Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Vacuum zakken

renee_
Reiziger
» 15 jun 2011 22:05
Ik zat er aan te denken om een aantal vacuum zakken te halen voor kleding, leek me handig in mn rugzak, maar weet niet of iemand hier ervaring mee heeft? Ze kunnen best duur zijn, dus ik wil er niet een paar halen en er achter komen dat t heel onhandig is O-)

Groetjes
Tikva
Reisexpert
» 15 jun 2011 22:18
Ik vind ze super handig en neem er altijd wel 2 mee altijd. Aan het begin voor schone kleren en later voor mijn vieze en de andere voor fleecetrui en jas.
Het vacuum maken is ook super handig zeker en scheelt zeker ruimte, maar kijkt uit dat je de tas niet helemaal vol propt want eenmaal op reis krijg je het nooit meer zo strak vacuum ingepakt als voor je vertrekt.
Jenny
Reisexpert
» 15 jun 2011 22:21
Ik heb ze gehad, en ik gebruik ze nu niet meer. Voor een fleece is het wel handig, maar overige kleren krijg ik zonder die zak bijna net zo strak in m'n tas gepropt ;)

Belangrijkste reden om ze niet meer te gebruiken is trouwens dat de sluiting niet echt meer werkt. Let er dus op dat deze degelijk is!
renee_
Reiziger
» 15 jun 2011 22:34
Bedankt voor de snelle reactie! Oké geen goedkope versies via internet aanschaffen dus ;-) Het is ook weer extra gewicht natuurlijk.. Ik heb mn rugzak nog niet, dus ik weet niet of alles er makkelijk in past. Maar het leek me ook handig zodat het droog blijft.. Of zijn de meeste backpacks redelijk waterdicht?
Jenny
Reisexpert
» 15 jun 2011 23:07
Ik heb een flightbag / raincover om te voorkomen dat m'n tas nat wordt. Die zit aan de buitenkant van de rugzak, en is ECHT heel handig. Er loopt momenteel een draadje over op dit forum, dat zou ik zeker lezen!

Mijn rugtas, van Nomad, is overigens redelijk waterdicht. In sommige landen worden tassen echter op het dak van de bus vervoerd (weliswaar onder een zeiltje), en zo'n hoes biedt net wat extra zekerheid.
renee_
Reiziger
» 15 jun 2011 23:11
Oké ja daar had ik inderdaad niet over nagedacht! (Dat vervoer met die bussen) Ik had het inderdaad gelezen, maar daar betaal je wel weer flink wat voor he? Maar hoe zit dat dan, hoe past ie nog op je rug dan zeg maar..?
Jenny
Reisexpert
» 15 jun 2011 23:17
Ik heb net een nieuwe flightback, en die kostte 25 euro.

Er zijn verschillende soorten. Ik heb gekozen voor eentje die je op zo'n manier op je tas ritst dat de hengsels vrij blijven. De tas is beschermd, en je kan hem gewoon dragen. In de bus of in het vliegtuig rits je de flightbag dicht, en er komt een flap over de hand aten te zitten. Voordeel is dat de hengsel van de tas niet tussen de bagageband blijven zitten.

Ja, zo'n ding kost geld. Maar hij beschermt wel je duurdere rugzak. Enneh, hoeveel is 25 euro nu eigenlijk wanneer je kijkt naar je hele budget???? (Bovendien gaat zo'n ding lang mee.)
renee_
Reiziger
» 15 jun 2011 23:49
Oké dat is inderdaad wel handig. Maar ik moet nog zo veel kopen! 25 euro is echt veel voor mij op dit moment :$ Ik heb een budget voor daar en een budget voor at ik hier nog allemaal moet kopen snap je ;) Ik wil eigenlijk niet dat mn budget voor daar kleiner wordt. en ik kan minder vaak werken dan ik had gehoopt. Nou ja, even lief naar mn ouders kijken dan maar!! Het is inderdaad wel belangrijk. Want je kan m ook op slot doen he?
bolletjeom
Reisexpert
» 16 jun 2011 07:32
ik neem geen vacuum zakken meer mee. die zakken zijn vrij inflexibel wanneer de lucht er uit geperst is. dan neemt het alsnog bijna even veel plek in als wanneer je gewoon strak oprolt. Daarnaast gingen ze snel stuk.
Tikva
Reisexpert
» 16 jun 2011 07:46
Veel rugzakken krijg je ook een regenhoes bij die zit dan wel aan de buitenkant en niet op het ruggedeelte. Maar ik heb daar altijd voldoende aan gehad rugzakken zijn vanzichzelf ook al redelijk waterdicht.
Alleen als je op een boot gaat is het wel handig te zorgen dat je rugzak niet op zo'n plek ligt dat al het spatwater er constant overheen gaat.
Nienke Krook
Reisexpert
» 16 jun 2011 08:15
Ik had altijd vacuüm zakken, maar vond ze niet handig, rolde/vouwde het zelf strakker op. Deze keer hebben we wel 1 compressie zak (zo'n gele van de BEVER met van die banden eraan die je strak kunt aantrekken) en die vind ik wel erg handig. Ik heb mijn ski-jas bij me (ja die draag ik hier in sydney - brrrr, haha) en kon hem daarmee super klein samenproppen, wat me zonder zo'n zak niet gelukt was.

Wat ik ook erg handig vind is zo'n waterdichte zak die je voor je camera apparatuur kunt kopen. (je rolt daarbij de bovenkant een stukje op en maakt hem met een sluitclip vast. Bij de Xenos hebben we er eentje extra (had er eentje van de Kathmandu) voor een paar euro gekocht en die doet het prima!
renee_
Reiziger
» 16 jun 2011 13:16
Ja waterdichte zakken heb ik ook inderdaad, ook voor documenten e.d.
Tja ik heb eigenlijk niet echt een slaapzak of jas ofzo mee, dus volgens mij maakt t voor de dingen die ik meeneem ook weinig uit..

Wouter87
» 16 jun 2011 21:52
Renee,

In de perry sport ligt een boekje daarin zit een bon.

Een wildbeast backpack (de zambezi 70), raincover, regenponcho en een travel bottle voor 75 euro.

Dat kost die tas alleen geloof ik ook al.

Mooi dealtje voor jou dacht ik zo!
renee_
Reiziger
» 16 jun 2011 21:55
Oow nice!! Dank je die had ik een tijdje geleden ook gezien, die deal, maar was m vergeten. We hebben 2 paar schoenen, dus ik mag een tas erbij uitzoeken. Dus ik weet niet zeker of dat als één geldt. Maar ik ga het even uitzoeken!

* hij kost 60 euro, net ff opgezocht ;)
SimonL
» 26 jun 2011 10:49
Ik ben nu ook op zoek naar van die waterdichte zaken. (met clip sluiting) Ik heb ze weleens iemand zien gebruiken, uiteinden kon je dan beetje oprollen en vervolgens afsluiten met een clip sluiting.

Hoe heten deze dingen precies? En waar kan ik ze krijgen? Google op vacuumzaken, kledingzaken vindt alleen van die echte vacuum dingen (mbv stofzuiger)

edit::
Ik bedoel dus zoiets: http://www.bever.nl/index.cfm/product/o ... 21A1A40024

maar dan in een kleiner formaat en voor kleren/documenten/media etc.
Gerelateerde onderwerpen
platic zakken in je rugzak
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten