Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Touristsim Australie

Jeroens84
Vakantieganger
» 07 mei 2013 21:10
Heeft er iemand van jullie ervaringen met de simkaarten van touristsim in Australie (http://www.touristsim.com/en/products/australia/). Ik kreeg deze vandaag als tip van iemand.
Hoe is het bereik? (bijvoorbeeld ten opzichte van Telstra die toch wel als beste qua bereik bekend staat).
Qua kosten (per minuut/sms) was hij wel een stuk goedkoper dan telstra.
Kims
Reisexpert
» 08 mei 2013 02:41
Hi Jeroen,

Ik heb er even naar gekeken maar het is niet duidelijk welk netwerk ze gebruiken. Ze zullen hoe dan ook een bestaand netwerk gebruiken dus bijv. die van Telstra, Vodafone of Optus en niet een eigen netwerk! De verschillen daartussen zijn nogal groot, dus belangrijk om te weten welke ze gebruiken. Zoals ze hun "coverage" beschrijven lijkt het erop dat ze het Telstra netwerk gebruiken, maar Telstra laat zelden andere "providers" hun netwerk gebruiken.

Misschien kun je ze een mail sturen om te vragen welk netwerk ze gebruiken zodat je weet waar je aan begint?

Hou er wel rekening mee dat hun aanbiedingen ontzettend veel lijken op die van andere telefoonmaatschappijen, maar bij Vodafone krijg je een sim gratis en bij Telstra kost die maar $2. Dus ik vraag me af of het een betere optie is dan direkt met een van de grootste "providers" te gaan.... Ik zou de verschillen vergelijken.

Succes ermee!
Jeroens84
Vakantieganger
» 08 mei 2013 21:41
Ik heb ze een mailtje gestuurd. Als ik meer weet zal ik het hier ook neerzetten (misschien nog interessant voor het stuk over telefonie in Australie als het netwerk goed is?)
Jeroens84
Vakantieganger
» 19 mei 2013 20:05
Nou ik heb reactie gekregen:

Thank you for your interest in TouristSim.
Our operator runs on the Optus network in Australia. The network covers 97 percent of the population. Here is a link to the Optus coverage map: http://www.optus.com.au/network/mobile/coverage. We tested coverage on the East and Southern coasts and had no issues with coverage as far up as Cape Tribulation and South West to the Twelve Apostles.

Ze maken dus gebruik van Optus. Gezien het mindere netwerk (in dekking) lijkt me Telstra voor mij een beter alternatief.
Gerelateerde onderwerpen
Vliegticket Indonesie-Australie, Australie-Amsterdam
Australie - Fiji - Australie Visum?
Visa Australië, NZ, Australië
3G in Australië
Maandje Australie
In totaal is er 1 gebruiker online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 1 gast (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast