Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Trouwen om in Australie te kunnen wonen?

dewi
» 25 okt 2011 14:40
Ik heb een Nederlandse nationaliteit en een Spaanse vriend. nu gaat hij waarschijnlijk in Australië werken voor onbepaalde tijd. uiteraard wil ik graag mee en werk zoeken. zou ik met hem moeten trouwen om daar te kunnen wonen? wat zijn de regels hiervoor?
Groetjes,
dewi
Kims
Reisexpert
» 26 okt 2011 04:53
Hi,

Nee, je hoeft niet te trouwen. Als hij op een werkvisum binnenkomt, kun je 'meeliften' als dependent spouse mits jullie een langdurige relatie hebben. Dan moet je wel aantonen dat je al langer bij elkaar bent door middel van bijvoorbeeld een gezamenlijke bankrekening, huurcontract, vliegtickets, wat dan ook. Verder komt er aardig wat papierwerk bij kijken.

Voor specifieke informatie zie: http://www.immi.gov.au/migrants/family/ ... artner.htm

Succes ermee! ^O^
Travelator
Reisexpert
» 26 okt 2011 10:32
Beetje afhankelijk van je leeftijd kun je evt ook zelf beginnen met een working holiday visum voor een jaar...?
dewi
» 26 okt 2011 14:03
Bedankt!!! :)

Kims schreef:Hi,

Nee, je hoeft niet te trouwen. Als hij op een werkvisum binnenkomt, kun je 'meeliften' als dependent spouse mits jullie een langdurige relatie hebben. Dan moet je wel aantonen dat je al langer bij elkaar bent door middel van bijvoorbeeld een gezamenlijke bankrekening, huurcontract, vliegtickets, wat dan ook. Verder komt er aardig wat papierwerk bij kijken.

Voor specifieke informatie zie: http://www.immi.gov.au/migrants/family/ ... artner.htm

Succes ermee! ^O^
Gerelateerde onderwerpen
wonen in australie
Werken en Wonen (logeren) in Australië.
Jaartje Australie, werk en wonen
Wonen & Werken in Australië. (staat uitnodiging?)
Samen met vriendin wonen/werken in Australie
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten