Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Vertrek Australië

Will
Reisexpert
» 19 jan 2010 13:32
Mijn vriendin en ik zijn van plan om in september voor een jaartje richting Australië te vertrekken, met een Working Holiday Visum.
Omdat we op tijd een vlucht willen boeken (om het iets goedkoper te houden), dachten we het visum nu al aan te vragen. Ik denk dat dit kan, hé?

Verder over de vlucht, wanneer zijn de prijzen ongeveer het laagste? Ik zie nu op http://www.edreams.com/flights/brussels-sydney/ dat er de komende weken vluchten zijn voor iets meer dan 500€. Als ik dan kijk voor een vlucht eind september, dan is de goedkoopste al direct 650€ (via Abu Dhabi). Hoelang kunnen we best nog wachten dan?
bolletjeom
Reisexpert
» 19 jan 2010 13:58
ik denk dat prijzen voor vluchten in de komende week lager zijn omdat men ze nog vol wil hebben en omdat er in verhouding minder mensen in deze maanden reizen. September is een drukke maand die kant op. Mensen zijn in Europa klaar met hun opleiding, pakken nog even een vakantiebaantje mee en vertrekken dan in September om mooi een "school"jaar vol te maken.

Ik vind die prijzen die je nu noemt erg goed overigens.
Will
Reisexpert
» 19 jan 2010 14:11
Dus jij denkt dat de prijzen zeker niet zullen lager worden dan die ene vlucht van 650€?
Is het dan de moeite om die dan toch binnen een paar weken al te boeken, of zou je dat afraden om één of andere reden?

We dachten sowieso wel een annulatieverzekering te nemen, want je weet nooit wat er nog allemaal gebeurt.
bolletjeom
Reisexpert
» 19 jan 2010 14:20
meestal liggen die prijzen rond de 900 tot 1100. Dus daarom vind ik het een goede prijs. Ik verwacht dat het eerder duurder wordt dan goedkoper.

een annuleringsverzekering is een goed idee maar hou er rekening mee dat de eisen om je reis te annuleren pittig zijn. Zo konden wij niet afreizen naar Iran omdat we geen visum kregen maar dat is officieel geen geldige annuleringsreden dus kregen we niets terug (je hebt voor Iran een ticket nodig om een visum aan te kunnen vragen en je hebt een visum nodig om in het vliegtuig te mogen stappen... :? )
Menelya
Reiziger
» 19 jan 2010 14:46
Zo...die prijs is inderdaad niet mis. Als je het zo goedkoop mogelijk wilt houden zou ik niet te lang wachten.

Ja, als je nu bv je visum aanvraagd heb je nog een jaar om te vertrekken. En zodra je in Australie bent gaat je visum in. Meestal duurt het maar een paar dagen dat je visum wordt toegewezen (ik had 'm zelfs al dezelfde dag).

Als je er zeker van bent dat je gaat, kan je je visum nu al aanvragen als je wilt. Maar hou er wel rekening mee dat als je visum eenmaal is toegewezen je hem niet meer kunt annuleren en dus ook niet meer opnieuw kan aanvragen, mocht je ineens later willen gaan. Tenzij... Dit is wat er in mijn WHV staat:
Please note: this Working Holiday Visa can only be used once. If you find your circumstances have changed after you are granted a Working Holiday Visa and you want to postpone your working holiday but you still need to travel to Australia for a brief visit, you MUST apply for a Tourist visa or another temporary visa. This will cease your Working Holiday visa and you will be able to apply for another Working Holiday Visa at a later stage, if you still meet all the eligibility criteria.
Gerelateerde onderwerpen
paspoort geldigheid bij vertrek Australie
werk vinden in australie? of voor vertrek?
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Australie - Fiji - Australie Visum?
Visa Australië, NZ, Australië
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten