Wil jij kans maken op een backpack? Lees dan hier wat je moet doen.

Toeristenvisum 12 maanden

jdeheij
Reiziger
» 05 sep 2011 10:59
Ik wil een 12 maanden toeristenvisum aanvragen. Ik kreeg nu een e-mail terug of ik een overzicht van mijn bankaccounts wil sturen. Is het bij dit visum ook zo dat je 3200 dollar op je rekening moet hebben staan?

Ik heb op deze website van australische immigratiedienst hier niets over kunnen vinden. Ik hoor het graag.
Kims
Reisexpert
» 05 sep 2011 14:54
Hi,

Volgens mij gaat het niet om 3200 euro als exact bedrag, maar eerder erom dat je kunt laten zien dat je genoeg geld hebt om een jaar in Australie te verblijven. Vaak vragen ze ook wat je (reis)plannen zijn. Die combinatie overwegen ze dan om zo te kijken of je een realistisch plan hebt en geen risico bent om illegaal te gaan werken. Dat gebeurt namelijk ook veel en dat willen ze voorkomen. Als je de gegevens en reisplannen indient en ze zijn reeel, krijg je zo het visum. Ik zou niet bij je reisplannen schrijven dat je vrijwilligerswerk wil gaan doen omdat veel van die baantjes toch vaak betaald horen te worden , WWOOFen is wel een optie.

Mijn partner vroeg een verlengd toeristenvisum aan dat werd afgewezen, ik had toen een working holiday visum. Wij dachten namelijk dat het slim was om erop te zetten dat ze vrijwilligerswerk zou gaan doen in een school, zij zeiden toen dat dat werk normaliter wordt betaald dus dat ze het niet konden toelaten. Ze kreeg de kans om het nogmaals in te dienen en heeft er toen ingezet dat ze onze reis voor ging bereiden. Het werd toen meteen toegekend.

Succes ermee! ^O^
Francine
Reisexpert
» 06 sep 2011 22:17
Ook WWOOF moet je er niet op zetten! Ik heb iemand gesproken die op die manier zijn visum afgewezen kreeg. Weet niet of dat nog steeds geldt en het zou er ook aan kunnen liggen wie de aanvraag in behandeling neemt.
Veel geld is dus handig. Daarnaast heb je misschien vrienden of familie die je gaat opzoeken, dat is ook altijd een goede om in te vullen. Liefst wel naar waarheid (of een goed doordachte smoes) want ze checken best veel.
jdeheij
Reiziger
» 06 sep 2011 22:33
Ik heb vooral aangegeven dat ik wil rondreizen en nu maar hopen op goed geluk _O_
Jensje
Reiziger
» 15 sep 2011 19:22
Is je visa al granted????
jdeheij
Reiziger
» 15 sep 2011 19:51
Nee, ik zit nog steeds in spanning 0_0 Hopelijk hoor ik deze week nog wat!
Jensje
Reiziger
» 15 sep 2011 20:05
Spannend!! En weet je ook al hoeveel je op de rekening moest hebben? Is mij ook niet duidelijk namelijk. Ik heb net een 6 maanden toeristenvisum gekregen en kon ook niet vinden wat ik op de bank moet hebben staan :? Had al wel binnen een dag mijn visum goedgekeurd terug gelukkig, hoop dat het bij jou ook wat opschiet.
jdeheij
Reiziger
» 15 sep 2011 20:19
Da's snel! Nou ik heb goede hoop *O*
Moira
Reisexpert
» 15 sep 2011 22:00
Hallo,

Bij visa tot 6 maanden word dit ook niet gevraagd. Ze verwachten wel dat je genoeg geld hebt om daar te kunnen leven en een bewijs dat je binnen 6 maanden het land weer gaat verlaten. Ze checken redelijk streng op vliegtickets en op wat je komt doen.
Jensje
Reiziger
» 15 sep 2011 22:19
Ah, vandaar dat ik nergens een concreet bedrag kon vinden :) Bedankt ^O^ , weer een zorg minder.
Gerelateerde onderwerpen
Toeristenvisum 6 maanden
gewoon toeristenvisum tot 12 maanden
Saldo aantonen bij ETA toeristenvisum?
Enkel ticket mogelijk naar Australie met een toeristenvisum?
Hoe kan ik online aan een toeristenvisum komen voor Australie die een maand geldig is?
In totaal zijn er 0 gebruikers online :: 0 geregistreerd, 0 verborgen en 0 gasten (gebaseerd op actieve gebruikers in de laatste 60 minuten)
Het grootste aantal gebruikers online was 2019 op 04 sep 2013 14:26

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten