Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

verblijf

olmpolmp
» 02 mar 2012 02:19
wil graag een vriendin bezoeken
geen probleem 21 dagen visum

maar als ik daarna er wil gaan wonen wat dan weet niet hoe dat in zijn werk gaat ?
coen87
Vakantieganger
» 02 mar 2012 03:24
www.immi.gov.au
je zult dan een partner visum moeten aanvragen,of dit ook gaat als je niet getrouwd bent weet ik zo niet.
wellicht dat je op bovenstaand adres meer informatie kunt vinden.
ik ben zelf bezig met een regionaal sponsorship en ik kan je vertellen dat er heel veel papierwerk bij komt kijken.
als je dit echt graag wilt moet je er rekening mee houden dat je wellicht een imigratie adviseur in dienst moet nemen en dat het hele verhaal veel geld gaat kosten.
Kims
Reisexpert
» 02 mar 2012 11:10
Hi,

Het ligt helemaal aan je situatie. Je leeftijd, je opleiding, je niveau van Engels, hoe lang je al een relatie hebt met je vriendin etc.

Op Visa Wizard (http://www.immi.gov.au/visawizard/) kun je zien wat voor jouw de opties zijn en inderdaad verder op bovengenoemde website, maar doordat er zo enorm veel verschillende visa zijn kun je door de bomen soms het bos niet meer zien.

Tot en met je 31e kun je het makkelijkst een Working Holiday visum aanvragen waardoor je nog 1 a 2 jaar zou kunnen blijven. Mocht je een gewilde opleiding of werkervaring hebben dan kun je een sponsorshipvisum via een werkgever (bedrijf/organisatie/ziekenhuis etc) of staat aanvragen. Ik ben gesponsord door mijn uitzendbureau als verpleegkundige voor 4 jaar en dat was zo gedaan en kostte mij niets, omdat er zo'n tekort is aan verpleegkundigen. Er is ook nog een optie om een onafhankelijk werk- of verblijfsvisum aan te vragen, maar die duren over het algemeen lang voordat je ze krijgt.

Als je geen gewilde opleiding of werkervaring hebt, dan is het inderdaad slim om een immigratie 'agent' in de hand te nemen, zij weten precies hoe alles werkt en wat voor jou de opties zijn.

Een partnervisum krijg je niet zomaar, dan moet je kunnen aantonen dat jullie langdurig een relatie hebben. Onder andere vragen ze dan om bewijs van jullie relatie zoals gedeelde rekeningen, vliegtickets, etc.

Succes ermee!
Gerelateerde onderwerpen
Vragen over verblijf in Australië
Stage aussie, verblijf bij familie, welk visum?
Auto huren of kopen voor 1 maand verblijf Australië?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten