Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

transmongolie express (TME)

JWO
» 11 nov 2009 11:28
--------------------------------------------------------------------------------

Hoi!

Volgend jaar september ga ik samen met vriend beginnen aan onze wereldreis.
De planning is om in Moskou te beginnen en daar de TME te pakken richting Beijing. Onderweg willen we stoppen in Irkutsk en het plaatsje bij het Baikalmeer iets met Lyv....kom ff niet op de naam en dan vandaar naar Ulan Bator.
Ik zit nu met een aantal vragen:
-Welke tours in Mongolie kunnen jullie ons aanraden?hebben jullie misschien nog handige links hiervoor? hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een tour?
-Is het makkelijk om in UB een hostel te regelen, of is het handiger om het alvast vast te leggen?
- een ander punt...ben nu een beetje aan het vergelijken tussen een georganiseerd trip of een individuele trip. Als ik zo aan het rekenen ben dan ben je volgens mij wat goedkoper uit als je zo een georganiseerd trip doet. Alleen het nadeel is dat je weinig vrijheid hebt.
Hoe hebben jullie het gedaan? Graag lees ik jullie verhalen en meningen.

Dank je!
Ron
Reisexpert
» 11 nov 2009 12:44
hey,

kijk eens even bij reisinformatie op deze site, daar staat ook info over TME.
hier is de link: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/be ... si225.html
verder kan ik je niet helpen wil het zelf in de toekomst nog eens gaan doen 8-)
bolletjeom
Reisexpert
» 12 nov 2009 08:14
bedoel je met georganiseerde trip IN mongolie of het hele traject.
Wat je regelt in Mongolie bepaal je zelf. dus georganiseerd zoals jij het wil hebben maar wel met een groepje is het goedkoper
ons verhaal over de trans is terug te lezen op www.bolletjeom.nl
verder moet je de link van ron eens lezen en verder spitten in dit forum. dat zal veel vragen beantwoorden
mfl
Reiziger
» 12 nov 2009 14:00
Hoi jwo

Wij gaan ook in september met de tme richting Beijing.
Wij hebben deze reis geboekt bij tiara.
Omdat we maar kort in Moskou verblijven hebben we alvast een city trip geboekt.
In Mongolië waar we 3 dagen verblijven boeken we gewoon bij de plaatselijke kantoortjes een trip naar het Terelje park.
In China hebben we dan nog 3 overnachtingen in een huton straatje.
Dit plus de vlucht Düsseldorf Moskou is het enige wat we geboekt hebben voor onze trip van 4 maanden.

De hoeveelste september vertrekken jullie?
Wij vliegen 27 september.

groeten Marco
sjaantje
Reiziger
» 12 nov 2009 14:17
Ook wij hebben de TME gedaan aan het begin van onze reis, maar dit van te voren geregeld in Nederland. Het is maar net hoeveel tijd je hebt. Ulan Batar vond ik geen leuke stad. Platteland van Mongolie is wel erg mooi. Maak een uitstapje naar Terelj NP en overnacht in een ger tent. Wij hebben ook paardgereden, erg aan te raden.
Travel is life
Reiziger
» 22 feb 2010 16:45
Misschien heb je TME al gedaan. Ik ben ook aan het oriënteren en kwam op deze site: http://www.tiaratours.nl/ Ze hebben informatie en kunnen je verschillende reizen bieden tijdens TME.
JWO
» 22 feb 2010 19:20
hoi,

we hebben de trip nog niet gemaakt . Op het punt staan we te overwegen om bij trans-sputnik.nl te boeken incl. een 8 daagse toer in Mongolie. We willen toch wel wat van het land zien.

Maar dank voor de tips!
Jenny
Reisexpert
» 24 feb 2010 10:43
Ik zou overwegen de trip door Mongolie in het land zelf te boeken (als je tijd hebt). Prijzen liggen daar lager, en bovendien zie je meer van het land en de bevolking doordat je kampeert in de woestijn en bij de mensen thuis, en niet bij een gerkamp voor touristen. De reis is wss primitiever, je zult moeten plassen achter een bosje (als dat er is) en douchen in een ijskoud beekje, maar het is het meer dan waard!!!!!
bolletjeom
Reisexpert
» 16 mar 2010 21:45
wij hebben er een hele tijd geleden bewust voor gekozen om niet te boeken bij Tiara maar bij Joho/ transsputnik direct. dit scheelde toen honderden euro's voor dezelfde route.

Moskou is makkelijk zelf te ontdekken. Ulaan Baator vond ik best leuk. Kortere tripjes zoals Terelj park waren makkelijk ter plekke te boeken. Langere trips misschien ook wel maar dan moet je denk ik wel wat speling hebben in het aantal dagen dat je daar bent.
jorieke
Reiziger
» 24 mar 2010 13:08
Mijn vriend en ik vliegen in september eerst naar Sintpetersburg vanaf Dusseldorf (enkeltje maar 49euro incl alles)

Dan met de trein naar Moskou. Dit zijn we van plan om gewoon te regelen in Sint Petersburg, iemand ervaring mee of dit makkelijk te doen is?

Daarnaast staan we op het punt om de TME via Trans sputnik te regelen, en de visa ook door hen. Wij zijn van plan om te stoppen in Jekaterinburg(2dagen), Irkutsk (3dagen), Ulaan Baatar (5dagen) en te eindigen in Peking. En dan vanaf Peking onze reis van een jaar verder opstarten.

Wij regelen alleen dus de treinkaartjes en visa met een bureau en ter plekke de hostels en dergelijke. De totale kosten (plus visa voor alle 3 de landen) komen dan neer op 875euro. Dit was in onze ogen de goedkoopste optie.

Klopt dit? En voor ervaren mensen; is het haalbaar?

groeten
bolletjeom
Reisexpert
» 24 mar 2010 13:26
dit lijkt me idd een goede methode en haalbaar.
Veel plezier!!!
IrisH
Reiziger
» 24 mar 2010 20:32
Mee eens!
Alleen, weet je al wat je wilt zien in Mongolie? Als je het leuk vindt om naar bijv. de Gobi te gaan met een tour zou ik een paar dagen langer voor Mongolie uittrekken!
jorieke
Reiziger
» 26 mar 2010 10:22
Bedankt voor de reacties.. Willen waarschijnlijk in Mongolie wel een tour doen, maar zitten er nu aan te denken dat ter plekke te bekijken en regelen. En het dus wel in die 5 dagen te houden.. (anders is het gelijk weer een week wachten op de volgende trein)
hildo
Reisexpert
» 26 mar 2010 11:39
Als je 5 dagen in Mongolie blijft, dan is de enigste optie het Tereij NP. Dat is niet de Gobi, dat ligt een stuk zuidelijker. Er gaat trouwens een chineese trein naar UB vanuit Beijing (De K23). Die zal neem ik aan ook weer terug gaan ;) Je bent dan in ieder geval niet aan aangewezen op de internationale trein.
Gerelateerde onderwerpen
Transmongolie Express
Trein kaartje(s) TME/ TSE
TME, CHINA, TIBET, NEPAL, INDIA
TME - Hoelang verblijven in Irkutsk en Ulaan Batar
TME Mongolie China Tibet Nepal India
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten