Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

In oz verdiend geld meenemen naar Nederland.

niki63
» 02 apr 2012 03:38
Hallo Iedereen,

ik zit nu sinds 2 maanden in Australië en heb een baan gevonden op een parelboot. Supertof, ik kom in een omgeving terecht die niet te vergelijken is met wat dan ook, en het geld is gigantisch. En daarover mijn vraag. Als ik 6 maanden voor dit bedrijf werk zal ik (na de australische belasting aftrek) een bedrag over hebben van 24.000 dollar. Een bedrag dat ik lang niet op maak hier in Australië (en dat zelfs weer aangevuld zal worden met de belasting die ik van Australie terug krijg) en waarvan dus een deel terug gaat naar Nederland. Heeft iemand ervaring of tips hoe ik dit het best aan kan pakken? Als ik het aangeef bij de belasting, moet ik er denk ik om te beginnen op rekenen dat ik mijn zorgtoeslag terug kom te betalen. Anders dan dat heb ik geen idee van de consequenties van Nederlandse belastingaftrek. En heeft iemand ervaring met het niet aangeven van een dergelijk bedrag?

Groetjes Niky
Moira
Reisexpert
» 02 apr 2012 07:44
Hoi,

Ik heb het aan mijn man gevraagd want die is daar erg in thuis wij hebben hier ook mee te maken gehad.
Het is zo dat er als het goed is een verdrag is tussen Australie en Nederland mbt inkomen in het buitenland.
Dit heeft wereldinkomen en dus dat kun je vinden via google en dan het belasting verdrag tussen Australie en NL.
Hij geeft wel aan dat je dit in Nederland moet opgeven maar hier dus geen belasting over hoeft te betalen als er een verdrag is tussen deze landen.
De consequentie van niet opgeven is heel hard gezegd frauderen.

groetjes van Moira
GinoT
Wereldreiziger
» 25 okt 2012 22:32
Bij welke parelboot heb gewerkt en waar precies als ik vragen mag? :)

Vanaf 1 juni zit ik namelijk in Australie en ben van plan op een parelboot te gaan werken.

Groetjes Gino.
niki63
» 28 okt 2012 02:15
Oeh dat is bijna perfecte timing, begin Juni begint het oogstseizoen voor de parels. Rond die tijd worden er dus veel backpackers aangetrokken (stiekem al iets voor die tijd). Ik heb voor Paspaley Pearling gewerkt, het hoofdkantoor ligt in Darwin, aan het einde van Mallstreet. Ideaal werk, fantastische ervaring in een fantastisch gebied dat maar door een handvol mensen gezien kan worden, en het spaart GOED. Wees persistent met soliciteren, dat vinden ze leuk (en dan hebben we het dus echt over eens in de twee dagen je gezicht laten zien)

Veel succes!
Kims
Reisexpert
» 28 okt 2012 03:45
Hi,

Even een wat andere kant van de parelindustrie, deze kwam namelijk aan het licht toen deze winter in Broome een parelduiker omkwam tijdens het duiken. Het werd duidelijk dat er veel mis is met de veiligheidsmaatregelen op de parelboten en in dit geval op de Paspaleyboten...

Zie: http://www.abc.net.au/4corners/stories/ ... 539781.htm
Kijk zeker naar de documentaire, als het niet werkt dan misschien met een proxy.

Het is vast een geweldige ervaring, maar ook erg zwaar werk waar heel wat illegale drugs in omgaat en veel risico's met zich meebrengt.

Dus even wat 'food for thought'
GinoT
Wereldreiziger
» 28 okt 2012 23:26
Oeh dat is bijna perfecte timing, begin Juni begint het oogstseizoen voor de parels. Rond die tijd worden er dus veel backpackers aangetrokken (stiekem al iets voor die tijd). Ik heb voor Paspaley Pearling gewerkt, het hoofdkantoor ligt in Darwin, aan het einde van Mallstreet. Ideaal werk, fantastische ervaring in een fantastisch gebied dat maar door een handvol mensen gezien kan worden, en het spaart GOED. Wees persistent met soliciteren, dat vinden ze leuk (en dan hebben we het dus echt over eens in de twee dagen je gezicht laten zien)

Veel succes!
Bedankt voor je reactie! Ga ik zeker wat mee doen :).

'food for thought'
Dat is inderdaad 'food for thought'. Heb de docu gekeken. Even een andere kant van het verhaal. Zal er zeker rekening mee houden.
Gerelateerde onderwerpen
'De pil' meenemen naar Australie
Australische dollars meenemen naar huis
Groenlipmossel capsules meenemen naar Australië
Caloriearm dieet, mag je deze meenemen naar Australië?
Op vakantie naar Nederland
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten