Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Op vakantie in Australië

Henk Schelfhorst
» 03 apr 2012 17:26
Wij willen met z,n drieen naar Tasmanie via australie.
Wij willen dit doen in de periode van 19 december 2012 tot en met 4 januari 2013.
Maar we willen ook 2 a 3 dagen verblijven in Thugoona NSW.

Hoe ga ik dit doen?
Erik
Site Admin
» 03 apr 2012 17:30
Hoi Henk, eerste wat je moet doen is bekijken of je een goedkoop ticket kunt vinden. Mocht je hier niet zo handig in zijn dan kun je eventueel TunaFish inschakelen die een ticket voor je zoeken in de periode dat je wilt gaan.

Wat je allemaal kunt doen kun je bij onze Australie reisinformatie lezen ook specifiek over Tasmanie ! Ook moet je nog een visum regelen en even bekijken hoe je graag wilt rondtrekken. Wil je een auto huren of met bussen en vliegen van A naar B reizen?
Reismeis
Reisexpert
» 03 apr 2012 18:57
Als ik het goed begrijp, verblijven jullie eigenlijk de hele reis in Tasmanië en gaan jullie daarnaast twee á drie dagen naar Thurgoona.
Het bezoek aan Thurgoona zou ik aan het begin of aan het eind van jullie reis plannen. Er ligt een vliegveld vlakbij Thurgoona, genaamd Albury Airport, vanwaar je ongetwijfeld met het openbaar vervoer naar Thurgoona kunt reizen. Ik zag dat Thurgoona het dichtst bij Melbourne ligt, maar alle vluchten van Melbourne naar Albury en Tasmanië gaan via Sydney, dus het is waarschijnlijk het handigst om een internationale vlucht naar Sydney te boeken. Tunafish kan jullie inderdaad goed helpen bij het zoeken naar tickets en zal zeer waarschijnlijk ook een van de goedkoopsten zijn.
Virgin en Qantas vliegen sowieso naar Albury. En ik zag dat Virgin, bijvoorbeeld, vanaf Albury ook via Sydney naar Tasmanië (Hobart) vliegt. Het is even puzzelen wat het voordeligst is.

Tip: Let op met het boeken van vluchten dat binnenlandse vluchten een andere max. hanteren wat het bagagegewicht betreft! Op internationale vluchten mag je bijvoorbeeld 30 kilo bagage mee, terwijl je op een binnenlandse vlucht maar 20 kilo mee mag nemen. Kom je daar boven, moet je bijbetalen.
Ceska
Wereldreiziger
» 04 apr 2012 03:42
Henk Schelfhorst schreef: Hoe ga ik dit doen?
Lopen of zwemmen :P ;)

Haha ben zelf 2 weken op Tassie geweest, prachtig eiland! ik zou die andere bestemming indd er voor of er na doen! vlieg dan op launceston of hobart en huur een auto of camper, camperen is the way to go op Tasmanie.
zowel hobart als launceston zijn een mooi beginpunt om het eiland rond te reizen.
Kims
Reisexpert
» 06 apr 2012 05:13
Hi,

Hou er rekening mee dat dit de drukste toeristische periode van het jaar is in heel Australie, maar voornamelijk het Zuiden. De grote zomervakantie is dan begonnen (van half december tot eind januari) en Australiers houden heel erg van kamperen en reizen. Het meest rond Kerst en Oud & Nieuw. Hoe dan ook is het dan belangrijk om een idee te hebben waar jullie heen willen gaan en vantevoren hotels, hostels, campings en huurauto te boeken. Hoe eerder je je vliegtickets boekt hoe beter omdat de goedkope tickets rond die tijd hard zullen gaan!!

Ik zou als ik jullie was een planning maken waar je heen wilt, hoe lang je ergens wil zijn, wat voor vervoer jullie willen hebben (bus, huurauto, camper, vliegtuig) en hoe jullie willen overnachten.

Koop bijvoorbeeld de Rough Guide of Lonely Planet van Australie en/of Tasmanie die geven ook suggesties voor routes en plekken, kosten en plekken om te bezoeken.

Succes met de voorbereidingen!

P.s. Tasmanie ligt in Australie... ;)
Ceska
Wereldreiziger
» 07 apr 2012 02:37
Ik was voor kerst op Tassie en het viel echt mee wat drukte betreft, sterker nog af en toe had je het idee dat je alleen op het eiland zat :D
Wij hebben ook geen hostels van te voren geboekt en zagen altijd wel waar we terrecht kwamen hoe en wat. Als je met een tent gaat is het helemaal makkelijk. Er zijn ook een hoop gratis campeer plaatsen.

Maar goed we hebben geen id wat de TS wilt gaan doen...
Gerelateerde onderwerpen
Tips voor vakantie naar Sydney Australië
Tips voor actieve vakantie australie met camper
maart-april 2015: australie-nieuw zeeland vakantie en IML
Op vakantie naar Nederland
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten