Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Uitstapjes Cairns

Rebec
Reisexpert
» 11 sep 2013 15:15
Hoihoi,

ik heb een even een vraagje. Over twee weken zit ik in Cairns. Nu is mijn vraag waar boeken jullie je uitstapjes? Ik lees namelijk dat je dit in elk hostel kunt doen, maar ik weet niet of dit duurder is dan bij een plaatselijk bedrijfje? Ik zou graag een uitstapje naar het noorden willen doen naar Daintree en natuurlijk het Great Barrier Reef.

Alvast bedankt.
Reismeis
Reisexpert
» 11 sep 2013 16:12
Ohhhh ik ben zoooooooooooo jaloers...... :P

Ik heb niet zoveel ervaring met het zelf boeken van uitstapjes, omdat ik dit altijd met vrienden of met mijn gastgezin deed.. Wel een tip die ik kreeg van mijn gastmoeder: Kijk of je hostel jou ook korting kan geven op bijvoorbeeld een reeftrip. Soms krijg je 5% korting oid als zij voor je boeken. Het loont ook zeker om de trips die er zijn met elkaar te vergelijken! Bij de een krijg je er bijvoorbeeld een lunch bij, en bij de ander niet. Vraag ook welke locaties het mooist zijn en welke aanbieder hier naar toe gaat. Volgens mij hebben wij het GBR in 2011 met Reef Experience bezocht (was het voordeligst ivm korting via gastgezin, incl. lunch, hapjes, drankjes, zonnebrand, gembertabletten voor zeeziekte, goede reviews -ook van locals- én mooie riffen bezocht). Maar ik ben in 2001-2002 ook regelmatig met Reef Magic en Quicksilver op pad geweest en dat is ook altijd goed bevallen.. Het fijnst is als je met een eigen boot het rif op gaat, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. Let ook goed op wanneer je naar het GBR wilt. Als het de voorgaande dagen nogal onstuimig is geweest, harde wind enzo, dan is het zicht onder water barslecht en dat is echt zonde van je geld. Maar daar kunnen ze je wel over informeren.