Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Uitstapjes Cairns

Rebec
Reisexpert
» 11 sep 2013 15:15
Hoihoi,

ik heb een even een vraagje. Over twee weken zit ik in Cairns. Nu is mijn vraag waar boeken jullie je uitstapjes? Ik lees namelijk dat je dit in elk hostel kunt doen, maar ik weet niet of dit duurder is dan bij een plaatselijk bedrijfje? Ik zou graag een uitstapje naar het noorden willen doen naar Daintree en natuurlijk het Great Barrier Reef.

Alvast bedankt.
Reismeis
Reisexpert
» 11 sep 2013 16:12
Ohhhh ik ben zoooooooooooo jaloers...... :P

Ik heb niet zoveel ervaring met het zelf boeken van uitstapjes, omdat ik dit altijd met vrienden of met mijn gastgezin deed.. Wel een tip die ik kreeg van mijn gastmoeder: Kijk of je hostel jou ook korting kan geven op bijvoorbeeld een reeftrip. Soms krijg je 5% korting oid als zij voor je boeken. Het loont ook zeker om de trips die er zijn met elkaar te vergelijken! Bij de een krijg je er bijvoorbeeld een lunch bij, en bij de ander niet. Vraag ook welke locaties het mooist zijn en welke aanbieder hier naar toe gaat. Volgens mij hebben wij het GBR in 2011 met Reef Experience bezocht (was het voordeligst ivm korting via gastgezin, incl. lunch, hapjes, drankjes, zonnebrand, gembertabletten voor zeeziekte, goede reviews -ook van locals- én mooie riffen bezocht). Maar ik ben in 2001-2002 ook regelmatig met Reef Magic en Quicksilver op pad geweest en dat is ook altijd goed bevallen.. Het fijnst is als je met een eigen boot het rif op gaat, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. Let ook goed op wanneer je naar het GBR wilt. Als het de voorgaande dagen nogal onstuimig is geweest, harde wind enzo, dan is het zicht onder water barslecht en dat is echt zonde van je geld. Maar daar kunnen ze je wel over informeren.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik je kan adviseren mbt het bezoeken van de Daintree (behalve dan dat ik het je echt kan aanraden haha)! Wij gingen altijd op eigen gelegenheid.. Als je wilt kan ik eens voor je informeren bij mijn gastgezin, of zij misschien tips hebben? Het kan zijn dat het beter/voordeliger is om via Port Douglas te reizen.
Rebec
Reisexpert
» 11 sep 2013 16:46
Ohh dat zou heel erg fijn zijn reismeis! Ik denk dat het indd wel goedkoper is vanuit Port Douglas. Dan moet ik eerst even kijken hoeveel de bus daar naartoe is (of dat ik er misschien een lift naartoe kan nemen)
Reismeis
Reisexpert
» 11 sep 2013 17:00
Ik heb een berichtje gestuurd! Het kan wel even duren voordat ze reageert hoor :@ :P
ketting
Reisexpert
» 11 sep 2013 17:58
Op Lake street zit een zaak van Peter Pans. Daar kun je eens informeren.
Rebec
Reisexpert
» 11 sep 2013 18:36
Super! Dankjewel Reismeis.. Ik heb nog even de tijd. :)

Dankjewel Ketting! Staat genoteerd!
Reismeis
Reisexpert
» 26 sep 2013 20:16
Nog steeds geen reactie gehad, sorry.. :{
Rebec
Reisexpert
» 27 sep 2013 09:18
Ahh jammer, ik heb nu al een tourtje geboekt..! Alles is hier ongeveer dezelfde prijs!
Reismeis
Reisexpert
» 29 sep 2013 10:09
Fijn dat je iets hebt geboekt! Have fun! :D
Reismeis
Reisexpert
» 29 sep 2013 19:14
En vandaag kreeg ik deze reactie:

You could do a tour to the Daintree from Cairns or from Port Douglas. The tours leave from both places and the price and the itinerary is much the same. Here's a few that we can recommend: from Cairns, Downunder Tours (http://www.downundertours.com/tours/Tours-And-Packages), Cape Trib Connection (http://www.capetribconnections.com/overnight-tour.htm), and Billy Tea Safaris (http://www.billytea.com.au/tours/daintr ... ield-track). From Port Douglas: Tony's Tropical Tours
(http://www.tropicaltours.com.au/day_tours.html).
Rebec
Reisexpert
» 13 okt 2013 06:22
Haha iets te laat, maar misschien hebben anderen er iets aan! Ik heb wel eentje gekozen die in het lijstje voorkomt ;) Die cape tribulation tour!
Reismeis
Reisexpert
» 13 okt 2013 10:22
Heb je de tour al gedaan? Hoe vond je het?
Gerelateerde onderwerpen
Cairns
darwin- cairns
Cairns-Melbourne
Hostels in Cairns
Oostkust Sydney / Cairns
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten