Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

twee visums

Marsmannetje
» 20 aug 2010 18:03
Mijn occupational trainee visa heeft vertraging opgelopen door een onverwachte piek op het AOTPC. Waarschijnlijk heb ik dit half september, begin oktober terwijl ik eigenlijk 2 september al zou beginnen.

Ik zou graag australie al in willen zodat ik meteen met mijn stage kan beginnen als ik dat occupational trainee visa heb, en geen 3 dagen vliegtijd meer heb, en jetlag uit moet zitten. Een toeristenvisum kan ik heel snel hebben via het reisbureau hebben, maar levert dit problemen op met mijn andere visum? En mag ik dan ook al beginnen aan de stage, of echt alleen de toerist uithangen? (gaat om een onbetaalde stage).
Hierdoor kan ik dan 3 maanden in australie zitten, en dan heb ik eigenlijk wel zeker dat andere visum. En zoniet heb ik dan nog pech, maar in ieder geval wel 3 maanden van australie kunnen genieten ipv ik thuis zit. Maar daar ga ik niet vanuit.

Dus mijn vraag: Is het mogelijk om een toeristen visum aan te vragen zodat ik australie al vast in kan? En levert dit geen problemen op voor mijn andere visum wat in process is?

Edit: ik heb zitten googlen, en volgens mij is het zo dat een visum ingaat wanneer je het land in komt. Dus dan zou ik het land in en uit moeten. Opzich zou dit geen probleem zijn, ik kan bijv een paar dagen naar Nieuw Zeeland.
Nu nog de vraag: Mag ik met mijn toeristenvisum tijdelijk op mijn onbetaalde stage, stage lopen? En klopt het wat ik op via google gevonden heb?
bolletjeom
Reisexpert
» 21 aug 2010 11:51
voor zover ik weet mag je geen stage lopen met je toeristenvisum. ook niet onbetaald. vrijwilligerswerk mag namelijk ook niet.
Ik heb geen idee of een aanvraag van een toeristenvisum je aanvraag voor je andere visum niet in de problemen brengt. Kun je geen contact leggen met AOTPC?
Marsmannetje
» 21 aug 2010 13:21
ik stuur ze morgenvanavond een mailtje, eerder heeft toch geen zin omdat het nu ook weekend is. Dan heb ik als het goed is maandagmorgen antwoord. Maar ik dacht ik probeer het eerst hier.

Want als ik meteen een mailtje stuur is het grote kans dat ze zeggen nee dat kan niet. Terwijl het misschien met retourtje nieuw zeeland wel lukt. Kost dan weer een ticket, maar dat zie ik dan maar als extra geld voor vakantie.
Janneke Bienert
» 23 aug 2010 07:50
Nee je mag geen stage lopen op een toeristenvisum. De organisatie waarvoor je gaat werken kan hierdoor in de problemen komen (en jij zelf ook). Australië is erg streng wat dit soort zaken betreft dus áls je gepakt wordt heb je een probleem. Vraag is natuurlijk of iemand, zodra je binnen bent dit nog controleert. Maar bedenk wel dat wanneer je bijv. een ongeluk krijgt op je stageplaats het alsnog aan het licht kan komen. Dit zou ook voor je verzekering een probleem kunnen opleveren. Ik zou ook even bij je stageplaats informeren of ze akkoord zijn wanneer je op een toeristenvisum komt werken. Ik heb ook ooit stage gelopen in Australië en moest toen ook oneindig lang wachten en kon toen net als jij pas een paar weken later beginnen.
Voor de beste en meest recente info kun je het beste even bij de ambassade van Australië (zit in Den Haag) informeren.
Gerelateerde onderwerpen
Route Australie twee en halve maand
Twee weken genoeg voor Melbourne alice springs en cairns?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten