Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Van Australie naar Indonesie

martine87
» 14 okt 2011 12:48
Hallo allemaal,

Wij hebben besloten om in maart 2012 te gaan reizen naar Australië en Nieuw-Zeeland.
Nu zouden we ook super graag naar Indonesië willen maar tijdens het zoeken naar tickets blijkt dat dit heel lastig is.
Wie heeft er tips voor ons?

Groetjes Martine en Sanne
bolletjeom
Reisexpert
» 14 okt 2011 14:08
hoeveel tijd heb je voor je reis?
je kan namelijk evt vliegen op denpasar of jakarta. over land naar Timor en vanaf daar vliegen op Darwin. En dan een ticket ozz naar NZ en daar een enkeltje europa.

Is waarschijnlijk niet de aller goedkoopste oplossing maar geeft je wel wat je wilt.
er zijn ook wel tickets europa/denpasar/sydney. Dan koop je in Ozz een retourtje NZ
Travelator
Reisexpert
» 14 okt 2011 14:57
Ik ben aan het uitzoeken of Australië --> Indonesië per boot mogelijk is, maar dat is echt onwijs lastig.
Er zijn mensen die zeggen dat het onmogelijk is, maar daar doe ik niet aan ^^
De beste optie is kennelijk spontaan; in de haven van Cairns of Darwin vragen of je met iemand (prive of vracht) mee kunt liften (en in de (onze) zomer is er een of andere regatta tussen Australië en Indonesië waarbij de kapiteins ook nog wel eens (onervaren) mensen willen aannemen).
Als ik nog iets beters tegenkom, hou ik jullie op de hoogte.
En wellicht zijn hier mensen die dit al gedaan hebben?
bolletjeom
Reisexpert
» 14 okt 2011 15:01
@travelator...je kunt er niet aan doen maar het is niet mogelijk!!!!
Misschien, als je heel veel mazzel hebt en iemand zo gek vind...Maar over het algemeen mogen Australische boten niet zomaar in Indonesisch vaarwater komen én andersom! Een lijndienst is er niet.
Er zijn maar weinig mensen met goede bedoelingen die dit stukje afleggen. Het zijn toch voornamelijk smokkel praktijken op die route en illegale visserij.
Je zult in iedergeval van te voren je visum moeten hebben en wanneer je die aanvraagt zullen ze willen weten hoe je het land in gaat komen en hoe je het uit gaat komen.

succes!
Travelator
Reisexpert
» 14 okt 2011 15:22
bolletjeom schreef:Er zijn maar weinig mensen met goede bedoelingen die dit stukje afleggen. Het zijn toch voornamelijk smokkel praktijken op die route en illegale visserij.

Hm, dan moet ik maar een paar crocs en snakes ergens vandaan gappen voor een paar mooie booties haha
Oké, misschien moet ik inderdaad maar ophouden met eigenwijs zijn...
Ik blijf nog een ietsie pietsie beetje zoeken... ^^
Maar voor Martine en Sanne dus iig geen goede optie.
Thanks!
martine87
» 21 okt 2011 20:08
Hartelijk dank voor alle reacties!
Ondertussen zijn we er nog steeds niet aan uit.
Waarschijnlijk gaan we gewoon vliegen vanuit Bangkok!
Hoe is het weer in maart in Australie? Heeft iemand daar ervaring mee
Groetjes Sanne en Martine
Travelator
Reisexpert
» 21 okt 2011 20:14
martine87 schreef:Hoe is het weer in maart in Australië? Heeft iemand daar ervaring mee
Australië is erg groot en heeft een gevarieerd klimaat.
De gemiddelde temperaturen, zonuren en regenval kun je overal op internet wel vinden.
Zoals hier bv:
http://www.aboutaustralia.com/Weather.htm
Erik
Site Admin
» 07 nov 2011 10:09
Ik heb niet het hele topic gelezen maar wanneer je vanuit Australië naar Indonesië wilt kun je dit het beste doen vanuit Perth of Sydney. Vooral vanuit Perth is het maar 3 uur vliegen naar Bali en schijnbaar erg goedkoop.
Gerelateerde onderwerpen
oostkust van Australie van Byron-bay naar Cairns in 3 weken
Oostkust Australie en dan door naar Oost-Timor en Indonesie
Reizen door Australië van Cairns naar Sydney
Wat zijn de prijzen van een ticket naar Australië?
Reis van 7 weken naar Australie, wat kan ik zien?
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast