag zou worden maar dat ik van te voren gebeld zou worden. Helaas is hier verkeerde informatie gegeven en gebeurd het niet in overleg en kreeg ik uiteindelijk 'savonds via een sms te horen dat het morgenochtend wordt afgeleverd. Na contact op te hebben genomen, blijkt dat het niet kan worden aangepast en het dossier is afgesloten en ik pas morgen krijg ik te horen op welk tijdstip... Voor een werkend persoon is dat best lastig als je dit buiten kantoortijden krijgt te horen terwijl je expliciet hebt gevraagd of je er invloed op kan uitoefenen om te voorkomen dat je je in allerlei bochten moet wringen
KLM heeft wel excuses aangeboden voor het geven van foutieve informatie en vond het vervelend, dat is dan wel weer netjes maar feit blijft dat als ik niet het geluk had thuis te mogen werken, ik een verlofdag had mogen inleveren 
Zo dit was even mijn klaagzang
Over twee weken weer met KLM, maar zal vast wel beter gaan dan nu 

Waren er ook positieve dingen? Ja hoor

Laatste wat helaas niet goed ging is dat mijn backpack naar zurich is gegaan i.p.v. naar Schiphol, uiteindelijk goed geholpen bij de service balie. Vriendelijke dame, gaf veel informatie. Helaas wel verkeerd voorgelicht. Er werd gezegd dat het aflevermoment in overleg met mij zou worden bepaald maar dat het grote kans was dat het vandaag zou worden maar dat ik van te voren gebeld zou worden. Helaas is hier verkeerde informatie gegeven en gebeurd het niet in overleg en kreeg ik uiteindelijk 'savonds via een sms te horen dat het morgenochtend wordt afgeleverd. Na contact op te hebben genomen, blijkt dat het niet kan worden aangepast en het dossier is afgesloten en ik pas morgen krijg ik te horen op welk tijdstip... Voor een werkend persoon is dat best lastig als je dit buiten kantoortijden krijgt te horen terwijl je expliciet hebt gevraagd of je er invloed op kan uitoefenen om te voorkomen dat je je in allerlei bochten moet wringen

Zo dit was even mijn klaagzang